کد خبر : 1613569 | 03 خرداد 1398 ساعت 12:45 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

ادعای محمد دانشگر :

پنالتی زن استقلال در دربی اسماعیلی بود

مدافع استقلال گفت: اگر در بازی های بزرگ می باختیم، شفر مسئولیت باخت را قبول نمی کرد!

پنالتی زن استقلال در دربی اسماعیلی بود

به گزارش "ورزش سه"، محمد دانشگر که اولین فصل حضورش در استقلال را سپری می کرد، در ابتدا خیلی مورد استقبال هواداران این تیم قرار نگرفت و تا چند ماه انتقاداتی نسبت به عملکرد او مطرح می شد. این مدافع به تدریج توانست خودش را در ترکیب اصلی آبی ها جا بیاندازد و نظر هواداران را نسبت به خودش تغییر دهد. در چند ماه اخیر دانشگر عملکرد نسبتا خوبی در ترکیب استقلال داشت و حالا هم تقریبا جای پایش را برای سال آینده در ترکیب این تیم سفت کرده است.


این مدافع 25 ساله بعد از پایان فصل صحبت های جالبی را در گفت و گو با فارس درباره یک سال حضورش در استقلال مطرح کرده و به برخی ابهامات هم پاسخ داده است.


فرشید اسماعیلی 6 ماه با مصدومیت بازی کرد


اول بگویم که خیلی خوشحالم که توانستم یک گل آسیایی به العین گل بزنم، چون در بازی رفت هم گل زدم ولی داور در مقابل تماشاگران گلم را قبول نکرد. می خواستم  پیراهن فرشید  را در ورزشگاه آزادی مقابل تماشاگرانمان  نشان بدهم ولی نشد.من پیراهن فرشید را نشان دادم چون او 6 ماه با مصدومیت برای استقلال بازی کرد.حتی بعد از دربی که آن اتفاق افتاد و پنالتی را خراب کرد با مصدومیت بازی کرد و در حالی که همه گفتند عمل کن او گفت می خواهم جبران کنم چون مردم ناراحتند.


هدر رفتن پنالتی ها یک هشدار برای تماشاگران بود


شما دیدید  که ما چند پنالتی از دست دادیم؟ البته ما همه ناراحت می شدیم وقتی بچه ها در بازی ها پنالتی خراب می کردند ولی به نظر من این پنالتی هایی که از دست رفت یک هشدار و یک پیغام برای تماشاگران بود. امسال بازیکنانی که به استقلال آمدند تا هفته هشتم، نهم تحت فشار بودند و فقط با بازیکنان سال گذشته قیاس می شدند. می دانید چه فشاری روی بازیکنان بود؟ باور کنید در زمین نمی توانستیم بازی کنیم.این پنالتی خراب شدن ها و این موقعیت های خوبی که از دست می رفت خیلی دلایلش به خاطر فشارها بود. امیدوارم امسال تماشاگران به بازیکنان فشار نیاورند و اجازه بدهند بازیکنانی که به تیم می آیند راحت و بی استرس کار کنند. مطمئن باشید اگر این اتفاق رخ بدهد شرایط ما بهتر می شود.


از اول هم قرار بود اسماعیلی پنالتی را بزند


من واقعیت روز دربی را به شما بگویم. روز بازی در جلسه فنی آقای شفر گفت اگر پنالتی شد چه کسی می زند که هیچکس دستش را بلند نکرد! در این بین اسماعیلی دستش را بلند کرد و گفت من می زنم. مهدی رحمتی هم اصلا نگفت که فرشید بزند یا پاتوسی نزند. او فقط وقتی دید منشا هوس کرده پنالتی را خودش بزند به او گفت تو در تمرینات با بیرانوند بودی و او نحوه ضربه زدنت را می داند و ضربه را نزن. جالب است بدانید تا قبل از آن بازی هم پنالتی زن اول تیم فرشید اسماعیلی بود و اگر دقت کرده باشید چند بازی بعد هم پنالتی شد که پاتوسی پنالتی نزد. خودمان هم نمی دانیم چه شد، قبول دارم اسماعیلی نباید آن ضربه را چیپ می زد. در آن بازی اصلا رحمتی حرفی به اسماعیلی نزد ولی همه گفتند او خواسته که فرشید پنالتی را بزند. من یک چیزی بگویم امسال تیم ما خیلی حاشیه داشت. واقعا خودمان نمی دانستیم این همه حواشی از کجا می آید.


