کد خبر : 1613726 | 04 خرداد 1398 ساعت 12:03 | 1.7K بازدید | 0 دیدگاه

جام جهانی جوانان؛ شکست سنگین قطر

جام جهانی جوانان در لهستان آغاز شده است و در روزهای ابتدایی بازی ها قطر یکی از چهار نماینده فوتبال آسیا در مصاف با نیجریه شکست سنگینی را متحمل شد.

جام جهانی جوانان؛ شکست سنگین قطر

به گزارش "ورزش سه"، قطر در جدال با نیجریه چهار گل دریافت کرد و با وجود تلاش فراوان برای جبران گل های خورده موفق به گل زنی نشد. به جز قطر، ژاپن دیگر نماینده فوتبال آسیا در جام جهانی زیر 20 سال به میدان آمد و در دیدار با اکوادور به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت.

 

جام جهانی زیر 20 سال در لهستان با حضور 24 تیم در جریان است. ایران یکی از غایب بزرگ این بازی ها به شمار می رود. در سال 2017 و در کره جنوبی ایران با مربیگری امیر حسین پیروانی یکی از 24 تیم شرکت کننده بود که در روز اول بازی ها موفق شد تیم کاستاریکا را با نتیجه یک بر صفر و با گل مهدی مهدیخانی شکست دهد. در ادامه ایران در مصاف با زامبیا قهرمان آفریقا 4-2 شکست خورد و در بازی سوم هم در ثانیه های پایانی با گل به خودی در برابر پرتغال دو بر یک مغلوب شد و از صعود باز ماند. این بار اما ایران با حذف در بازی های مقدماتی جام ملت های آسیا شانس حضور در جام جهانی زیر 20 سال در لهستان را از دست داد.

 

تیم ملی جوانان همزمان با آغاز بازی های جام جهانی جوانان در لهستان در حال تمرین برای حضور درتورنمنت چهارجانبه روسیه است. در سال 2019 بازی های مقدماتی جام ملت ها و در سال 2020 بازی های جام ملت ها برگزار می شود و اگر تیم ملی جوانان در این پیکارها موفق عمل کند می تواند یکی از تیم های حاضر در جام جهانی 2021 باشد. بازی های جام جهانی جوانان هر دو سال یک بار برگزار می شود. جام ملت های آسیا هم طبیعتا هر دو سال یک بار برگزار می شود. به این خاطر که شرایط سنی بازیکنان در رده های سنی پایه مدام در حال تغییر است و بازی ها به این خاطر با فاصله زمانی کم برگزار می شود تا بازیکنان رده سنی پایه فرصت بازی در تورنمنت های بزرگ را از دست ندهند.

 

نتایج بازی های جام جهانی جوانان در لهستان در روزهای اول و دوم

 

*تاهینی 0 – سنگال 3
*مکزیک 1 – ایتالیا 2
*هلند 0 – کلمبیا 2
*ژاپن 1 – اکوادور 1
*قطر 0 – نیجریه 4
*هندوراس 0 – نیوزیلند 5
*اروگوئه 3 – نروژ 1
*اوکراین 2 – آمریکا 1

دیدگاه‌ها