کد خبر : 1622118 | 16 تیر 1398 ساعت 09:20 | 4.4K بازدید | 0 دیدگاه

پس‌لرزه‌های دومین اخراج عمر کینگ لئو

فوران خشم مسی: جام را به برزیل هدیه می‌دهند

اخراج لیونل مسی در جریان دیدار رده‌بندی کوپا آمه‌ریکا، در مصاف آرژانتین و شیلی، و اعتراض شدید او نسبت به آنچه فساد مقامات برگزارکننده و زد و بندشان به نفع برزیل خواند خبرساز شد.

فوران خشم مسی: جام را به برزیل هدیه می‌دهند

به گزارش "ورزش سه"، دو تیم شیلی و آرژانتین دیشب در دیدار رده‌بندی رقابتهای کوپا آمه‌ریکای 2019 به مصاف هم رفتند تا تکلیف مقامهای سوم و چهارم این رقابتها مشخص شود. اما در این بازی مهم‌ترین اتفاق در دقیقه 37 و با اخراج لیونل مسی، ستاره بزرگ آرژانتینی از زمین اتفاق افتاد. تصمیم جنجالی داور که باعث شد مسی در پایان بازی شدیدترین انتقادهای ممکن را نسبت به مسئولین برگزارکننده کوپا آمه‌ریکا وارد کرده و آنها را به زد و بند به نفع برزیل میزبان متهم کند.

 

1417549

 

بازی به دقیقه 34 رسیده بود که کاپیتان شیلی، گری مدل در نزدیکی دروازه این تیم در حال مشایعت توپ بود که از زمین بیرون برود. مسی از پشت سر وارد چالش با او شد تا برای بدست آوردن توپ تلاش کند اما مدل نسبت به این حرکت مسی واکنشی خشمگینانه نشان داد و او را هل داده و دستهایش را بالا آورد.

 

1417570

 

داور پاراگوئه‌ای بازی بعد از این اتفاق به مدل کارت قرمز نشان داد و با اینکه مسی در این صحنه واکنشی نشان نداده بود او را هم با نشان دادن کارت قرمز از زمین اخراج کرد. تصمیمی که با اعتراض تماشاچیان حاضر در استادیوم کورینتیانس آرنای شهر سائوپائولو و سوتهای ممتد آنها همراه شد.

 

1417573

 

بر اساس گزارش‌ها مسی بعد از پایان مسابقه که با پیروزی 2-1 آرژانتین به پایان رسید از شرکت در مراسم اهدای مدالها خودداری کرده و مدال برنز خود را دریافت نکرد. اما جنجالی‌ترین پیامد این مسابقه صحبت‌هایی بود که مسی بعد از بازی در مقابل خبرنگاران ایراد کرده و حملات بسیار تند و شدیدی به کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، کانمبول، انجام داد.

 

1417575

 

مسی درحالیکه مقابل خبرنگاران قرار گرفته بود گفت:" ما مجبور نیستیم بخشی از این فساد باشیم. عدم احترامی که در طول این تورنمنت به ما نشان دادند".

 

1417574

 

ستاره آرژانتینی در ادامه گفت:" متاسفانه فساد، داورهای این تورنمنت اجازه ندادند مردم از فوتبال لذت ببرند و رقابتها را خراب کردند".

 

مسی در ادامه اظهاراتش گفت:" به نظر من این جام را از قبل برای برزیل کنار گذاشته‌اند. امیدوارم در مسابقه‌ی فینال VAR و داورها کاری که نباید را نکنند و پرو بتواند واقعا رقابت کند چرا که به نظر من آنها تیمی دارند که قادر است چنین کاری انجام دهد هر چند به نظرم کار دشواری است".

 

1417576

 

صحبت‌های مسی در حالی مطرح می‌شد که آرژانتین چهار روز پیش در نیمه‌نهایی این رقابتها با نتیجه 2-0 مقابل رقیب بزرگ و همیشگی‌اش در آمریکای جنوبی شکست  خورده و از رسیدن به فینال بازمانده بود. مسابقه‌ای که به دلیل چند تصمیم داوری جنجالی، خبرساز شده بود. آرژانتین در آن بازی  از اینکه در دو موقعیت که به نظر آلبی‌سلسته باید به نفعش پنالتی اعلام می‌شد، داور حتی از بررسی VAR خودداری کرده خشمگین بود و فدراسیون فوتبال آرژانتین برای ابراز خشم و انزجار خود از این شرایط نامه‌ای تند به کانمبول ارسال کرده بود.

 

اما مسی که دیشب دومین کارت قرمز دوران فوتبالی خود را دریافت کرده بود در میکسدزون ورزشگاه به وضوح خشمگین بود. او در صحبتهایش با خبرنگاران گفت:" دیدید که چه اتفاقی افتاد. تصمیم درست این بود که به هر دوی ما کارت زرد داده می‌شد. ولی مهم این است که تیم ما ده نفره هم بازی را خوب تمام کرد و پیروز شد".

 

1417552

 

داور دیدار آرژانتین و شیلی در بازی پربرخوردی که 37 خطا داشت علاوه بر دو کارت قرمزی که به مسی و کاپیتان شیلی نشان داد شش کارت زرد هم از جیب خود بیرون آورد.

 

سرخیو آگوئرو در این بازی، در دقیقه 12 آرژانتین را از حریف پیش انداخت و پائولو دیبالا ده دقیقه بعد با ضربه‌ای زیبا اختلاف را به دو گل رساند. اما بعد از گذشت 14 دقیقه از نیمه دوم آرتورو ویدال، ستاره شیلی از روی نقطه پنالتی یکی از گلهای دریافتی تیمش را جبران کرد ولی در نهایت و با وجود همه جنجال‌ها آلبی‌سلسته بود که موفق شد بازی را با همین نتیجه به پایان برده و مقام سومی رقابتهای کوپا آمه‌ریکا 2019 را از آن خود کند.

 

1417572

 

دیدگاه‌ها