کد خبر : 1613393 | 02 خرداد 1398 ساعت 11:10 | 3.2K بازدید | 0 دیدگاه

تیم کیهیل:

توپ طلا حق رونالدو است نه مسی

تیم کیهیل، اسطوره فوتبال استرالیا می‌گوید کریستیانو رونالدو بیشتر از لیونل مسی شایسته دریافت توپ طلا است.

توپ طلا حق رونالدو است نه مسی

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه لیونل مسی بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل درخشان دیگر با پیراهن بارسلونا یکی از بخت‌های اصلی کسب توپ طلای امسال به حساب می‌آید ولی تیم کیهیل، اسطوره فوتبال استرالیا می‌گوید کریستیانو رونالدو به دلیل انتقال جسورانه‌اش به سری آ بعد از سالها حضور در رئال مادرید و فوتبال اسپانیا بیشتر از مسی استحقاق دریافت توپ طلا را دارد.

 

1407036

 

مسی و رونالدو در حال حاضر هر کدام با پنج توپ طلا، رکوردداران دریافت این جایزه باارزش هستند اما امسال اکثر کارشناسان معتقدند مسی به دلیل درخششی که در طول فصل با پیراهن بارسلونا داشته به احتمال زیاد ششمین توپ طلای خود را بدست خواهد آورد.

 

مسی امسال در لالیگا 36 گل به ثمر رسانده، با بارسلونا قهرمان لالیگا شده و در لیگ قهرمانان اروپا هم 12 بار دروازه حریفان را باز کرده. اما کریستیانو رونالدو در مقایسه با مسی سال نسبتا کم‌فروغی داشته. رونالدو در سری آ 15 گل کمتر از مسی به ثمر رسانده و کمتر از مسی مورد توجه بوده.

 

اما کیهیل می‌گوید جسارتی که رونالدو در رها کردن رئال مادرید و لالیگا و انتقال به سری آ به خرج داده او را شایسته دریافت توپ طلا می‌کند. کیهیل در این باره به الکاس گفت:" می‌دانم خیلی‌ها با من موافق نیستند ولی من می‌گویم توپ طلا حق رونالدو است. به خاطر کاری که او با رفتن به یوونتوس انجام داده".

 

1393303

 

اسطوره فوتبال استرالیا در ادامه گفت:" رونالدو رئال را ترک کرد و به یووه رفت و در یک لیگ جدید تاثیر خارق‌العاده‌ای گذاشت. سالها بود که ندیده بودم یک بازیکن بزرگ وقتی بعد از سالها از  تیمی به تیم دیگر منتقل می‌شود در همان فصل اول اینقدر موفق و تاثیرگذار باشد".

 

کیهیل در ادامه گفت:" می‌دانم رونالدو قهرمان چمپیونزلیگ نشده ولی او کسی است که به هر باشگاهی می‌رود تاثیر فوق‌‌العاده بزرگی باقی می‌گذارد. می‌دانم خیلی‌ها با این نظر موافق نیستند ولی من حرفه‌ای‌گری رونالدو را واقعا تحسین می‌کنم".

 

 

دیدگاه‌ها