کد خبر : 1333338 | 24 خرداد 1395 ساعت 18:30 | 49.2K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمان مطمئن آغاز کرد

اسپانیا 1- جمهوری چک 0؛ پیشانی طلایی پیکه

جرارد پیکه مدافع پیشتاخته اسپانیا در دقیقه 86 به گل برتری سرخپوشان اسپانیایی تبدیل کرد.

اسپانیا 1- جمهوری چک 0؛ پیشانی طلایی پیکه

به گزارش"ورزش سه"، اسپانیا که در سراسر بازی موقعیت های بسیار خوبی روی دروازه جمهوری چک ایجاد کرده بود برای رسیدن به گل 86 دقیقه صبر کرد و روی سانتر عالی اینیستا و ضربه تماشایی پیکه به گل رسید تا از سد اول به سلامت بگذرد.


اسپانیا: دخیا، خوان فران، جرارد پیکه، سرخیو راموس، جوردی آلبا، سرجیو بوسکتس، داوید سیلوا، فابرگاس(70؛ تیاگو)، اینیستا، نولیتو(82؛ پدرو) ، موراتا(62؛ آدوریس).
سرمربِی: ویسنته دل بوسکه


جمهوری چک: پتر چک، کادربک، سیووک،  هیبنیک، لیمبرسکی، پلاسیل، داریدا، گبره سلاسی(86؛ شورال)، روسیچکی، کرچی، نسید(75؛ لافاتا)
سرمربی: پاول وربا

 

گل:

0-1(جرارد پیکه - اسپانیا): سانتر فوق العاده آندرس اینیستا از سمت چپ با ضربه سر زیبای پیکه تبدیل به گل اول اسپانیایی ها شد.

 

گزارش بازی:

 

 اسپانیا برای جبران ناکامی عجیبش در جام جهانی 2014 و برای دفاع از عنوان قهرمانی دو دوره گذشته اش در یورو، به مصاف جمهوری چک آمده بود. نکته جالب، حضور دخیا درون دروازه اسپانیا و نیمکت نشینی کاسیاس بود.


بازی مطابق انتظار با میدان داری اسپانیا همراه بود و نیمه اول را باید تمام و کمال به نام این تیم نوشت. با این حال اولین موقعیت بازی را جمهوری چک خلق کرد. دقیقه 5 ضربه کاشته بیرون محوطه جریمه داریدا راهی به دروازه اسپانیا پیدا نکرد.


پس از این صحنه، اسپانیا چندین موقعیت خوب گلزنی را با درخشش پتر چک و البته بی دقتی موراتا از دست داد. ستاره یوونتوس دو بار در مصاف تک به تک با پتر چک ناکام بود و در دو صحنه نیز همین دروازه بان مانع از به گل رسیدن فابرگاس و داوید سیلوا شد.

اسپانیا چندین بار هم با ضربات سر پیکه و راموس خطرساز شد که هیچکدام راهی به دروازه چک پیدا نکردند. در دقایق پایانی نیمه اول نیز "نسید"، مهاجم چک با شوتی محکم دروازه اسپانیا را تهدید کرد اما دخیا مشکلی برای مهار این توپ نداشت تا در نهایت نیمه اول با تساوی بدون گل به اتمام برسد.


اسپانیا نیمه دوم را نیز بهتر آغاز کرد و البته حکایت نیمه اول همچنان پابرجا بود. اسپانیایی ها تا پشت محوطه جریمه به خوبی پیش می آمدند اما به ندرت صاحب موقعیت 100 درصد گلزنی می شدند. موقعیت هایی که هم نصیبشان می شد با بی دقتی از دست می رفت.


دقیقه 50 هوبنیک، مدافع چک نزدیک بود دروازه خودی را باز کند اما با خوش شانسی توپ به تیر خورد و راهی کرنر شد. پس از دو موقعیتی که موراتا و اینیستا از دست دادند، چک صاحب بهترین بخت گلزنی خود در این بازس شد. ضربه سر گبرسیلاسی در دهانه دروازه توسط فابرگاس بیرون کشیده شد تا چک بر خلاف روند بازی به گل نرسد.

