کد خبر : 1624769 | 28 تیر 1398 ساعت 10:41 | 964 بازدید | 0 دیدگاه

ایران قهرمان آسیا شد

۴ طلا و۲ نقره دستاورد ملی‌پوشان پاراتکواندو کشورمان

ملی‌پوشان پاراتکواندو کشورمان روی شیاپ چانگ رقابت‌های قهرمانی آسیا به مصاف حریفان خود رفتند.

۴ طلا و۲ نقره دستاورد ملی‌پوشان پاراتکواندو کشورمان

به گزارش ورزش سه و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین؛ پنجمین دوره رقابت‌های قهرمانی آسیا پاراتکواندو امروز پنجشنبه ۲۷ تیر ماه با حضور ۱۴۹ ورزشکار به میزبانی شهر امان در کشور اردن برگزار شد و ملی‌پوشان ایران با حریفان خود به رقابت پرداختند.

 

تیم‌ ملی تکواندو کشورمان با کسب ۴ مدال طلا (صادقیان پور، شعبانی، پوررهنما، عزیزی)، ۲ نقره (نریمانی و بهرامی آذر) و ۳۴ امتیاز توانست مقتدرانه عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را به نام خود ثبت نماید تا پنجمین کاپ قهرمانی قاره کهن در انحصار پاراتکواندوکاران ایرانی باقی بماند.

 

ترکیه با ۲ مدال طلا، یک برنز و ۱۵ امتیاز نایب قهرمانی شد و قزاقستان با یک مدال طلا، ۲ نقره، یک برنز و ۱۴ امتیاز عنوان سومی را کسب کرد. مهدی پوررهنما پاراتکواندوکار وزن ۷۵- کیلوگرم (K44) پس از یک‌دور استراحت، در اولین دیدار «ووجسیچ گولاسکی» از لهستان را ۲۶ بر ۵ شکست داد، در ادامه «جوزف لانه» از انگلیس را مقتدرانه و با نتیجه ۳۴ بر ۴ از پیش رو برداشت. سپس باید با نماینده روسیه مبارزه می‌کرد که این هوگوپوش حضور پیدا نکرد و مهدی برنده اعلام شد. پوررهنما در فینال تکواندوکار کره‌جنوبی را ۱۸ بر یک مغلوب خود ساخت و به مدال طلا رسید. اصغر عزیزی پاراتکواندوکار وزن ۷۵+ کیلوگرم (K44) در گام نخست بر «دامیان کوبیاک» از لهستان ۱۲ بر ۴ غلبه کرد؛ سپس به مصاف «مات بوش» از انگلیس رفت و ۱۴ بر ۱۲ به برتری رسید. وی در ادامه رو در روی «ایوان میدل» از آمریکا قرار گرفت و ۱۵ بر ۲ پیروز شد. عزیزی در فینال نماینده روسیه را ۱۸ بر ۹ شکست داد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

 

سعید صادقیان‌پور پس از یک‌دور استراحت در گام نخست «علی همراز» از افغانستان را ۲۳ بر صفر شکست داد؛ در ادامه «فا مانیونگ» از لائوس را ۳۵ بر ۴ از پیش رو برداشت و راهی فینال شد. وی در فینال نیز توانست نماینده ازبکستان را ۲۰ بر ۱۵ شکست داده و قهرمان شود. احمد نریمانی پاراتکواندوکار وزن ۷۵+ کیلوگرم (K42) در فینال رقابت‌های آسیایی به مصاف «عزیزجون ماراسولو» از ازبکستان رفت و ۲۴ بر ۲۰ نتیجه را واگذار کرد تا بر سکوی نایب قهرمانی بایستد.

 

مهدی بهرامی آذر پاراتکواندوکار وزن ۷۵+ کیلوگرم (K43) در نخستین گام باید به مصاف نماینده صربستان می‌رفت که با انصراف این هوگوپوش راهی فینال شد و در این مرحله نتیجه را ۳۱ بر ۱۵ به هوگوپوش ترکیه واگذار کرد و به مدال نقره آسیا رسید. محمدرضا شعبانی پاراتکواندوکار وزن ۷۵- کیلوگرم (K41) در فینال رقابت‌های آسیایی به مصاف نماینده قزاقستان رفت و بانتیجه ۱۲ بر یک به برتری رسید تا عنوان قهرمانی این دوره از رقابت‌ها را کسب نماید. سجاد جوانبخت ملی پوش وزن ۶۱- کیلوگرم (K44) در مرحله یک هشتم برابر آکتاموف از روسیه ۲۷ بر ۴ پیروز شد.

 

وی در مرحله یک چهارم مقابل محمود بازتکه از کشور ترکیه ۲۳ بر ۱۷ شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت. محمود جعفرزاده ملی پوش وزن ۷۵- کیلوگرم (K44) در مرحله یک شانزدهم برابر هو‌سونگ پارک از کره جنوبی ۲۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله بعد شد.

 

وی در مرحله یک هشتم برابر جوزف لانه از انگلیس ۳۵ بر ۱۶ شکست خورد و از دور مسابقات حذف شد. علیرضا‌ بخت نماینده وزن ۷۵- کیلوگرم کلاس (K44) در مرحله یک شانزدهم برابر حسین حسنوف از کشور جمهوری آذربایجان ۴۰ بر ۳۵ نتیجه را واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت. هدایت این تیم برعهده پیام خانلرخانی به عنوان سرمربی و مهدی احمدی به عنوان مربی است.

 

با تصمیم فدراسیون جهانی تکواندو، هوگوپوشان سایر قاره‌ها مجاز به شرکت در این رقابت‌ها بودند که امتیاز این مسابقات برای تکواندوکاران قاره آسیا G4 است و برای تکواندوکاران سایر قاره‌ها G2 خواهد بود.

 

گفتنی است؛ تیم‌ملی پاراتکواندو کشورمان بامداد روز شنبه ۲۹ تیرماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد ایران می‌شود.

دیدگاه‌ها