کد خبر : 1617760 | 25 خرداد 1398 ساعت 12:06 | 2K بازدید | 0 دیدگاه

کوپا و کاف علیه صدرنشینی تیم ویلموتس

بیستمی جهان را از دست می دهیم؟

قرار گرفتن در جایگاه بیستم جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی فوتبال یکی از بهترین اتفاقات ممکن در بدو ورود مرد بلژیکی به نیمکت رهبری ایران بود.

بیستمی جهان را از دست می دهیم؟

به گزارش "ورزش سه"، دریافت نمره 20 از سوی فیفا در جدیدترین رنکینگ اعلام شده در ماه جون 2019 باعث شد تا پاقدم مارک ویلموتس برای تیم ملی شیرین تر از نتایج و بازی های تهاجمی شود. ایران که یک بار در سال 2005 به صورت مشترک با ایرلند جایگاه پانزدهمی دنیا را تجربه کرده بود حالا با گذشت یک و نیم دهه این بار تجربه ایستادن در جایگاه بیستم را به دست آورد تا ویلموتس سرخوش از این اتفاق بزرگ بار سنگین تری روی دوش داشته باشد.


مسلما قرار گرفتن در چنین جایگاهی آن هم بالاتر از تیم های صاحب سبک و معروف فوتبال دنیا می تواند از حیث اعتباری برای تیم اول قاره کهن مثمرثمر باشد اما حفظ این روند مسلما چندان هم برای سرمربی بلژیکی و شاگردانش آسان نخواهد بود چون رویدادهای مهم در دو قاره بزرگ می تواند زنگ خطر برای تیم ملی در رنکینگ ماه آتی را به صدا در آورد، زنگ خطری نه تنها در بین تیم های دنیا بلکه در رده بندی قاره آسیا.


از امروز کوپا آمریکا 2019 به میزبانی برزیل استارت خورد، تورنمنتی که از آسیا دو مهمان در آن حضور دارند که نتایج آنها می تواند تهدیدی بزرگ برای جایگاه ایران در رنکینگ باشد. ژاپن و قطر در حالی به مصاف رقبای خود در گروه های مختلف می روند که از این بین سامورایی ها و نتایج شان در کوپاآمریکا به عنوان تیم دوم قاره کهن و نزدیک ترین تعقیب کننده ایران کلیدی خواهد بود. علاوه بر این دو تیم آسیایی در همین کوپاآمریکا تیم های دیگری هم هستند که می توانند جایگاه بیستمی ایران را تهدید کنند. پرو، ونزوئلا و حتی پاراگوئه از جمله این تیم ها هستند که در جدیدترین رنکینگ از ایران پایین تر هستند.


این تنها مساله نیست چون جام ملت های آفریقا 2019 نیز تا چند روز دیگر به میزبانی مصر آغاز می شود. این تورنمنت هم برای برخی از رقبای پایین دستی ایران همچون سنگال، تونس، نیجریه، مراکش و غنا مهم خواهد بود چون آنها نیز می توانند با کسب نتایج خوب شانس عبور از سد ایران و بالاتر قرار گرفتن را داشته باشند. جالب تر این که ما با توقف مقابل کره جنوبی یک امتیاز را از دست دادیم که از دست دادن آن می تواند در رنکینگ ماه آتی سرنوشت ساز باشد. البته که ما در ماه های آینده فعالیت ملی نداریم و باید تماشاگر دیگر تیم ها و مدعیان باشیم اما حتما نیاز به برنامه ریزی برای فیفادی بعدی داریم.


در کنار دو جام ملت های آمریکای جنوبی و آفریقا باید اشاره ای هم به کونکاکاف داشته باشیم، رقابت هایی که ظرف ماه های آتی برگزار می شود و نتایج آن نیز مثل دو تورنمنت معتبر دیگر در سرنوشت ایران در رنکینگ فیفا تاثیر مستقیمی خواهد داشت چون کم رقیب از این منطقه پشت سر تیم ملی در جدول رده بندی فیفا نیست. شهریورماه با توجه به درپیش بودن فیفادی های جدید، می تواند مقطعی کلیدی برای تیم ملی ایران باشد، روزهایی که انجام بازی های تدارکاتی مناسب با تیم های سرشناس تر می تواند استارت دوباره ای باشد برای بازگرداندن آب رفته به جوی و رساندن ایران به صدر رنکینگ و قرار گرفتن در بالاترین جایگاه ممکن اگرچه صدرنشینی و اول بودن در رنکینگ تیم های آسیایی ملاک برتری محسوب نمی شود.

دیدگاه‌ها