کد خبر : 1619925 | 04 تیر 1398 ساعت 15:23 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

پاکدل: در حال رایزنی هستیم!

سهمیه جهانی هندبال ساحلی ایران پرید

تیم ملی هندبال ساحلی مردان ایران در حالی روی سکوی سوم آسیا قرار گرفت که بر خلاف دو دوره قبل سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی را کسب نکرده است!

سهمیه جهانی هندبال ساحلی ایران پرید

به گزارش "ورزش سه" از مهر، هفتمین دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا و انتخابی قهرمانی جهان ایتالیا عصر روز گذشته با قهرمانی قطر، نایب قهرمانی عمانی ها و سومی ایران در وی هان چین به پایان رسید. در حالی که بنا بر رسم دوره های قبل عنوان شده بود که سه تیم اول این رویداد جواز حضور در مسابقات قهرمانی جهان را کسب خواهند کرد، ساعتی پس از ایستادن تیم ایران بر سکوی سوم آسیا فدراسیون هندبال تنها به انتشار خبر سومی کشورمان بسنده کرد، چرا که سهمیه آسیا در سال ۲۰۲۰ تنها دو تیم است.

 

تاکنون هفت دوره مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی آسیا در بخش مردان و زنان برگزار شده است. در این سالها براساس ضوابط ابلاغی فدراسیون هندبال آسیا، دو و در برخی سالها سه و حتی سال گذشته چهار تیم مجوز شرکت در مسابقات هندبال ساحلی قهرمانی جهان را کسب کردند.

براین اساس، در سال ۲۰۱۲ (عمان، بحرین وقطر)، ۲۰۱۶( قطر، بحرین وعمان)، در سال ۲۰۱۸( قطر، عمان، ایران و ویتنام) راهی دیدارهای جهانی شده اند و در مابقی دوره ها تنها دو تیم اول و دوم به مسابقات جهانی راه یافتند.

 

علیرضا پاکدل رئیس فدراسیون هندبال کشورمان پیرامون این اتفاق و اطلاع رسانی های صورت گرفته مبنی بر داشتن سه سهمیه در آسیا و راهی شدن تیم ایران به رقابت های جهانی، گفت: در حال رایزنی و پیگیری این مسئله هستیم. این مسئله برای خود ما هم مبهم است و ما در حال پیگیری این مسئله هستیم که تعداد سهمیه ها مانند دو دوره قبل سه سهمیه است یا کمتر شده!

 

وی با بیان اینکه در ابلاغیه قوانین این دوره از مسابقات هندبال ساحلی آسیا دو تیم ذکر شده، افزود: ما حتی از روی سایت و اخبار فدراسیون نیز اخبار مبنی بر کسب سهمیه را برداشتیم، چرا که ما مرجع انتشار اخبار این رشته هستیم و چنانچه این مسئله درست نباشد اطلاع رسانی آن نیز به عنوان مرجع درست نیست.

 

رئیس فدراسیون هندبال خاطرنشان کرد: به هر حال ما حضور در فینال بازیها را از دست دادیم اما روی سکوی سوم قاره قرار گرفته و رتبه دوره قبل را تکرار کردیم. ما در حال رایزنی هستیم که صحت این مسئله را متوجه شویم. ما هر طوری هست این سهمیه را دریافت می کنیم. دو وایلد کارت در بخش هندبال ساحلی توزیع می شود که دنبال این هستیم در صورتی که سهمیه آسیا کاهش یافته باشد از این امتیاز استفاده کنیم، چرا که ما بهترین تیم آسیا در مسابقات جهانی دوره قبل بودیم.

 

تیم ملی هندبال ساحلی مردان کشورمان در دوره قبل مسابقات قهرمانی آسیا بر روی سکوی سوم ایستاد و جواز حضور در مسابقات جهانی روسیه را کسب کرد. ساحلی بازان در رقابت های کازان روسیه در رده هشتم ایستاده و بهترین تیم قاره آسیا در دیدارهای جهانی بودند. چنانچه تعداد سهمیه های فدراسیون جهانی از سه به دو کاهش پیدا کرده باشد، هندبال ایران با توجه به موفقیت های اخیرش و پیگیری مسئولان، شانس دریافت این وایلد کارت را خواهد داشت.

 

دیدگاه‌ها