کد خبر : 1021766 | 20 شهریور 1392 ساعت 13:37 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

استعفای سرمربی چک پس ازشکست برابرایتالیا

سرمربی تیم ملی فوتبال جمهوری چک پس از قبول شکست در خاک آتزوری و کمرنگ شدن شانس حضور تیمش در پلی‌‌آف مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 از سمت خود کناره‌گیری کرد.

استعفای سرمربی چک پس ازشکست برابرایتالیا
به دنبال شکست 2 بر یک تیم ملی جمهوری چک در خانه ایتالیا، میکال بیلک، سرمربی این تیم از سمت خود کناره‌گیری کرد. جمهوری چک با قبول شکست برابر صدرنشین گروه دوم قاره اروپا، 9 امتیازی ماند و این در حالی است که در 2 بازی باقی‌مانده به پایان مرحله انتخابی جام جهانی، 2 تیم بلغارستان و دانمارک به ترتیب با 13 و 12 امتیاز برای رده دوم جدول و حضور در بازی‌های پلی‌آف رقابت سختی با یکدیگر دارند.
به گزارش تسنیم،بیلک پس از این دیدار که در استادیوم یوونتوس شهر تورین برگزار شد به یکی از شبکه‌های تلویزیونی جمهوری چک گفت: هدف‌مان این بود که به جام جهانی برویم اما با اتفاقی که افتاد دیگر نمی‌توانیم در این رقابت‌ها حضور داشته باشیم. از اینکه سفرمان اینگونه به پایان رسید واقعاً متاسفم. من به هدفی که برای ماموریتم ترسیم کرده بودم نرسیدم و در صعود به جام جهانی شکست خوردیم. به همین دلیل استعفایم را اعلام می‌کنم.
طبق گزارش‌ها، استعفای بیلک مورد موافقت سران فدراسیون فوتبال جمهوری چک قرار گرفته است و آنها مسئولیت هدایت تیم ملی این کشور در 2 بازی باقی‌مانده آن در مرحله انتخابی جام جهانی 2014 را به یکی از 2 دستیار وی خواهند سپرد.
بیلک 48 ساله، در پاییز سال 2009 هدایت تیم ملی جمهوری چک را بر عهده گرفت و توانست این تیم را به مرحله نهایی یورو 2012 برساند. وی در این رقابت‌ها نیز شاگردانش را تا مرحله یک چهارم نهایی بالا برد و در نهایت با قبول شکست برابر پرتغال از گردونه مسابقات حذف شد.

دیدگاه‌ها