کد خبر : 1613712 | 04 خرداد 1398 ساعت 11:12 | 578 بازدید | 0 دیدگاه

با وجود ممنوعیت سفر خارجی

حضور در تورنمنت های مهم بلامانع است

در حالی که فدراسیون فوتبال تیم های لیگ برتری را از برپایی اردوی تدارکاتی در کشورهای خارجی منع کرده به زودی تیم ملی جوانان برای برپایی اردوی تدارکاتی و شرکت در تورنمنت چند جانبه روسیه عازم این کشور خواهد شد.

حضور در تورنمنت های مهم بلامانع است

به گزارش "ورزش سه"، منع برپایی اردوی تدارکاتی در کشورهای خارجی از سوی تیم های لیگ برتری قانون و الزام نیست و هنوز به باشگاه ها ابلاغ نشده است اما اگر تیمی از فدراسیون فوتبال برای برپایی اردوی تدارکاتی در یکی از کشورهای خارجی درخواست دهد فدراسیون فوتبال این درخواست را تایید نمی کند و طبیعتا نامه درخواست مجوز برای شورای برون مرزی فرستاده نخواهد شد.

 

معمولا بندهایی که به آیین نامه برگزاری بازی ها اضافه می شود ابتدا در نشست اعضای هیات رییسه سازمان لیگ برتر طرح و تصویب می شود و در ادامه برای اجرایی شدن باید در نشست اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال هم مطرح گردد و در نهایت به تصویب برسد. در خصوص منع سفر تیم ها به کشورهای اروپایی تا به امروز مصوبه ای از سوی اعضای هیات رییسه سازمان لیگ برتر امضاء نشده است. با این حال در نشستی که وزیر ورزش و جوانان با مدیران عامل باشگاه های لیگ برتری داشتند تاکید کردند که وزارت ورزش و جوانان با توجه به مشکلات اقتصادی کشور و هم چنین گرانی ارز به دنبال بالابردن سطح کیفی سفرهای خارجی است و دراین مسیر به مسئله کمی توجهی ندارد. در همین جلسه مهدی تاج خطاب به مدیران عامل باشگاه ها توصیه کرد تیم های لیگ برتری اردوی خود را در شهرهای داخلی برگزار کنند و حتی در تهیه البسه هم همکاری با شرکت های داخلی را در اولویت قرار دهند.

 

بنا بر اعلام یکی از مدیران فدراسیون فوتبال اگر تیمی نیت به حضور در یک تورنمنت مهم خارجی با حضور تیم های شاخص داشته باشد مشکلی برای انجام این سفر نخواهد داشت همان طور که تیم ملی جوانان در سفر به روسیه سه بازی با سطح کیفی بالا را پشت سر خواهد گذاشت. بازی با تیم هایی چون آرژانتین، ترکیه و یونان و طبیعتا این حضور می تواند برای تیم ملی جوانان که برای مقدماتی جام ملت های آسیا آماده می شود، مفید و تاثیر گذار باشد.

دیدگاه‌ها