کد خبر : 1615088 | 11 خرداد 1398 ساعت 15:11 | 5.9K بازدید | 0 دیدگاه

اهدای بلیت 800 میلیون تومانی – شرافت مهمتر از درآمد

ویژه: راهنمای خرید بلیت لحظه آخری فینال اروپا

مادرید هرگز تا این حد قرمز نبوده است. این سیلی است از یک شهر بندری به سمت پایتخت زیبا و گرم اسپانیا.

ویژه: راهنمای خرید بلیت لحظه آخری فینال اروپا

به گزارش "ورزش سه" ، اگرچه مادرید موطن پر افتخارترین تیم اروپاست اما دیروز و دیشب هیچ خبری از هزاران هوادار برنده سه دوره متوالی لیگ قهرمانان نبود، اما حریف فینال پارسال، لیورپول با موج عجیب هواداری مرکز مادرید را به اشغال درآورده و "اله اله" را بدل به سرود ملی شهر می کرد. تلاشی در همه معابر سنگفرش شده شهر در بخش مرکزی؛ اطراف میدان دروازه خورشید که شهرداری در آن پارچه نوشت بزرگی نصب کرده و رویش نوشته: مادرید شهر واقعی فوتبال تا به لیورپولی ها و تاتنهامی ها یادآوری کند امسال می گذرد و کهکشانی ها باز می آیند.

 

 

1409975

 


اما لیورپولی ها؛ آنها با یک نقطه اشتراک، عشق بی حد و حصر به تیم کلوپ اینجایند و با تی شرت های لیورپول در سالهای مختلف لیوانی به دست دارند و سرود می خوانند. پیراهن های رسمی تیم در دهه های طلایی؛ از دهه 80 و اوج یاران راش و جان بارنز و کنی دالگلیش تا تیم ژرار هولیه. دوران بنیتس و جرارد و فتح اروپا هم البته بجای خود. 


اینکه آنها چطور سر از مادرید درآورده اند، داستان فوق العاده ای دارد. بیست و چند ساعت رانندگی یا سفر با هواپیما؟ خوابیدن در ون یا اجاره هتل؟ رفتن به ورزشگاه یا لذت جمعی در فن زون؟

 

 

1409976

 


چند نکته را به نقل از حسین هوادار دو آتشه لیورپول (بچه مشهد) و ساکن لندن مرور می کنیم:
*گنجایش ورزشگاه مترو پولیتانو 68 هزار نفر است اما تعداد بلیتی که یوفا به هر کدام از باشگاه های لیورپول و تاتنهام می دهد  حدود 17 هزار بلیط است که ازاین 17 هزار بلیت تعلق گرفته به هر باشگاه حدود دو تا سه هزار بلیت به بازیکنان سابق تیم و افراد وابسته به باشگاه می رسد.
*حدود 15 هزار بلیت باقی مانده را اختصاص می دهند به هواداران. البته در این بین اولویت با آنهایی است که  سیزن تیکت دارند و کل بلیت های فصل را خریداری کرده اند. باشگاه لیورپول بین این افراد که حدود 35 تا 36 هزار نفر هستند قرعه کشی انجام داده تا به این ترتیب تقریبا از بین هر دو نفری که در سایت ثبت نام به عمل آورده است یک نفر  شانس گرفتن بلیت را داشته باشد.

 

 

1409978

 


 *به برنده شدن در این قرعه کشی شانس هایی کمک می کنند که همه آنها ربط مستقیم به وفاداری دارد. در قرعه کشی اولویت تعلق گرفتن بلیت با کسانی است که  تعداد مسابقات بیشتری را به ورزشگاه برای دیدن بازی های لیورپول رفته بودند و در این بین کسانی که در بازی های خارج از خانه هم حضور داشتند بازهم شانس دریافت بلیت بیشتری دارند.


