کد خبر : 1600879 | 07 فروردين 1398 ساعت 09:41 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

گرت ساوت‌گیت: نژادپرستی، بلای جان فوتبال

گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس می‌گوید بعضی از بازیکنان انگلیسی احساس می‌کنند گزارش کردن آزار و اذیت‌های نژادپرستانه بی‌فایده است چرا که ایمان‌شان به سیستم را از دست داده‌اند.

گرت ساوت‌گیت: نژادپرستی، بلای جان فوتبال

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی 5-1 تیم ملی انگلیس مقابل مونته‌نگرو که در خاک این کشور اتفاق افتاد برای انگلیسی‌ها با طعمی تلخ همراه بود چرا که چندین نفر از بازیکنان تیم ملی انگلیس مثل رحیم استرلینگ و دنی رز از سوی تماشاچیان میزبان هدف توهین‌ها و آزار و اذیت‌های نژادپرستانه قرار گرفتند. یوفا اعلام کرده درباره این حادثه در حال تحقیق است.

 

1392900

 

اما گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس در مصاحبه‌ی خود وقتی با این سوال بعضی خبرنگاران مواجه شد که آیا حاضر است زمانی که بازیکنانش هدف توهین‌های نژادپرستانه قرار می‌گیرند، کل تیم را از زمین بیرون بکشد، گفت:" ما از قبل از تابستان گذشته با آنها در این باره زیاد صحبت کرده‌ایم. بازیکنان ما خیلی روشن و صریح اعلام کردند که در هر صورت می‌خواهند به بازی ادامه دهند".

 

ساوت‌گیت در ادامه گفت:" بعضی از آنها حتی نمی‌خواهند این ماجراها را گزارش کنند چون دیگر ایمان‌شان را از دست داده‌اند و معتقدند به این شکایت‌ها به صورت درست رسیدگی نمی‌شود یا اگر هم بشود تغییری در واقعیت ماجرا بوجود نخواهد آورد".

 

1392476

 

رحیم استرلینگ از حادثه مونته‌نگرو به شدت انتقادکرده و از یوفا خواسته از تحریم‌های سخت‌گیرانه مثل تعطیل کردن استادیوم استفاده کنند تا این دسته از تماشاچی‌ها قبل از شروع توهین‌های نژادی بدانند ممکن است با چه تنبیه‌هایی مواجه شوند.

 

ساوت‌گیت در این باره به خبرنگاران گفت:" من نمی‌توانم درباره مجازات‌ها صحبت کنم. باید دید مجازات مناسب چیست؟ جریمه مالی سنگین؟ بستن و تعلیق یک استادیوم؟ سوال اصلی این است که کدام مجازات واقعا این شرایط را تغییر خواهد داد؟".

 

 

 

 

دیدگاه‌ها