کد خبر : 1627193 | 09 مرداد 1398 ساعت 11:38 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از امید این بار نوجوانان مغلوب تاجیکستان شد

فارسی زبان هایی که فوتبال ایران را شکست می دهند!

تیم ملی نوجوانان ایران بعد از شکست یک بر صفر در برابر افغانستان این بار در برابر تاجیکستان با نتیجه 3-0 شکست خورد.

فارسی زبان هایی که فوتبال ایران را شکست می دهند!

به گزارش "ورزش سه"، این دیدار چهارمین دیدار تیم ملی نوجوانان در تورنمنت کافا بود. شاگردان حسین عبدی این بازی ها را خیلی خوب شروع کردند. این تیم در دو بازی ابتدایی تیم ترکمنستان و تیم خوب ازبکستان را شکست داده بود اما در بازی سوم در برابر افغانستان شکست خورد تا یک شگفتی بزرگ رخ دهد. البته باید به این نکته اشاره کرد افغانستان در سال های اخیر توجه بیشتری به فوتبال داشته و در این کشور و در بازی های لیگ حضور بانوان هم آزاد است. جو خانوادگی که در بازی های لیگ این کشور ایجاد شده گرایش ها به فوتبال را بیشتر کرده است. البته فدراسیون فوتبال افغانستان برای اینکه تیم های قوی تری را روانه میدان کند از بچه های افغان در کشورهای خارجی برای حضور در اردوی تیم های ملی دعوت می کند و در ترکیب تیم نوجوانان این کشور هم شاهد حضور چند بازیکن تیم های اروپایی بودیم.

 

و اما تاجیکستان؛ فوتبال این کشور رو به پیشرفت است. کشوری که زبان رسمی اش فارسی است و اشتراکات فرهنگی زیادی با ایران دارد. بعد از حضور این تیم در جام ملت ها حالا شاهد پیشرفت تاجیک ها در فوتبال پایه هستیم. چندی پیش بود که تیم امید تاجیکستان در تورنمنت چهارجانبه دوحه ایران را با نتیجه دو بر یک شکست داده بود. حالا هم تیم نوجوانان تاجیکستان با نتیجه قاطع 3-0 ایران را شکست می دهد و همه این ها نشان می دهد فوتبال در این کشور فارسی زبان به سرعت در حال پیشرفت است. این نتیجه در حالی برای تاجیک ها به دست آمد که تیم ملی نوجوانان ایران در جام جهانی 2017 هند تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفت و تیم هایی چون آلمان را با نتیجه 5-0 شکست داد. سرمایه گذاری به روی فوتبال پایه اگر چه در ایران با غفلت همراه است اما در کشورهای آسیایی بیشترین سرمایه گذاری به روی فوتبال پایه است و با پیشرفت های به دست آمده می توان گفت در سال های آتی رقابت در فوتبال آسیا سخت خواهد شد و حاشیه امنیت برای همه تیم ها از جمله ایران، کره جنوبی، ژاپن، استرالیا، عربستان و ... از بین خواهد رفت.

 

تیم های ملی پایه فوتبال ایران در یکی دو سال اخیر در مسابقات آسیایی موفق نبودند. تیم ملی نوجوانان در مرحله گروهی جام ملت ها حذف شد. تیم ملی جوانان در بازی های مقدماتی حذف شد. تیم امید در بازی های آسیایی جاکارتا به نتیجه ای دست پیدا نکرد و همه این ها نشان می دهد که در فوتبال پایه باید پرتلاش تر باشیم و از موفقیت تیم ملی بزرگسالان و حضور این تیم در رده نخست آسیا وام نگیریم. هم اکنون تیم ملی نوجوانان با مربیگری حسین عبدی و تیم ملی جوانان با مربیگری سیروس پورموسوی برای حضور در بازی های مقدماتی جام ملت ها آماده می شوند. بازی هایی که به ترتیب در همدان و تهران برگزار می شود. اما نتایج تورنمنت کافا به خوبی ثابت کرد که تیم های ملی پایه ایران حتی برای صعود به مرحله گروهی جام ملت ها کار سختی را پیش رو دارند. در اینجا باید به تدارک خوب برای این تیم ها از سوی فدراسیون فوتبال اشاره کنیم که به خوبی پیش از حضور در بازی های رسمی با دیدارهای تدارکاتی که انجام می دهند محک می خورند و عیار تیم ها روشن می شود.

دیدگاه‌ها