کد خبر : 1540614 | 02 مرداد 1397 ساعت 16:15 | 32.6K بازدید | 0 دیدگاه

عجیب ترین شکل استفاده از VAR!

داوری در کوپا پرو برای بر طرف شدن ابهام خود در رابطه با گل از تصاویر دوربین یک عکاس استفاده کرد.

عجیب ترین شکل استفاده از VAR!

به گزارش "ورزش سه"، فناوری بازبینی تصاویر برای نخستین بار به نحو عجیب و باور نکردنی در پرو مورد استفاده قرار گرفت. این اتفاق به لطف دوربین یک عکاس رخ داد که به داور کمک کرد تا یک گل مشکوک را بررسی کند.

 

استفاده از VAR یک‌شنبه در دیدار رفت "آئوکیاتو د پامپامارکا" و "رتاموسو" از مرحله یک چهارم نهایی کوپا پرو (قهرمان این بازی‌ها به همراه فاتح لیگ دسته دو به دسته یک صعود می‌کنند) دیده شد. در حالی که در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه برای ریزترین جزئیات از ۳۰ دوربین استفاده می‌شد داور این دیدار آلبرت آلارکن تنها به عکس‌های یک عکاس از یک زاویه بسنده کرد تا ابهاماتش برطرف شود.

داور مانند جام جهانی بازی را متوقف کرد. او برای مشاهده تصاویر به جای استفاده از مانیتور به کنار زمین رفت تا عکس‌ها را از دوربین عکاس نگاه کند و سپس تصمیمش را بگیرد.

صحنه بحث برانگیز بازی زمانی اتفاق افتاد که جوردن کمپوس، بازیکن تیم مهمان از پشت محوطه جریمه یک گل به ثمر رساند اما توپ به خاطر یک شکاف در تور، بیرون رفت.

بازی با پیروزی یک بر صفر رتاموسو در ورزشگاه اوروبامبا پایان یافت.

هنوز تاریخ ‌دقیقی برای استفاده از VAR در مسابقات سطح ملی در پرو مشخص نشده است. قرار است در آمریکای جنوبی از مراحل یک چهارم نهایی جام لیبرتادورس و جام سود آمریکانا از این فناوری استفاده شود.

 

دیدگاه‌ها