کد خبر : 1569706 | 28 آبان 1397 ساعت 09:20 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

سرمربی سوئیس: با برتری ذهنی بلژیک را شکست دادیم

بعد از پیروزی عجیب سوئیس بر بلژیک در رقابتهای لیگ ملتهای یوفا که با نتیجه‌ی 5-2 بدست آمد سرمربی سوئیسی‌ها این پیروزی را نتیجه‌ی برتری ذهنی شاگردانش دانست.

سرمربی سوئیس: با برتری ذهنی بلژیک را شکست دادیم

به گزارش "ورزش سه"، بلژیک تیم پرستاره‌ای که چند ماه پیش در جام جهانی روسیه با نمایش‌های درخشان بسیاری از فوتبالدوستان دنیا را شیفته‌ی خود کرده بود و خیل عظیمی از هواداران بین‌المللی جدید پیدا کرده بود دیروز در قالب رقابتهای لیگ ملتهای یوفا در خاک سوئیس در حالی به مصاف این تیم رفت که بسیاری معتقد بودند بلژیک می‌تواند از این بازی با پیروزی بیرون بیاید، هر چند هیچکس انتظار نداشت پیروزی بر سوئیس برای بلژیکی‌ها راحت باشد چرا که سوئیس هم در جام جهانی و بعد از آن نشان داده بود تیمی نیست که بتوان براحتی از سر راه برداشت.

 

بلژیکی‌ها همانطور که انتظار می‌رفت بازی را انفجاری شروع کردند و به دو گل دست یافتند ولی بعد از آن سوئیس یک پنالتی به دست آورد و از این لحظه به بعد روند بازی 180 درجه تغییر کرد تا کنترل به دست سوئیسی‌ها بیفتد و در نهایت بازی با نتیجه‌ی عجیب 5-2 به نفع سوئیس به پایان برسد تا سوئیسی‌ها به مرحله‌ی فینال لیگ ملتهای یوفا راه یابند.

 

شاگردان سوئیسی پتکوویچ حالا یکی از 4 تیم برتر اروپا هستند ولی آنها دیروز علاوه بر این موفق شدند یک رکورد تاریخی ثبت کنند و بعد از پیروزی 4-2 مقابل آلمان در جام جهانی 1938، برای اولین بار بعد از عقب افتادن 2-0 از یک حریف، بازی را با پیروزی پشت سر بگذارند.

 

پتکوویچ که بعد از این برد بزرگ با خبرنگاران صحبت می‌کرد معتقد بود که برتری ذهنی شاگردانش بر بلژیکی‌ها مهمترین عامل این پیروزی شگفت‌انگیز بوده است. پتکوویچ به خبرنگاران گفت:" این پیروزی خیلی شیرین است ولی نمی‌خواهم که تا آخر سال همه از ما فقط راجع به این پیروزی سوال کنند. ما از جام جهانی به این طرف هرگز در تیم ملی شاهد فضای منفی نبوده‌ایم. جام جهانی باعث شد دنیا به قدرت تیم ملی سوئیس پی ببرد و نتایجی که بعد از جام جهانی بدست آمده هم باعث شده سوئیس در سطح جهانی برای خود اعتباری قابل توجه بدست آورد".

 

1355776

دیدگاه‌ها