کد خبر : 1379416 | 22 آذر 1395 ساعت 16:16 | 23.4K بازدید | 0 دیدگاه

مخالفت امارات با میزبانی ایران – ساحل عاج در العین

ممنوعیت اردو و مسابقه تیم‌های ایرانی در امارات

لغو بازی تدارکاتی ایران و ساحل عاج که قرار بود در کشور امارات برگزار شود، یک مساله را روشن کرد؛ مخالفت کشور امارات با میزبانی از بازی‌های تیم ملی ایران.

ممنوعیت اردو و مسابقه تیم‌های ایرانی در امارات

به گزارش "ورزش‌سه"، کاهش سطح روابط  ایران و امارات محدود به فوتبال نمی شود و با وجود اینکه دو کشور از نظر روابط اقتصادی از دیرباز ارتباط مناسبی با هم دارند، اما تنش های سیاسی نیز در سالهای اخیر روی رابطه و مراوده دو کشور سایه انداخته است. سه سال پیش  اماراتی‌ها نام لیگ فوتبال کشورشان را نیز به نام جعلی تغییر دادند  و این به معنای پایان حضور بازیکنان ایرانی در بازار فوتبال این کشور بود. سال گذشته  هم در ماجراهای عجیبی که عربستانی ها علیه ایران به راه انداختند و در نهایت هم حرفشان را برای عدم حضور نمایندگان آسیایی شان در ایران به کرسی نشاندند، اماراتی ها نیز به این مساله دامن زدند و سعی کردند چوب لای چرخ مسئولان فوتبال ایران بگذارند. آنها حتی به دنبال شکایت عربستان در ماجرای میزبانی تیم های ایرانی در خاک کشور خودمان دنباله روی این کشور شدند و سعی کردند در مصاف تیم های ایرانی و اماراتی نیز میزبانی را از ایران  بگیرند که کنفدراسیون فوتبال آسیا با این پیشنهاد مخالفت کرد.


حالا حدود یک سال از آن ماجراها می گذرد و  در حالی که به نظر می رسید روابط، دوباره عادی شده باشد، خبر رسید وزارت خارجه ایران در نامه ای به فدراسیون آن ها را از دلایل سیاسی لغو مسابقه ایران و ساحل عاج در امارات باخبر کرده است. این دیدار قرار بود در شهر العین  برگزار شود که مخالفت دولت این کشور با میزبانی بازی های ایران مانع از انجام آن  شد. مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال با برگزاری نشست با رییس فدراسیون فوتبال امارات درباره راهکارهای همکاری دوجانبه به دنبال بهبود روابط با این همسایه امیرنشین بوده اما با نامه وزارت خارجه مشخص است که فدراسیون امارات در سیاست های کلی تابع نظر دولت است.


رییس فدراسیون فوتبال در مصاحبه ای که دیشب انجام داده، درباره مشکل پیش آمده عنوان کرد: «وزارت امور خارجه نامه‌ای را به ما ابلاغ کرد که براساس آن نمی‌توانستیم اردو یا دیداری را در کشور امارات برگزار کنیم و اجرای این دستور برای ما لازم بود. از زمانی که به ما ابلاغ شده آن را اجرا کردیم.» از تاج درباره اردوی پرسپولیس در کشور امارات سوال شد که او اینگونه پاسخ داد: «نمی‌دانم شاید آنها از قبل در این مورد اقدام کرده بودند. چیزی که مشخص است این است که نامه ها را باید اجرایی کنیم. تیم ملی هم قبلا در امارات بازی دوستانه داشته و هم اردو زده بود اما زمانی که نامه به دست ما یا هر باشگاهی می‌رسد، باید اجرایی شود.»


با این وصف و با توجه به سیاست خصمانه امارات، اردو یا برگزاری مسابقه فوتبال در این کشور برای تیم های فوتبال  ایرانی ممنوع خواهد بود. این قاعده روابط دیپلماتیک است، حتی اگر ما در ابوظبی با برزیل بازی کرده باشیم!

دیدگاه‌ها