کد خبر : 61875 | 23 آذر 1390 ساعت 10:18 | 2.5K بازدید | 0 دیدگاه

فلچر برای مدتی طولانی فوتبال را كنار گذاشت

دارن فلچر هافبک اسکاتلندی منچستریونایتد به دلیل یک بیماری جدی و مزمن برای مدتی طولانی فوتبال را ترک کرد.

فلچر برای مدتی طولانی فوتبال را كنار گذاشت

  بیماری این بازیکن 27 ساله کولیت‌اولسرو عنوان شده که به دلایلی ناشناخته بیش از همه در آمریکای شمالی، انگلیس و اسکاندیناوی شایع است.

منچستریونایتد در بیانیه ای اعلام کرد فلچر توصیه پزشکان را پذیرفته و برای مدتی طولانی به مرخصی رفته است. او باید استراحت کند تا بتواند بر این بیماری چیره شود.

در کولیت اولسرو که آن را بیماری التهابی روده هم می نامند سیستم ایمنی بدن دچار اشتباه می شود، جدار داخلی روده بزرگ را مورد حمله قرار می ‌دهد و باعث ایجاد التهاب، زخم، خونریزی می ‌شود.

شایعترین سن ابتلا به این بیماری 15 تا 30 سالگی است. کولیت اولسرو درمان قطعی ندارد ولی معمولاً با مصرف طولانی دارو و نظارت دقیق بر عوارض به خوبی کنترل می شود.

آخرین باری که فلچر برای منچستریونایتد به میدان رفت در دیدار 22 نوامبر برابر بنفیکا در لیگ قهرمانان اروپا بود که با نتیجه دو بر دو پایان یافت. او در این دیدار یک گل به ثمر رساند.

در بیانیه منچستریونایتد اضافه شده است: دارن آرزو دارد بار دیگر به فوتبال باز گردد و وفاداریش به باشگاه و تیم ملی( اسکاتلند) بخت او را برای بهبودی و رهایی از بیماری بیشتر می کند.

منچستریونایتد افزود: ما به او اطمینان داده ایم که حریم خصوصی اش محفوظ خواهد بود تا از استرس های بیشتر که معالجه بیماریش را سخت تر می کند، رهایی یابد.

فلچر در ماه مارس قراردادی چهارساله تا 2015 با منچستریونایتد امضا کرد.

''ریو فردیناند'' مدافع منچستریونایتد درصفحه توییتر خود نوشت: ما دو پسر خوب را از دست داده ایم، فلچر و ویدیچ. امیدوارم هر دو با بهبودی کامل و قوی تر از گذشته باز گردند.

غیبت فلچر ضربه ای دیگر به منچستریونایتد است که این روزها در شرایط خوبی بسر نمی برد و از دور رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا هم حذف شد.

'' کرگ لوین'' سرمربی تیم ملی اسکاتلند هم گفت: از بیماری دارن کاملا آشفته ام، می دانم چقدر سخت است که بتواند بار دیگر به زندگی عادی خود و باشگاه و تیم ملی بازگردد.

وی افزود: دارن یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان من بود. کار با او برایم مطبوع بود . از طرف همه هم تیمی های او و مربیان تیم ملی اسکاتلند صمیمانه آرزو می کنم این شرایط را سپری کند و از خانواده اش هم حمایت خواهیم کرد. کاری می کنیم که بتواند سریع بهبود یابد.

سرمربی تیم ملی اسکاتلند گفت: با سر الکس فرگوسن و دارن در این هفته صحبت کردم، نتیجه بحث این بود که باید همه کاری کنیم او استراحت کند و بر بیماریش فائق آید. جای او در تیم ملی محفوظ خواهد بود . او در رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 نقشی محوری در تیم خواهد داشت ولی اکنون باید به سلامتی خود فکر کند.

 

دیدگاه‌ها