* یک نکته عجیب درباره سیزن تیکت لیورپول این است که اگر امروز بخواهید برای دریافت آن اقدام کنید باید 21 سال در صف بمانید! و البته هرماه 40 پوند پرداخت کنید تا از صف کنارتان نگذارند. البته قیمت بلیتهای یک فصل 600 پوند است که رقم بسیار پایینی محسوب می شود اما لیورپول برای احترام به هواداران خود که اغلب از قشر فقیرند سه سال است که قیمت سیزن تیکت را افزایش نداده است. جالب اینکه کسی بلیت های یک فصل را به کسی نمی دهد و آن را واگذار هم نمی کند و اولویتش به فرزندان و خانواده است . 
*هزینه های آمدن به مادرید از انگلیس سرسام آور است. بلیت قطار و هواپیما در گرانترین نرخ سالیانه است. بلیت هواپیما از لندن به مادرید 1000 پوند و هزینه قطار حدود 1000 تا 1500 پوند است و راه ساده تر، رانندگی که حدود 21 ساعت طول می کشد. 
*آنها که بلیت بازی را گرفته اند که خیلی خوش شانس بودند وذخیلی از کسانی هم که بلیت ندارند به مادرید آمده اند که هم تفریح کنند و در عین حال امیدوار باشند که بتوانند از اسپانسرها یا برخی افراد بلیت تهیه کنند.


*قیمت بلیت ها خیلی عجیب است. اگر کسی بخواهد از خیابان بلیت بخرد باید بین 1000 تا 1500 تا 2000 یورو را بابت هر بلیت بدهد این در حالی است که هیچ تضمینی هم نیست که بلیت تقلبی نباشد. اما اگر بخواهید بلیت فینال را از وبسایتهای مطمئن تهیه کنید اخرین قیمت در پایین ترین حد آن 15000 پوند است (حدود 250 میلیون تومان) به این ترتیب که وبسایت بلیت را گارانتی می کند و شما پولتان را با کارت اعتباری می دهید.
* هستند کسانی که این پولها را پرداخت می کنند اما مشکل این جاست که طرفداران لیورپول به خاطر عشق و تعصبی که به تیمشان دارند حاضر نمی شوند بلیتشان را بفروشند چرا که اصلا این  کار را نوعی خیانت به باشگاه تلقی می کنند ضمن این که در صورت اطلاع باشگاه ممکن است سیزن تیکت را از دست بدهید. لیورپولی ها اکثرا اگر نخواهند به ورزشگاه بیایند (به دلیل گرفتاری) بلیت را به هواداران دیگر می دهند؛ اکثرا به قیمت اصلی که به این معناست از پول هنگفتی چشم پوشی می کنند.

 

 

1409979

 


*شاید از 15000 نفر که در قرعه کشی صاحب بلیت می شوند تنها 300 تا 400 نفرشان حاضر به فروش بلیط بشوند اما امید به آنهایی است که از اسپانسر بلیت گرفته و علاقه ای به حضور در فینال ندارند و می خواهند پولی هم به جیب بزنند. 
* اگر بلیت های مهمان ویژه  (hospitality ) باشد چیزی حدود 800 پوند قیمت دارد  که این نوع بلیت در سایت ها تا قیمت 40000 پوند به فروش می رود (حدود 800 میلیون تومان)!


* درکل بلیت گرفتن بسیار سخت است اما ممکن است تنها یک تا دو ساعت مانده به بازی قیمت بلیت ها شکسته شود و بتوانید بلیت را تهیه کنید.
*هستند کسانی که از شرکت هایی مثل پلی استیشن، سانتاندر و دیگر اسپانسر های این دیدار،  بلیت به دستشان رسیده باشد که علاقه ای هم به فوتبال ندارند . آن ها شاید حاضر باشند به قیمت 1000 پوند هم بلیت خود را به فروش برسانند اما باید خیلی خوش شانس هم باشید تا این بلیط تقلبی نباشد و این اجازه را به شما بدهد تا از Gate ها عبور کنید که اگر این اتفاق رخ بدهد همه چیز فنا خواهد شد؛ هتل دوستاره شبی 1000 پوند، بلیت هواپیما و هرچیز دیگری جز عشق به تیم که برای این جماعت تفاوتی با علاقه لایزالشان به خانواده و نزدیکان ندارد. 

البته همه این ها بخشی از جنونی است که در 48 ساعت گذشته مادرید را در دست گرفته است...


پژمان راهبر - مادرید

دیدگاه‌ها