کد خبر : 1619382 | 02 تیر 1398 ساعت 00:19 | 3.7K بازدید | 0 دیدگاه

جواز صعود به فینال به همین زودی صادر شد

شاهکار تاریخی والیبال؛ ایران در شیکاگو!

تیم ملی والیبال ایران با اعلام فدراسیون جهانی جواز صعود به مرحله نهایی را دریافت کرده است.

شاهکار تاریخی والیبال؛ ایران در شیکاگو!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران امروز هم با اقتدار کامل از سد استرالیا گذشت و 3 امتیاز دیگر را با کسب دهمین برد به حساب خود واریز کرد.


با اینکه تصور نمی شد به این زودی و حداقل قبل از پایان هفته چهارم صعود شاگردان کولاکوویچ به مرحله نهایی قطعی شود، دقایقی قبل FIVB روی سایت رسمی خود اعلام کرد ایران اولین تیمی است که در کنار آمریکای میزبان حضور خود در جمع 6 تیم پایانی لیگ ملت ها را قطعی کرده است.


بلندقامتان ایرانی امسال حسابی در لیگ ملت ها خوش درخشیدند و بعد از 11 بازی 10 برد کسب کردند و فقط یک باخت میلیمتری برابر برزیل داشتند. ایران تاکنون 5 بازی خانگی خود را در ارومیه و اردبیل با پیروزی پشت سر گذاشته و حمایت تماشاگران هم سهم بزرگی در این موفقیت تاریخی داشته است.

 

1414596

 


شاگردان کولاکوویچ تا اینجا تیم های ایتالیا، آرژانتین، چین، ژاپن، آلمان، لهستان، روسیه، کانادا، پرتغال و استرالیا را از پیش رو برداشتند و 30 امتیاز برای خود جمع آوری کردند؛ در حالی که سایر مدعیان جهان هیچ کدام به گرد پای آنها هم نرسیدند. هفته های زیادی است که ایران در صدر ایستاده و حالا با اعلام فدراسیون جهانی صعودش به مرحله نهایی قطعی شده است.


با اینکه روی کاغذ به نظر می رسید چند درصد احتمال صعود نکردن ایران در صورت باخت در همه بازی ها وجود دارد، اما بازی های رودرروی سایر تیم ها باعث شده تا FIVB رسما صعود ایران را اعلام کند.
قبل از این فقط در سال 2014 ایران با هدایت اسلوبودان کواچ توانسته بود به جمع 6 تیم پایانی راه پیدا کند که در آن دوره به مقام چهارم رسید. با آمادگی فعلی تیم ملی والیبال بعید نیست ستاره های بلندقامت ایران بتوانند برای نخستین بار رفتن روی سکوی لیگ ملت ها را در شیکاگوی آمریکا تجربه کنند.


مرحله نهایی لیگ ملت ها از 19 تا 23 تیرماه برگزار می شود و به جز ایران و آمریکا 4 تیم دیگر به این مرحله راه پیدا می کنند.


با اینکه 4 بازی آینده برابر فرانسه، بلغارستان، صربستان و آمریکا از اهمیت چندانی برای تیم ملی برخوردار نیست، اما با توجه به فرمول قرار گرفتن تیم ها در 2 گروه 3 تیمی در مرحله نهایی به نظر می رسد کولاکوویچ نباید خیلی هم تیمش را بی انگیزه کند. در واقع ایران اگر بتواند به عنوان تیم اول به مرحله نهایی صعود کند، با حریفان آسانتری مواجه خواهد شد.

دیدگاه‌ها