اینستاگرام یکی از دلایل ناکامی ما بود


شما ببینید تیم ما از هواداران گرفته تا مدیران و بازیکنان همه درگیر حواشی بودند.حواشی های عجیب و غریب. این همه اتفاق برای تیم های دیگر می افتاد ولی به ما که می رسید همه حواشی چند برابر می شد.به طور مثل حاشیه های اینستاگرام، می دانید چقدر به بازیکنان تیم ما فحاشی شد؟مگر می شود؟ کل استقلال امسال درگیر اینستاگرام و حواشی اش بود و به ما کلی ضرر زد و یکی از دلایل ناکامی استقلال بود. به نظر من اگر فوتبال ایران می خواهد موفق شود باید همه از این برنامه بیرون بیایند، به خصوص در باشگاه استقلال که معتقدم همه درگیر این برنامه بودند. مگر می شود 6 هفته مانده به لیگ اسم بازیکن را در لیست مازاد در اینستاگرام منتشر کنند؟ همین حرفها باعث شده بود تا آن بازیکنان خیلی از بازی ها اصلا روحیه بازیکنان نداشته باشند.باور کنید حواشی اینستاگرامی و فحاشی به بازیکنان، روی مخ بازیکنان ما بود. آخرش چه شد؟


باشگاه بیشتر از 10 درصد پول نمی داد


ما امسال یکی دو تا مشکل نداشتیم، متاسفانه تا حرفی می شود سریع بازیکنان را مقابل هواداران قرار می دهند. بهترین بازیکنان یک تیم شاید قراردادشان در ایران 1.5 میلیارد تومان باشد اما با این رقم  در حال حاضر با نرخ ارز و اینجور مشکلات اصلا کار سرمایه گذاری نمی شود کرد.  امسال همه می گفتند باید الهلال را ببرید و یا العین را شکست بدهید. الهلال امسال مثل یک تیم خوب اروپایی هزینه کرد، ما چطور باید آنها را ببریم؟ مشکلات مالی امسال استقلال زیاد بود چون باشگاه فقط 5 در صد و نهایتا 10 درصد به بازیکنان پول می داد. باور کنید امسال بازیکنان به هم پول قرض می دادند و وقتی همان 5 درصد را می گرفتند برخی ها بدهی به یکدیگر را پرداخت می کردند. به نظر من بیشتر پول های فوتبال ما به خارجی ها می رسد و همه چیز در اخیار آنها است. آنها راحت شکایت می کنند و پولشان را می گیرند ولی ما چی؟ من خودم هنوز از سایپا و نفت تهران طلب دارم.


شفر مسئولیت باخت ها را قبول نمی کرد!


از آقای شفر تشکر می کنم چون زحمات زیادی کشید و خیلی هم به خود من کمک کرد. آقای شفر مربی خوبی بود و خیلی تلاش می کرد ولی یک رفتار او خیلی بازیکنان را متعجب می کرد. مثلا اگر در بازی های بزرگ می باختیم او مسئولیت باخت را قبول نمی کرد. مثال می زنم در دربی، اگر آقای شفر در کنفرانس می گفت که پنالتی زن تیم فرشید اسماعیلی بود و صحبت های درون جلسه قبل از بازی را توضیح می داد این همه اتفاق نمی افتاد و بازیکنان و تیم ما این همه دچار حواشی نمی شدند اما او حرف دیگری زد. البته باز هم می گویم من برای شفر احترام قائل هستم چون او واقعا با وجود سن و سالی که داشت تلاش زیادی انجام می داد.

دیدگاه‌ها