کد خبر : 1619082 | 31 خرداد 1398 ساعت 18:04 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

دوست ندارم درباره بازیکن خاصی حرف بزنم

برانکو: مذاکرات با الاهلی بسیار آسان بود

سرمربی سابق باشگاه پرسپولیس و حال حاضر الاهلی با ابراز خشنودی از حضور دراین تیم اعلام کرد که با حمایت هواداران و مدیریت می‌توانند نتایج خوبی را در لیگ عربستان رقم بزنند.

برانکو: مذاکرات با الاهلی بسیار آسان بود

 به گزارش "ورزش سه"، برانکوایوانکویچ سرمربی موفق تیم فوتبال پرسپولیس بالاخره پس از کش‌وقوس فراوان قرارداد خود را با باشگاه الاهلی عربستان رسمی کرد و به همین بهانه سایت اسپرت 360 عربستان با این مربی کروات گفتگویی ترتیب داده است که درادامه به آن می‌پردازیم.


در این گزارش آمده است:
یکی از بهترین مربیان در کرواسی است و سرمربی گری پرسپولیس را تا پایان فصل عهده‌دار بود و در پایان حضورش در پرسپولیس 4 جام از 6 جام موجود را به دست آورده است و همچنین این تیم را به فینال لیگ قهرمانان آسیا رساند.


 برانکو در این گفتگو عنوان کرده است که با این تیم قرارداد دوساله به امضا رسانده ضمن اینکه سابقه حضور در فوتبال عربستان به کسب موفقیت او در این تیم کمک شایانی می‌کند.


ضمن عرض تبریک به خاطر حضور در تیم فوتبال الاهلی لطفاً بگویید که مذاکرات شما با الاهلی از چه زمانی شروع شد؟
چند ماه قبل، بعدازاینکه نیت کردم پرسپولیس را ترک کنم، مسئولان تیم فوتبال الاهلی برقراری ارتباط را با من آغاز کردند و به این صورت روند مذاکرات پی گرفته شد. مذاکرات با این تیم بسیار آسان بود و خیلی زود به توافق نهایی دست‌یافتیم و در حال حاضر افتخار می‌کنم که سرمربی این باشگاه هستم. باشگاهی که در مسیر مربی‌گری من تاریخ بسیار بزرگی دارد که امیدوارم که درآینده بتوانم نتایج خوبی را به هواداران الاهلی تقدیم کنم.

 


در حالا حاضر چه پیامی برای هواداران الاهلی دارید؟
من خیلی خوشحال هستم و این مهم‌ترین مسئله در فوتبال است. ما هر چیزی که بتوانیم به تحقق برسانیم فقط برای هواداران است. من خوب می‌دانم که باید رضایت آن‌ها را جلب کنم و درعین‌حال مطمئن هستم که می‌توانیم انتظارات طرفداران را برآورده کنیم. ما درهر بازی که وارد زمین می‌شویم باید برای کسب پیروزی تلاش و مبارزه انجام دهیم و یک‌لحظه نباید تمرکز خود را از دست بدهیم.

 


آیا با مدیریت تیم برای جذب بازیکنان خارجی تابه‌حال صحبتی انجام داده‌اید؟
بله یک صحبت‌هایی را برای جذب بازیکنان خارجی انجام دادم و باید بگویم برای اینکه بهترین راه‌حل را برای بعضی از پست‌ها در تیم پیدا کنیم تقریباً هرروز با آقای احمد سائق رئیس باشگاه تماس دارم و این کار آسانی نیست. فراموش نکنید باید با توجه به سطح توقعات بازیکنانی جذب تیم شوند که بتوانند توقعات لازم را به‌جا بیاورند.

 


آیا می‌شود برای ما از تجربه مربی‌گری تیم ملی کرواسی در جام جهانی 98 صحبت کنید؟
 به‌هرحال من بسیار برای حضور 7 ساله‌ام در تیم ملی کرواسی افتخار می‌کنم که به‌عنوان مربی در تیم ملی حضور داشتم. در این مدت نتایج بسیار خوبی را به دست آوردیم. من در جام ملت‌های اروپای 96 در انگلیس حضور داشتم و در جام جهانی 98 هم در فرانسه موفق شدیم به مقام سوم جهان برسیم که این امر یک نتیجه بسیار عالی به شمار می‌رفت. من در این مدت افتخار همکاری با بازیکنانی مثل یارنی، شوکر، پروسینچکی را داشتم و طبیعتاً از کسب چنین تجربه‌ای به خودم می‌بالم.

