کد خبر : 1474407 | 25 آبان 1396 ساعت 09:32 | 34.8K بازدید | 0 دیدگاه

پرو، آخرین تیم صعود کننده به جام جهانی

تیم ملی پرو با غلبه بر نیوزلند در دیدار برگشت پلی آف جام جهانی، آخرین تیم راه یافته به این رقابت ها لقب گرفت.

پرو، آخرین تیم صعود کننده به جام جهانی

به گزارش "ورزش سه"، آخرین دیدار پلی آف جام جهانی بین تیم پنجم منقطه آمریکای جنوبی و تیم صعود کرده از منطقه اقیانوسیه برگزار شد که دیدار رفت در ولینگتون نیوزلند با تساوی بدون گل به پایان رسید. با این حال، دیدار برگشت در پرو با برتری 2-0 این تیم به پایان رسید تا این تیم، سی و دومین و آخرین تیمی باشد که به جام جهانی راه یافته است.

 

فارفان در دقیقه بیست و هشتم، گل اول بازی و بیست و سومین گل ملی اش را با یک ضربه والی دیدنی به ثمر رساند. سپس در ادامه، کریستین راموس گل دوم را به ثمر رساند تا پرو برای اولین بار پس از سال 1982، راهی جام جهانی شود.

 

1254003

 

 

پس از اینکه پائولو گوئررو، بهترین گلزن ملی تاریخ پرو به خاطر مثبت بودن تست دوپینگ از حضور در این بازی محروم بود، سرمربی تیم، سه تغییر در ترکیب خود ایجاد کرد و کوریو، یوتون و کورزو را نیمکت نشین کرده و اندی پولو، رائول رویدیاز و لوئیس آدوینکولا را به زمین فرستاد.

 

نیوزلند نیز دو تغییر در ترکیب خود داشت و آندرو دوران جای تامی اسمیت را گرفت و مارکو روخاس، به جای بیل تویلوما به میدان آمد. کریس وودز، مهاجم گلزن برنلی جایی در ترکیب اولیه تیمش نداشت.

 

 بازی در جوی سنگین در پرو برگزار شد و هواداران با شور و انگیزه بسیاری در ورزشگاه حاضر شده بودند. از همان ابتدا حملات پرو پرفشار بود و اجازه کاری به نیوزلند نمی‌داد. از ابتدا نیوزلند سعی بر دفاع داشت و پس از دریافت گل، شیرازه این تیم از هم پاشید و روند بازی کاملا به نفع پرو پیش رفت تا این تیم در نهایت پیروز میدان شده و راهی جام جهانی شود.

 

طبق قول قبلی، امروز در این کشور عید ملی اعلام شده و مردم در حال جشن و پایکوبی هستند.

دیدگاه‌ها