کد خبر : 1623474 | 22 تیر 1398 ساعت 11:30 | 2.3K بازدید | 0 دیدگاه

آخرین خبر در مورد افزایش سهمیه بازیکن

هنوز افزایش سهمیه جذب بازیکن توسط اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال تصویب نشده است و طبیعتا در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، مصوبه سازمان لیگ اجراء نخواهد شد.

آخرین خبر در مورد افزایش سهمیه بازیکن

به گزارش "ورزش سه"، هیات رییسه سازمان لیگ طرحی را مصوب کرده که بر این اساس دو بازیکن به سهمیه بزرگسال و دو بازیکن به سهمیه زیر 25 سال اضافه می شود و اگر با یکی از این ها مخالفت شود دو بازیکن به سهمیه زیر 23 سال اضافه می شود. در حال حاضر تیم ها می توانند 18 بازیکن بزرگسال، 3 بازیکن زیر 25 سال و 9 بازیکن زیر 23 سال در اختیار بگیرند. سازمان لیگ این طرح را به دنبال درخواست باشگاه ها مصوب کرده است و البته همان طور که اشاره شد در صورتی اجرایی خواهد شد که هیات رییسه فدراسیون فوتبال آن را مصوب کند.

 

فریبرز محمود زاده، مدیر کمیته نقل و انتقالات در این باره می گوید: « این طرح هنوز از سوی اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال مصوب نشده است و بر این اساس تیم ها باید بر مبنای قوانین قبلی تیم خود را آماده حضور در بازی ها کنند. این را دوباره تاکید می کنم. جالب است بدانید باشگاه ها در حالی این درخواست را مطرح کرده اند که معدل استفاده از بازیکن در فصل گذشته بین 20 تا 22 بازیکن بوده، در حالی که تیم ها 30 بازیکن در اختیار داشتند. به واقع تیم ها در فصل گذشته از همه توانمندی های خود بهره نبرده اند و در چنین شرایطی برای جذب بازیکنان بیشتر درخواست داشته اند.»

 

گفتنی است شاید به خاطر همین پژوهش؛ اینکه تیم ها فصل گذشته از جمع 30 بازیکنی که در اختیار داشتند به 20 تا 22 بازیکن بازی داده اند! اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال مصوبه سازمان لیگ را رد کنند. البته در صورتی که مصوبه سازمان لیگ اجرایی شود به هیچ وجه سهمیه جذب بازیکن لیگ برتری توسط تیم ها دستخوش تغییر نخواهد شد. تیم های لیگ برتری می توانند 6 بازیکن از دیگر تیم های لیگ برتری در اختیار بگیرند و این سهمیه برای تیم های دسته اولی که به تازگی به لیگ برتر صعود کرده اند، 8 بازیکن است.

دیدگاه‌ها