کد خبر : 1300632 | 10 بهمن 1394 ساعت 19:22 | 5.8K بازدید | 0 دیدگاه

پیروزی سیتی برابر استون ویلا در FA Cup

منچسترسیتی با پیروزی 4-0 مقابل استون ویلا، به دور بعد رقابت های جام حذفی انگلیس صعود کرد.

پیروزی سیتی برابر استون ویلا در FA Cup
به گزارش "ورزش سه"، منچسترسیتی که برای صعود به دور پنجم رقابت های اف ای کاپ به خانه استون ویلا رفته بود، در نهایت با کسب یک پیروزی پرگل راهی مرحله بعد شد.
سیتی با ترکیبی متفاوت نسبت به دیدارهای لیگ وارد میدان شد و بازیکنانی همچون کابایرو و ایهه ناچو که در رقابت های لیگ کمتر فرصت بازی پیدا می کنند، در ترکیب اصلی پیگرینی حضور داشتند. منچسترسیتی بازی را بسیار هوشمندانه آغاز کرد و خیلی زود توانست دروازه میزبانش را باز کند. روی یک کرنر ارسالی از سمت چپ، ایهه ناچو مهاجم نیجریه ای و با استعداد سیتی در شلوغی محوطه جریمه توانست با ضربه خود دروازه گوژان دروازه بان استون ویلا را باز کند تا شاگردان پیگرینی خیلی زود با یک گل از حریف خود پیش بیفتند.
پس از گل استون ویلا مالکیت توپ را به دست گرفت و سعی داشت تا گل خورده را جبران کند اما آن ها در خلق موفعیت ناکام بودند و نمی توانستند از مالکیت بیشتر توپ خود در زمین منچسترسیتی استفاده کنند.
در دقیقه 22 اما کار برای بازیکنان استون ویلا سخت تر نیز شد چرا که با سرنگونی رحیم استرلینگ درون محوطه جریمه داور یک ضربه پنالتی برای سیتی اعلام کرد و نوبت بار دیگر به ایهه ناچو رسید تا با گل کردن ضربه پنالتی اش، خود و تیمش را دو گله کند. بازی زودتر از آن چیزی که تصور می شد، در ویلا پارک به سود سیتی تغییر کرد.
سیتی پس از به ثمر رساندن گل دوم، توانست کنترل بهتری بر میدان داشته باشد و خط میانی این تیم به خوبی توانست نبض بازی را به دست گیرد. تلاش دو تیم در ادامه نیمه اول ثمری نداشت تا بازی با همان نتیجه 2-0 به سود سیتی خاتمه یابد.

نیمه دوم علی رغم پیش بینی ها آرام آغاز شد و سیتی همچون 15 دقیقه انتهایی نیمه اول، توانست با بهره گیری از قدرت هافبک هایش، کنترل خوبی بر بازی داشته باشد. شرایط بازی در 15 دقیقه اول نیمه دوم به گونه ای پیش رفت که انتظار گلزنی از منچسترسیتی بیشتر از استون ویلا بود. بازیکنان استون ویلا در خلق موقعیت روی دروازه سیتی ناکام بودند و از طرف دیگر شاگردان پیگرینی نیز دلیلی بر آوردن فشار مضاعف در بازی خود نمی دیدند.

استون ویلا با به میدان فرستادن آگبونلاهور سعی داشت تا بار تهاجمی خط حمله اش را دو چندان کند اما حتی به میدان آمدن مهاجم کار کشته ای همچون اگبولاهور نیز نتوانست کفه ترازو را به سود ویلا تغییر دهد.

در ادامه ایهه ناچو توانست شب رویاییش را در ویلا پارک تکمیل کند. استعداد نیجریه ای سیتی توانست در دقیقه 74 روی یک حمله سریع و غافلگیر کننده دروازه استون ویلا را باز کند تا بیش از پیش استعداد خود را به پیکرینی نشان دهد.

سیتی در ادامه از در هم گسیختگی دفاع استون ویلا نهایت استفاده را برد و توانست دو دقیقه بعد در دقیقه 76 توسط رحیم استرلینگ روی شلوغی محوطه جریمه استون ویلا و چند رفت و برگشت، برای بار چهارم دروازه این تیم را باز کند.

بازی در 15 دقیقه پایانی نیز تحت کنترل سیتی دنبال شد تا در نهایت با همان نتیجه 4-0 به سود شاگردان پیگرینی خاتمه یابد؛ به این ترتیب، سیتی در عصری آرام توانست استون ویلا را در ویلا پارک از پیش رو بردارد.

دیدگاه‌ها