 

دل بوسکه برای شکستن سد دفاعی چک، تیاگو، پدرو و آدوریس را وارد زمین کرد اما حملات اسپانیا همچنان ره به جایی نمی برد تا دقیقه 86 که سرانجام پیکه موفق شد لاروخا را به گل برساند. سانتر عالی اینیستا از چپ را پیکه در چند قدمی دروازه به زیبایی با سر به گل تبدیل کرد تا مقاومت بازیکنان چک شکسته شود.

 

چک برای جبران گل خورده جلو کشید و دقیقه 92 بهترین بخت را برای زدن گل تساوی به دست اورد اما ضربه داریدا از درون محوطه جریمه را دخیا به زیبایی دفع کرد تا اسپانیا در نهایت با همان تک گل جرارد پیکه برنده این بازی شود.

 


دقایق حساس :

دقیقه 5: ضربه آزاد برای جمهوری چک اما ضربه داریدا راهی به چهارچوب دروازه اسپانیا ندارد

 

دقیقه 16 : اولین موقعیت جدی بازی برای اسپانیا... ارسال خوان فران از سمت راست را موراتا در مقابل دروازه قطع می کند اما پتر چک دروازه تیمش را نجات می دهد

 

دقیقه 29 : پاس در عمق عالی از اینیستا، موراتا را در موقعیت گلزنی قرار می دهد اما باز هم واکنش به موقع پتر چک، مانع از گلزنی او می شود

 

1119364

 

دقیقه 35: این بار بوسکتس شانس اش را برای باز کردن دروازه چک امتحان می کند اما نمی تواند قفل دروازه پتر چک را بکشند

 

دقیقه 39 :  آندرس اینیستا که فضای برای عبور از بازیکنان چک پیدا نمی کند، توپ را از فاصله ای دور به سمت دروازه شوت می کند که از بالای دروازه به بیرون می رود.

 

دقیقه 45: پایان نیمه اول با تساوی 0-0

دقیقه 46: پاس اینستا به موراتا و پاس بعد وی با اشتباه مدافعین چک می رفت تا به یک گل به خودی تبدیل شود اما توپ بعد از خوردن به تیرک دروازه به کرنر رفت.

 

دقیقه 47: کرنر موراتا از سمت چپ را پیتر چک دفع کرد و در یک رفت و برگشت توپ به راموس در محوطه شش قدم رسید اما ضربه وی با دخالت چکی ها به کرنر رفت.

 

دقیقه 60: شوت از راه دور آندرس اینیستا را پیتر چک در آغوش گرفت.

 

دقیقه 65: کرنر کوتاه چکی و سانتر وی با ضربه سر مهاجمشان همراه شد اما فابرگاس با حرکتی زیبا مانع از فروپاشی دروازه شان شد.

 

دقیقه 70: پاس فوق العاده سیلوا به آلبا، وی را در موقعیت تک به تک قرار داد اما کنترل ناقص آلبا مانع از این شد تا دروازه خالی چک باز شود و تنها یک کرنر به اسپانیایی ها رسید.

 

دقیقه 72: پاس اینیستا به سیلوا رسید اما ضربه این بازیکن با اختلاف به بیرون رفت.

 

دقیقه 76: سانتر خوان فران را آدوریز با ضربه آکروباتیک زد که توپ به اوت رفت.

 

دقیقه 90+2: شوت داریدا را دخیا به زیبایی دور کرد.

 

1119392

 

در حاشیه:

 

آلوارو موراتا که اعلام کرده بود دوست ندارد در فرانسه نیمکت نشین باشد و می خواهد در یورو 2016 به طور ثابت بازی کند، آنقدر انگیزه دارد که هیچ چیزی نمی تواند جلوی او را بگیرد؛ همین تکل او روی پای کمک داور، این را به خوبی نشان می دهد!

 

 

بهترین بازیکن:

آندرس اینیستا علاوه بر پاس گل پیروزی تیمش بازی خوبی در میانه زمین انجام داد و لقب بهترین بازیکن میدان را مال خود کرد.

 

 

دیدگاه‌ها