 


شما در هر دو لیگ امارات و عربستان تجربه مربیگری داشتید. می‌خواستم بپرسم به نظر شما چه اختلافاتی در این دو لیگ وجود دارد؟
بله من در هر دو لیگ این دو کشور سابقه سرمربی گری را دارم و در هر دو محیط یا کشور سعی‌شان بر این است که بهترین بازیکنان خارجی را به خدمت خود دربیاورند و این کمک زیادی می‌کند به بازیکنان بومی که در کنار این چهره‌ها سطح فوتبالشان را ارتقا بدهند تا بهتر و بهتر بشوند. من معتقدم سطح بازیکنان سعودی از اماراتی‌ها به‌مراتب بیشتر است و به‌صورت حرفه‌ای‌تر رفتار می‌کنند. همچنین باشگاه‌های عربستان نسبت به امارات نگاهشان به فوتبال جدی‌تر و حرفه‌ای‌تر کار می‌کنند.

 


در مورد تجربه زوران مامیچ در الهلال و بیلیچ درالاتحاد چه نظری دارید؟
بیلیچ که در حال حاضر سرمربی وست برومویچ است که باید در چمپیون شیپ انگلستان فعالیت کند و همچنین زوران هم که مربی بسیار خوب و باکلاسی است ولی به هر دلیلی در تجربه اولشان زیاد موفق عمل نکردند و نتوانستند به‌سرعت خودشان را با فوتبال این منطقه وفق بدهند. این در حالی است که مدیران و هواداران به آن‌ها فرصت کافی ندادند و عجولانه تصمیم گرفتند.

 


به نظر شما بهترین بازیکن داخلی و همچنین بهترین بازیکن خارجی چه کسانی هستند؟
معمولاً من هیچ بازیکنی را دوست ندارم که از آن نام ببرم و خودم را در هر لیگی محدود کنم. در کل هم در عربستان و هم در امارات بازیکنان بسیار خوبی وجود دارند. برای مثال اسماعیل مطر که من را هر دفعه بسیار شگفت‌زده می‌کرد ولی از مشکل مصدومیت همیشه رنج می‌برد و همچنین آساموآ جیان که او هم بازیکن بسیار قابلی بود. از بازیکنان فعلی الاهلی هم باید از جانینی و دیاز نام ببرم که آنها هم بازیکنان بسیار خوبی هستند. ضمن اینکه دیگر بازیکنان بومی و خارجی الاهلی نیز همگی جزو بازیکنان خوب لیگ عربستان به شمار می‌روند.

 


به نظر شما چرا بازیکنان عربستانی را در اروپا نمی‌بینیم؟
البته بعضی از بازیکنان عربستانی تلاش کردند که در اروپا لژیونر شوند ولی این کار آسانی نیست چون بسیار سخت است. تیم‌های اروپایی با توجه به محدودیت‌هایی که دارند ترجیح می‌دهند از بازیکنان آرژانتینی و برزیلی استفاده کنند که البته این بحث صرفاً منوط به فوتبال عربستان نیست و کل خاورمیانه را شامل می‌شود.

 


آیا شما انتظار کار بزرگ تیم ملی کرواسی در جام جهانی اخیر در روسیه را داشتید؟
تیم ملی کرواسی مجموعه‌ای از بهترین بازیکنانی را شامل می‌شود که در بهترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند مثل راکیتیچ، مودریچ، مانژوکیچ، سرنا، بروزویچ، ویدا، لوورن، که این بازیکنان به همراه سرمربی گری دالیچ یک تیم ملی بدون نقص را تشکیل دادند و درواقع با توجه به شناختی که من از این بازیکنان از حضورم در باشگاه دینامو زاگرب نسبت به خیلی از این دسته بازیکنان داشتم نتایج خیلی هم شگفت‌انگیز نبود. چون این‌هایی را که من نام بردم در بهترین باشگاه‌های دنیا مثل رئال مادرید، بارسلونا، یونتووس، و لیورپول حضور دارند و قادر هستند هرنتیجه ای را رقم بزنند.

 


آیا مودریچ استحقاق دریافت عنوان بهترین بازیکن اروپا را داشت؟
حتماً.. او هم درجام جهانی و هم در لیگ قهرمانان اروپا بهترین بازی‌ها را ارائه داد و با توجه به درخشش در این دو جام معتبر شایسته رسیدن به این عنوان بود.

 

 

به نظر شما بهترین بازیکن غرب آسیا چه بازیکنی است که دوست دارید به تیمتان اضافه شود؟
عربستان بازیکنان خیلی خوبی دارد و همچنین لژِیونرهای خوبی دارد. باید تیمی را آماده کنیم که بتواند در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ رقابت کند.

 


بشار رسن قبل از فینال لیگ قهرمانان آسیا مادرش را از دست‌داده بود. چطور این مشکل را حل کردید؟
رسن یکی از بهترین بازیکنانی بود که در اختیار داشتیم ولی از بدشانسی در موقع حساسی مادرش فوت شد. کنار آمدن با این قضیه آسان نیست ولی تیم و همبازیان به او در این شرایط کمک کردند. به او تبریک می‌گویم به خاطر عملکرد، تلاش و نتایجی که با پرسپولیس گرفت.

دیدگاه‌ها