کد خبر : 1611776 | 25 اردیبهشت 1398 ساعت 19:22 | 1K بازدید | 0 دیدگاه

تلنگر برای آینده یا نشانه های پایان؛

گزارش: قطبی به رنگی که هرگز ندیده ایم

سرمربی فولاد خوزستان از همین حالا یکی از علامت سوال های بزرگ لیگ نوزدهم است. اینکه قطبی در اهواز ادامه می دهد یا دیدار فردا مقابل تراکتورسازی آخرین حضورش در فولاد خواهد بود، هنوز نامشخص است.

گزارش: قطبی به رنگی که هرگز ندیده ایم

به گزارش ورزش سه، در حالی که تنها یک بازی برای هر کدام از تیم ها در لیگ برتر هجدهم باقی مانده است، اکثر تیم ها تکلیف نیمکت خود را برای فصل آینده نمی دانند و مشخص نیست که کدام سرمربیان در سمت خود باقی خواهند ماند.

 

یکی از تیم هایی که هنوز تکلیفش مشخص نیست و سرمربی فصل آینده آن تبدیل به سوال مهمی شده، فولاد خوزستان است. سرخپوشان شهر اهواز که در لیگ امسال 4 سرمربی داشتند، فصل را با افشین قطبی به پایان می رسانند. قطبی تنها سرمربی این تیم است که بیشتر از یک نیم فصل روی نیمکت سرخ ها می نشیند و سه نفر قبلی در مجموع 14 هفته سرمربی بودند.


آوردن قطبی به فوتبال ایران پس از 8 سال، کار مهمی بود که مدیران باشگاه فولاد انجام دادند. آنها با خشنودی تمام این سرمربی پیشین تیم ملی را برای فولاد جذب کردند و قطبی هم در بدو ورود به ایران، از حضور در فولاد و کار با مدیران این باشگاه ابراز رضایت کرد.

 

اما از همان اوایل مسیر فولاد با این سرمربی، نشانه هایی وجود داشت که حکایت از نامشخص بودن آینده قطبی با این باشگاه داشت. در تعطیلات نیم فصل انتظار می رفت فولاد با سروصدای زیادی وارد بازار شود و برای جذب بازیکنان بزرگی گام بردارد اما این اتفاق نیفتاد و خریدهای جزئی این تیم را به نیم فصل دوم فرستاد.


در طول بازی های نیم فصل دوم فولاد حرارت و انرژی مورد انتظار از سرمربی جدید خود را به وضوح در زمین نشان داد اما نتایج برای این تیم سینوسی بود. پس از 4 دیدار نخست سرمربیگری قطبی که بدون شکست سپری شد، نتیجه های نوسانی به سراغ فولاد آمد. بدشانسی و اشتباهات داوری هم البته در ضعیف بودن برخی نتایج این تیم اثر داشت اما به هر حال قطبی عملکرد ایده آلی را در اهواز رقم نزد. تیم او در حال حاضر در رتبه هشتم جدول ایستاده و این در حالی است که زمان ورود قطبی به اهواز، فولاد در رده نهم قرار داشت.


حالا در فاصله یک بازی تا پایان فصل، سرنوشت قطبی در اهواز نامشخص است و حتی می توان احتمال جدایی او از فولاد را بیشتر از ماندنش در این تیم تلقی کرد. برنامه باشگاه فولاد از ابتدا حضور حداقل یک و نیم ساله قطبی در این تیم بود ولی در حال حاضر شرایط تا حدودی تفاوت دارد. یکی از نکاتی که به نظر می رسد محل اختلاف بین باشگاه فولاد و افشین قطبی باشد، میزان آمادگی باشگاه برای ساختن یک تیم مدعی در لیگ نوزدهم است. فولادی ها همواره تاکید زیادی بر استفاده از بازیکنان مستعد پرورش یافته در آکادمی باشگاه داشته اند و قطبی هم صراحتا در مصاحبه های خود اعلام کرده مشکلی برای بازی دادن به جوان ها ندارد، ولی این یک پروسه زمان بر است و نمی توان بازیکنان رده پایه را به یکباره وارد تیم اصلی کرد و با آنها در همان فصل اول برای قهرمانی جنگید.

 

افشین قطبی امروز در نشست خبری عجیب و غیر قابل پیش بینی اش گفت که ماندن او در فولاد به دو عامل بستگی دارد. یکی ادامه صحبت ها با باشگاه فولاد و دیگری نظر خانواده اش.


او همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار مبنی بر کم بودن انگیزه تیم فولاد در هفته های اخیر، اینطور پاسخ داد: من همیشه و هر روز برای تیمم بیشترین هیجان را دارم. اما وقتی مثلا یک بازیکن خارجی 20 یا 30 درصد حقوق خود را دریافت کرده و فقط یک روز تا پایان فصل باقی مانده، چطور می شود انتظار داشت که او در زمین با انگیزه برای فولاد بازی کند؟ او با خشم زیادی درباره محرومیت بازیکنش از دیدار پایانی فصل نیز سخن گفت.


دیگر نکته ای که با حرارت بیشتری نسبت به سایر مواقع از افشین قطبی شنیده شد، دعوت خالصانه او از مردم اهواز برای تماشای دیدار مقابل تراکتور بود. سرمربی فولاد از همه هواداران این تیم تقاضا کرد آخرین دیدار فصل سرخپوشان را از نزدیک تماشا کنند تا لیگ هجدهم برای آنها با انگیزه و با نتیجه ای خوب به پایان برسد.


همه این صحبت های افشین قطبی در مجموع به موضوع پشتیبانی از سوی باشگاه باز می گردد و تا حدودی نشان دهنده برآورده نشدن توقعات کلی این سرمربی در اهواز است. البته قطبی با خلق و خوی خاصی که به آن شهره است و روحیات نسبتا لطیفی که دارد، دلبستگی ویژه ای هم به مردم خونگرم اهواز پیدا کرده و خودش هم امروز در یک جمله اشاره کرد که اگر بماند، کمک به مردم خوزستان در این شرایط سخت، می تواند بزرگ ترین انگیزه اش باشد.

 

دیدگاه‌ها