کد خبر : 1551571 | 14 شهریور 1397 ساعت 12:07 | 17.2K بازدید | 0 دیدگاه

عذرخواهی شقیری و ژاکا برای خوشحالی جنجالی

گرانیت ژاکا، ژردان شقیری و استفان لیششتاینر بازیکنان تیم ملی سویس به دلیل حرکت دست خود و نشان دادن علامت عقاب دو سر، نماد کشور آلبانی، در جام جهانی روسیه رسماً عذرخواهی کردند.

به گزارش "ورزش سه"، مجله‌ی فوکوس آلمان اعلام کرد بعد از حرکت این سه بازیکن تیم ملی سویس، در این کشور بحث‌های زیادی درباره‌ی عرق ملی و وفاداری شقیری و ژاکا به کشور سویس و تیم ملی این کشور مطرح شده بود. این دو بازیکن آلبانیایی‌تبار سویسی در زمان برگزاری جام جهانی از طرف فیفا به دلیل وارد کردن مسائل سیاسی به فوتبال با جریمه‌ی نقدی مواجه شده بودند. اما در نهایت انتقادها در سویس باعث شد تا شقیری، ژاکا و لیششتاینر در حضور سایر بازیکنان تیم ملی سویس در اولین تمرین این تیم بعد از جام جهانی، رسماً از اقدام خود عذرخواهی کنند.


در کنفرانس خبری‌ای که ابتدا قرار بود صرفاً با حضور این سه بازیکن و ولادیمیر پتکوویچ سرمربی سویس برگزار شود، همه‌ی بازیکنان تیم ملی این کشور حضور داشتند و سه بازیکن مورد اشاره در حضور هم‌تیمی‌های خود عذرخواهی کردند.

 

1313232


شقیری در حضور هم‌تیمی‌هایش گفت:" اگر آن کار را دوباره تکرار کنم نشانه‌ی  حماقت است. این اتفاق دیگر هرگز نخواهد افتاد". لیششتاینر هم گفت که قصد نداشته ملتی یا شخصی را آزار دهد. شقیری در ادامه گفت:" بله اگر کسانی از دیدن آن حرکت ناراحت شده‌اند من از آنها عذرخواهی می‌کنم"

 

1333945


به نظر می‌رسد فدراسیون فوتبال سویس در آستانه‌ی شروع دوباره‌ی اردوهای تیم ملی این کشور بعد از جام جهانی روسیه قصد دارد دورانی بدون تشنج و تنش را سپری کند. مسئولین فدراسیون فوتبال سویس امیدوارند با این عذرخواهی پرونده‌ی عقاب دو سر بازیکنان آلبانیایی‌تبار تیم ملی این کشور برای همیشه بسته شده و فوتبالیست‌های سویسی بتوانند در رقابتهای پیش روی لیگ ملتها حضور موفقی داشته باشند.

 

1333944

دیدگاه‌ها