کد خبر : 1613317 | 01 خرداد 1398 ساعت 19:16 | 933 بازدید | 0 دیدگاه

چمپیونزلیگ آسیا رکورد دربی‌ها را شکست

حداقل 4 دیدار از 8 دیدار مرحله یک‌هشتم نهایی جدال دو تیم از یک کشور است که این موضوع در تاریخ لیگ قهرمانان کم‌سابقه بوده است.

چمپیونزلیگ آسیا رکورد دربی‌ها را شکست

به گزارش "ورزش سه"، با مشخص شدن 16 تیم مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گروه‌های صعودکننده حریفان خود را در این مرحله شناختند.


از نکات جالب‌توجه این مرحله برخورد تیم های هم شهری و بعضاً هم‌وطن است که در تاریخ رقابت‌های لیگ قهرمانان کم‌سابقه بوده است.


 اوج حساسیت در مرحله پلی‌آف این رقابت‌ها در منطقه غرب آسیا دیدار دو تیم قطری یعنی دیدار بین دو تیم السد و الدحیل است که در این فصل 3 بار به مصاف هم رفته‌اند. این دو تیم متمول قطری که در رقابت‌های لیگ ستارگان قطرهم دوشادوش هم حرکت کردند این بار در یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف هم بروند. این دو تیم اخیراً در فینال جام پادشاهی قطر به مصاف هم رفتند که در آن دیدار الدحیل با 4 گل السد را شکست داد اما السد در رقابت‌های لیگ قطر موفق شد با 7 اختلاف به مقام قهرمانی برسد.


دریکی از دیدارهای دیگر این مرحله دو تیم الا هلی عربستان و الهلال به مصاف هم خواهند رفت. این دو تیم که هر دو در رقابت‌های لیگ عربستان قافیه را به النصر عربستان واگذار کردند در حالی به دیدار هم می‌روند که در طول فصل سه بار باهم بازی کردند که در هر سه بازی این شاگردان مامیچ بودند که موفق شدند الاهلی را از پیش رو بردارند.

 

 

1407839

 


دو بازی دیگر این مرحله با توجه به تعویق بازی ذوب آهن و النصر عربستان در چهارشنبه هفته آینده مشخص خواهد شد. درصورتی‌که النصر بتواند ذوب‌آهن را شکست دهد بازهم شاهد یک دربی دیگر بین دو تیم الاتحاد و النصر خواهیم بود که به‌این‌ترتیب سه بازی از چهار بازی این منطقه به‌نوعی دربی محسوب می‌شود.


اما درمنطفه شرق آیا نیز وضعیت به همین شکل است چراکه در این مرحله مدافع عنوان قهرمانی کاشیما آنتلرز و سانفرسه هیروشیما به دیدار هم خواهند رفت که هر دو تیم نمایندگان کشور ژاپن محسوب می‌شوند و از طرفی گوآنژو چین و شاندونگ از چین دیگر بازی مرحله پلی‌آف را برگزار می‌کنند.


بنابراین از 8 بازی که قرار است در این مرحله برگزار شود حداقل 4 دیدار و حداکثر 5 دیدار جدال دو تیم هم‌وطن خواهد بود که این موضوع در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا کم سابقه و شاید هم بی‌سابقه باشد.
 این در شرایطی است که این ماجرا می‌توانست شامل حال دو تیم پرطرفدار ایرانی هم باشد که با حذف هر دو تیم این فرصت جذاب از فوتبال ایران و حتی آسیا گرفته شد.

دیدگاه‌ها