کد خبر : 1534123 | 06 تیر 1397 ساعت 11:53 | 22.9K بازدید | 0 دیدگاه

جنجال حرکت بازیکنان آلبانیایی‌تبار سویس ادامه دارد

نخست وزیر آلبانی و حمایت عملی از شکیری و ژاکا

نخست‌وزیر آلبانی روز سه‌شنبه با افتتاح یک حساب بانکی ویژه از مردم کشورش خواسته با واریز کمک‌های نمادین خود به این حساب، در پرداخت جریمه‌ی دو بازیکن آلبانی‌تبار تیم ملی سویس که از طرف فیفا جریمه‌ شده بودند، سهیم شوند.

به گزارش "ورزش سه"، حساب ویژه‌ی آقای نخست‌وزیر، " از عقاب نترسید " نامگذاری شده و ادی راما، نخست‌وزیر آلبانی از مردم کشورش خواسته برای پرداخت آنچه " جریمه‌ی مسخره‌ی فیفا " نامیده شده  به صورت نمادین در پرداخت جریمه سهیم باشند. جریمه‌ای که گرانیت ژاکا و ژردان شکیری از طرف فیفا ملزم به پرداخت آن شده‌اند.


ژاکا و شکیری در جریان پیروزی تیم ملی سویس در مقابل صربستان، بعد از به ثمر رساندن گلهای تیم ملی‌شان با دستهای خود نماد ملی آلبانی، عقاب دو سر، را به نمایش درآوردند.

 

این دو بازیکن تیم ملی سویس اصالتاً کوزوویی هستند و تبار آلبانیایی دارند. کوزوو یکی از استانهای سابق صربستان است که در سال 2008 اعلام استقلال کرده ولی استقلالش از طرف صربستان به رسمیت شناخته نمی‌شود. با اینحال، بسیاری از کشورهای دنیا کوزوو را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته‌اند.

 

1314616


فیفا هر کدام از این دو بازیکن را به دلیل رفتار غیرورزشی، مبلغ 10هزار فرانک سویس جریمه کرده. در صورتیکه تشخیص داده می‌شود رفتار ژاکا و شکیری برای افکار عمومی تحریک‌آمیز بوده فیفا می‌توانست آنها را برای دو بازی از شرکت در مسابقات تیم‌شان محروم کند.


اریون ولیاج، شهردار پایتخت آلبانی، تیرانا، هم در توییتی به انتقاد از تصمیم فیفا پرداخته و نوشته "  نماد عقاب، مثل دست دادن یا علامت موفقیت، برای آلبانیایی‌ها نمادی ازشادی است. نشان دادن این نماد یعنی ما مردم سرزمین عقاب‌ها هستیم ".

 

1314615


نخست‌وزیر آلبانی، راما هم در صفحه‌ی فیسبوک خود نوشته رفتار مورد اشاره ژستی بوده تا آلبانیایی‌ها نشان دهند قدردان دو ورزشکارشان هستند و از آنها که میلیونها آلبانیایی‌ را شاد کرده‌اند حمایت می‌کنند.


با اینکه ژاکا و شکیری برای تیم ملی سویس بازی می‌کنند، میلیونها آلبانیایی پیروزی 2-1 سویس در مقابل صربستان را چنان جشن گرفتند که گویی پیروزی از آن کشور خودشان بوده. برای اینکه همه بتوانند بازی را تماشا کنند، پرده‌های بزرگی در میدانها و خیابانهای آلبانی نصب شده بود و جوی بسیار پرشور در  سراسر کشور بوجود آمده بود.

 

1314614

دیدگاه‌ها