کد خبر : 1619959 | 04 تیر 1398 ساعت 17:54 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

همیشه با انتخابی به دوبنده تیم ملی رسیدم

حسن یزدانی و حضور بی‌حرف و حدیث در انتخابی

حسن یزدانی که باید روز جمعه در مبارزه انتخابی با قاسمپور شرکت کند، گفت: هیچ وقت با انتخابی مشکلی نداشتم.

حسن یزدانی و حضور بی‌حرف و حدیث در انتخابی

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از همشهری ورزشی، مبارزه‌های حسن یزدانی، جذابیتی فراتر از یک مسابقه عادی کشتی دارد. اگر به این رشته علاقه داشته باشی، فکر می‌کنی بهتر از این ممکن نیست کسی بتواند کشتی بگیرد؛ 6 دقیقه نمایش تحسین‌برانگیز. پر از زیر‌گیری، پر از فن‌های جورواجور، بدون ذره‌ای ترس از شکست.


برای عاشقان کشتی چه خبری دلچسب‌تر از اینکه یزدانی جمعه همین هفته در سالن 12هزار نفری، روی تشک می‌رود. مربیان تیم ملی کشتی آزاد ایران با وجود سابقه درخشان او تصمیم گرفته‌اند، برایش مسابقه انتخابی بگذارند. انتخابی برای مسابقه‌های جهانی در قزاقستان. حریف یزدانی، کامران قاسم‌پور است. جوانی 23ساله که مثل خود او اهل جویبار مازندران است.


یزدانی تصمیم گرفته تا قبل از این مبارزه، در جویبار تمرین کند اما قاسم‌پور این روزها در خانه کشتی تهران است.


حسن یزدانی از سال2015 که عضو تیم ملی بزرگسالان شده، از هیچ تورنمنتی دست خالی برنگشته. حتی سال2017 که تیم کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی فرانسه ناکام مطلق بود و هیچ‌یک از 9کشتی‌گیر ایران نتوانست روی سکو برود، او مقتدرانه طلا گرفت.


سال گذشته یزدانی برای رسیدن به دوبنده تیم‌ملی تمام حریفان داخلی‌اش را در مسابقات انتخابی شکست داد. یکی از همان حریفان، کامران قاسم‌پور بود. نتیجه: پنج هیچ! البته در همان مبارزه، یزدانی کمی مصدوم شد و هوادارانش را نگران کرد.


قاسم‌پور اما حالا با تجربه‌تر شده. در مسابقات امیدهای جهان و مسابقات قهرمانی آسیا بسیاری از حریفانش را 10هیچ برده. او مثل خود یزدانی گاردش باز است و مدام به حریف حمله می‌کند.


با این اوصاف پیش‌بینی می‌شود تماشاگران از رویارویی دو کشتی‌گیر خوش‌تکنیک مازندرانی لذت ببرند. اما اگر یزدانی ببازد چه؟ آیا واقعا مربیان تیم ملی می‌توانند روی نام بهترین ستاره 10سال اخیر کشتی آزاد ایران خط بکشند؟ آیا کسی جرأت دارد به یک جوان 23ساله اطمینان کند؟ 

 

1388250


حسن یزدانی بی‌توجه به این نگرانی و حتی بی‌توجه به‌احتمال مصدومیتش در یک مسابقه انتخابی، خودش را برای مسابقه جمعه آماده کرده است. او می‌گوید: «هر سالی که دوبنده تیم‌ملی را به تن کرده‌ام با شرکت در مسابقه انتخابی بوده است، الان هم با این ماجرا مشکلی ندارم. تمریناتم را در این مدت مرتب دنبال کرده‌ام. چهارشنبه می‌آیم تهران و برای کشتی جمعه آماده می‌شوم.»


ستاره کشتی آزاد ایران در همه این سال‌ها سرش به‌کار خودش بوده و به دور از جنجال کشتی گرفته است. او حالا حتی نمی‌داند که جمعه  باید 3کشتی با حریف بگیرد یا تکلیف فقط در یک مبارزه 6دقیقه‌ای روشن خواهد شد:«اطلاع دقیقی از شرایط مسابقه ندارم. قبلا گفته بودند 3کشتی برگزار می‌شود ولی چند روز پیش شنیدم که تک کشتی است. حالا می‌پرسم.»


اگر دلتان برای دیدن یک کشتی زیبا لک زده، جمعه صبح خودتان را به سالن 12هزار نفری آزادی برسانید. وزن 86کیلوگرم، انتخابی تیم ملی کشتی آزاد. هنوز معلوم نیست تلویزیون این مبارزه را پخش می‌کند یا نه.

دیدگاه‌ها