کد خبر : 1528072 | 23 خرداد 1397 ساعت 15:52 | 16K بازدید | 0 دیدگاه

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ تونس

تیم ملی تونس، در گروه هفتم رقابت های جام جهانی قرار گرفته است.

معرفی تیم های جام جهانی 2018؛ تونس

به گزارش "ورزش سه"، تونس با تیم‌های بلژیک، انگلیس و پاناما هم گروه است و کار سختی برای صعود پیش رویش خواهد بود.

 

تونس چگونه راهی جام جهانی شد؟

 

تونس در مرحله گروهی مقدماتی، نتایج خوبی کسب کرد و بدون شکست توانست راهی جام جهانی شود. آنها از 6 بازی خود، 4 پیروزی و 2 تساوی کسب کردند و بالاتر از کنگو، لیبی و گینه، در صدر جدول گروه A آفریقا قرار گرفتند.

 

 

1306992

 

بزرگترین نقطه قوت

 

تونس تیمی بدون ستاره است ولی آنها هافبک‌های بسیار خوبی در خط میانی شان دارند که می‌توانند در دو دیدار مقابل انگلیس و بلژیک برای رقبا دردسر ساز شوند. فرجانی ساسی، محمد امین بن عمور و قیلان چاللی، از جمله این بازیکنان هستند که می‌توانند تیمشان را در جام جهانی، به یک تیم رقابتی تبدیل کنند که برای صعود می‌جنگد.

این خط میانی بسیار تلاشگر است ولی همانطور که در پیروزی‌های اخیر دیده شده، آنها بسیار منظم و با برنامه نیز هستند. وحبی خزری و نعیم اسلیتی از جمله بازیکنانی هستند که در خط حمله می‌توانند دروازه رقبا را تهدید کنند.

 

بزرگترین نقطه ضعف

 

تونس در مرحله مقدماتی 11 گل به ثمر رساند ولی آنها دو بار توسط تیم لیبی که تیم چندان با کیفیتی نیست، متوقف شدند و در طول 180 دقیقه، تنها یک ضربه پنالتی از خزری توانست دروازه حریف را باز کند. غیبت یوس مسکانی، بهترین گلزن آنها ، مطمئنا ضربه تلخی برای سپیدپوشان خواهد بود.

مسکانی در دیدار مقابل گینه در مرحله مقدماتی، هت تریک کرد و تصور اینکه جای او، فخرالدین بن یوسف و طاها یاسین خنیسی در ترکیب قرار خواهند گرفت، دشوار است. مشکل مصدومیت برای چلالی و بن عمور نیز وجود دارد و علی معلول نگرانی زیادی از این بابت خواهد داشت.

 

ستاره تونس

 

وهبی خزری شاید فصل خوبی در ساندرلند پشت سر نگذاشت ولی در رن فرانسه، بار دیگر توانایی‌های خود را نشان داد. او که از با استعدادترین بازی سازان جهان است، 8 گل نیز به ثمر رسانده و در فرم بسیار خوبی پا به جام جهانی می‌گذارد. او از کاندیدهای دریافت عنوان مارک ویوین فوئه (بهترین بازیکن آفریقایی لیگ فرانسه) بود و مطمئنا فشار زیادی به رقبا از سمت چپ خط حمله وارد خواهد کرد.

 

 

ترکیب احتمالی:

 

1306991

 

پیش بینی

 

تونس تیم ضعیفی نیست و با خط هافبک قدرتمند و مهاجمان با استعدادی که دارد، تیم جذابی خواهد بود ولی به محض اینکه قرعه کشی انجام شد، شانس صعود آنها از گروهشان بسیار کم شد. تیم‌های خیلی قدرتمندتری نسبت به بلژیک و انگلیس در جام جهانی حضور ندارند و تونس احتمالا در دیدار نهایی اش مقابل پاناما، از پیش حذف شده باشد. مصدومیت ستاره ها به خصوص مسکانی، ضربه سختی به تیم معلول خواهد زد و باید دید آیا این سرمربی می‌تواند معجزه بیافریند یا طبق انتظارات، تیمش از گروهی حذف خواهد شد.

 

تیم ملی تونس در یک نگاه

 

کاپیتان: آیمن مطلوطی

سرمربی: نبیل معلول

لقب: عقاب‌های کارتاژ

رتبه در رنکینگ فیفا: 14

 

فهرست نهایی تیم ملی تونس:

 

دروازه بان ها: معز حسن، ایمن المثلوثی، فاروق بن مصطفى

 

مدافعان: دیلان برون، صیام بن یوسف، یاسین مریاح، علی معلول، رامی البدوی، یوهان بن علوان، اسامه الحدادی

 

هافبک ها: حمدی النقاز، إلیاس السخیری، محمد امین بن عمر، احمز خلیل، بسام الصرارفی، غیلان الشعلالی، الفرجانی ساسی، سیف الدین الخاوی، انیس البدری،

 

مهاجمان: وهبی الخزری، نعیم السلیتی، فخر الدین بن یوسف، صابر خلیفة.

دیدگاه‌ها