کد خبر : 1611160 | 22 اردیبهشت 1398 ساعت 19:12 | 22.6K بازدید | 0 دیدگاه

وقتی مجید جلالی به داد کریمی رسید

دیدار دو تیم پیکان و نفت مسجد سلیمان در ورزشگاه تقریبا خالی شهر قدس بر خلاف انتظار چنگی به دل نزد تا این دو تیم در یک هفته داغ، دیداری سرد را به نمایش بگذارند. ضمن آنکه با برد نساجی مقابل سپید رود خطر از بیخ گوش شاگردان کریمی گذشت .

وقتی مجید جلالی به داد کریمی رسید 

 به گزارش "ورزش سه"، هفته بیست و نهم لیگ برتر با انجام 8 دیدار همزمان روز گذشته به پایان رسید و همانطور که انتظار می رفت با توجه به فشردگی جدول، این هفته حاشیه های زیادی به همراه  داشت.


دیروز تنور لیگ، داغ تر از همیشه بود. از ورزشگاه بزرگ آزادی  گرفته تا استادیوم زیبای امام رضا در مشهد، از استادیوم پیر تختی آبادان تا یادگار امام تبریز و سردار جنگل شهر رشت و حتی فولاد شهر اصفهان،  فوتبال ایران یک روز پر شور را تجربه کرد . 


برخلاف این تفاصیل، شهر قدس به دور از تمام این هیاهوی فوتبالی انگار نه نگار که میزبان یک دیدار نسبتا حساس بین دو تیم لیگ برتری است و این دیدار هم  قرار است درهمان چهارچوب برگزار شود. دیداری که یک پای آن تیمی است که قرار بود برای بقا در لیگ بجنگد. 


اما یکی از نکات جالب توجه، بی خبری اهالی شهر قدس از برگزاری این دیدار بود. این را می شد از سوالاتی که از تو می پرسند به راحتی فهمید :« آقا  امروز برای چه به ورزشگاه می روی»  یا یک راننده تاکسی می گفت :« مگر امروز هم قرار است بازی برگزار شود ». تقریبا از هر کسی آدرس ورزشگاه را می پرسیدی با این سوال مواجه می شدی.


معمولا در شهرهای کوچک در میدان اصلی شهر یک بنر و حتی یک پارچه را برای اطلاع رسانی مردم آن شهر وصل می کنند اما دریغ از یک حرکتی که بخواهد به چنین قصدی بپردازد. این در حالی است که حسین فرکی پس از این دیدار بخشی از صحبت هایش  را  در نشست خبری  به این موضوع اختصاص داد و گفت :« باشگاه پیکان در فصل گذشته به این امر مبادرت می ورزید اما در این فصل به خاطر مشکلات مالی قادر به انجام چنین کاری نیست! وگرنه من مدت زیادی است که از این منطقه شناخت کافی دارم و می دانم که چقدر به فوتبال علاقه مند هستند .» 


از همین رو جو ورزشگاه 25000 نفری شهر قدس را نرفته می شد حدس زد. در فاصله یک ساعت مانده به بازی در حالی که هر دو تیم برای گرم کردن وارد زمین شده بودند چیزی کمتر از 10 نفر در ورزشگاه حاضر شده بودند  اما در ادامه حدود  100 نفر از هواداران مسجد سلیمانی با سازهای مخصوص خودشان به ورزشگاه آمدند تا سکوت حاکم بر سکوها را به زیباترین شکل ممکن بشکنند. اما رشتی ها  بر خلاف طرفداران نفت خودشان را در نیمه دوم به ورزشگاه رساندند .

 

دیدار پیکان نفت مسجد سلیمان


 در حالی که هنوز بازی آغاز نشده بود از ورزشگاه های دیگر مدام خبر می رسید  که گلی به ثمر رسیده است  اما این بازی بدون حتی  یک موقعیت 50 درصدی  گل  در حال پیگیری بود. در ادامه هر چه به انتهای بازی نزدیک می شدیم هیچ تفاوتی در شکل بازی دیده نشد. خبرنگار رادیو ورزش هم که هر 20 دقیقه با او تماس حاصل می شد تنها با ذکر اعلام دقیقه  و نتیجه بازی می گفت:« هنوز خطری دروازه ها را تهدید نکرده است » و این جملات او تا دقیقه 90 ادامه داشت تا اینکه بالاخره سعید واسعی قفل دروازه طهماسبی را گشود .


این در شرایطی بود که بر خلاف تصور ، انتظار می رفت فیروز کریمی  برای بردن به زمین بیاید اما او ترجیح داد در درجه اول به یک امتیاز این بازی قناعت کند تا با اتکا به این یک امتیاز خارج از خانه  بتواند در بازی بعدی  امضای حکم حضور نفت M.I.S را در لیگ نوزدهم بگیرد. از طرفی دیگر پیکانی ها نیز با توجه به اینکه نتیجه این دیدار از لحاظ جدولی تغییری در جایگاه این تیم ایجاد نمی کرد به طور طبیعی چندان میل و رغبتی برای پیروزی در این دیدار نشان نمی دادند تا یک بازی کاملا خنثی را این دو تیم به نمایش بگذارند. شاید بتوان گفت که معدود هوادارانی که از شهر مسجد سلیمان و رشت به ورزشگاه آمدند بار تمام جذابیت دیدار را به دوش کشیدند . 


 در کل روز گذشته دو تیم پیکان و نفت مسجد سلیمان در داغ ترین هفته لیگ، یک بازی سرد را به نمایش گذاشتند. نفتی ها باید مدیون مجید جلالی باشند که اجازه نداد سپید رود حتی یک امتیاز را به دست بیاورد. به این ترتیب تمام شائبه هایی که مسئولان نفت مسجد سلیمان پیش از بازی دو تیم نسبت به داور این دیدار و همچنین شک و شبهاتی که نسبت به دیدار سپیدرود و نساجی داشتند مشخص شد که هیچ محلی از اعراب نداشته است . 


 در واقع به نظر می رسد نفتی ها باید واقع بین تر به دنبال مشکل تیمشان باشند که ممکن است در صورت عدم پرداختن به آن در آخرین هفته نتایجی رقم بخورد که برای این تیم بسیار گران تمام شود . تمام بازی های ضعیف این تیم در نیم فصل دوم  می تواند با یک برد مقابل ذوب آهن به فراموشی سپرده شود به شرطی که مهاجمان این تیم با گلزنی آشتی کنند .

 

در آخرین هفته لیگ برتر شهر اولی ها میزبان ذوب اهن آماده هستند اما سپید رود باید به ورزشگاه آزادی بیاید تا در مقابل استقلال قرار بگیرد. از حالا هیچ پیش بینی نمی توان در خصوص تیم سقوط کننده ارائه کرد و باید تا سوت پایان بازی این دو تیم به انتظار بنشینیم تا دومین تیمی که قرار است با لیگ برتر خداحافظی کند مشخص شود .

دیدگاه‌ها