کد خبر : 1585834 | 02 بهمن 1397 ساعت 09:53 | 5K بازدید | 0 دیدگاه

رایان، جانشین مطمئن شوارتزر در دروازه استرالیا

وقتی مارک شوارتزر با دو سیو استثنایی اش، طلسم صعود استرالیا به جام جهانی را پس از 32 سال شکست، متیو رایان یک پسربچه بود که از روی سکوها شاهد بازی بود.

رایان، جانشین مطمئن شوارتزر در دروازه استرالیا

به گزارش "ورزش سه"، رایان هیچگاه پیش از دیدار شب گذشته مقابل ازبکستان در ضربات پنالتی حضور نیافته بود. در حقیقت، او در 6 سال دوران حرفه ای اش، هیچگاه پنالتی مهار نکرده بود، چیزی که همواره او را اذیت می‌کرد ولی او در نهایت موفق به این امر شد ، آن هم در بهترین زمان و مکان ممکن.

 

رایان شب گذشته ناجی تیمش در ورزشگاه خلیفه بن زاید بود و توانست دو پنالتی ازبک ها را مهار کند تا استرالیا 4-2 پیروز بازی شود. او برای مهار پنالتی اسلام توختاخایف، از جایش تکان نخورد و برای مهار پنالتی بیکمائف، به گوشه چپ دروازه شیرجه زد. متیو لکی ضربه پنالتی بعدی را زد تا توپ به گل تبدیل شود و صعود استرالیا به دور بعد قطعی شود.

 

 

1375195

 

 

رایان در این رابطه گفت:" من فقط اجازه دادم که غریزه ام کار را انجام دهد."

 

البته این اولین باری نبود که رایان استرالیا را نجات می‌داد و قطعا آخرین بار هم نخواهد بود. او پنجاه و چهارمین بازی ملی اش را در سن 26 سالگی انجام داد و کاندیدای شکستن رکورد شوارتزر از لحاظ تعداد بازی است.

 

رایان پیش از بازی، تصاویر پنالتی زدن بازیکنان ازبکستان را تماشا کرده و اطلاعات کافی در این امر را از طریق تماشای تصاویر به دست آورده است.

 

او ادامه داد:" با تکنولوژی که این روزها در اختیار است، سعی می‌کنیم که استفاده لازم را برده و هر اطلاعاتی که می‌شود از آن برداشت کنیم.فکر می‌کنم در عین حال حریف هم این شانس را داشته که متوجه حرکات ما شود، آنها احتمالا می‌دانند که ما هم چطور پنالتی می‌زنیم و ممکن بود پنالتی ها مثل موش و گربه بازی شود. کمی به شانس نیاز دارید که همان جهتی بپرید که ضربه زننده توپ را می‌زند. خوشبختانه امروز دو بار این اتفاق رخ داد."

دیدگاه‌ها