کد خبر : 1621198 | 11 تیر 1398 ساعت 12:25 | 1.9K بازدید | 0 دیدگاه

یکی دو تیم می توانند اردو بزنند و بدهی هایشان را بدهند

رضائیان:96 درصد امکانات مال 4 درصد تیم ها است

نفت آبادان سرانجام روزگذشته با دراگان اسکوچیچ به توافق رسید تا فصل جدید رقابت های فوتبال ایران برای این تیم رسما کلید بخورد.

رضائیان:96 درصد امکانات مال 4 درصد تیم ها است

به گزارش" ورزش سه" باشگاه صنعت نفت آبادان ، بعد از جدایی پائولو سرجیو زمان زیادی را صرف انتخاب جانشین این مربی پرتغالی کرد تا اینکه دیروز بالاخره با اسکوچیچ رسما توافق کرد. این تیم حالا برای آماده سازی باید وارد مرحله جذب بازیکن جدید و همچنین برنامه ریزی تمرینات و اردوهایش باشد. مسعود رضائیان معاون ورزشی باشگاه صنعت نفت آبادان درباره این موضوع و عقد قرارداد با اسکوچیچ گفت:« می توانم بگویم یکی از کارهای مهمی که داشتیم را انجام دادیم. انتخاب سرمربی یک نقطه عطف بود اما آخرین گردنه نبود چرا که راه پر پیچ و خمی را پیش رو داریم.»


او همچنین گفت:« راستش را بخواهید در فوتبال ایران همان ماجرای 96% و 4% کاملا وجود دارد. درواقع 96 درصد امکانات در اختیار چهاردرصد تیم های فوتبال لیگ برتر است و یکی دو تیم هستند که می توانند اردوهایشان را برگزار کرده و طلب هایشان را بدهند. بقیه نهی می شوند و دائم در حال تهدید کردن هستند که اگر بدهی را ندهید، اگر نور را درست نکنید اگر رختکن مرتب نشود و... درواقع مسیر برای بیشتر تیم ها همیشه سربالایی است.»


او همچنین گفت:« اگر شرایط مثل فوتبال اروپا بود حق داشتند تیم ها را محروم کنند و نگذارند بازیکن یا مربی بگیرند اما در فوتبال ایران اگر ظلمی هم هست بالسویه است و عدالت وجود ندارد. اگر نگاهی به ماجرای درآمدهای باشگاه ها در فوتبال اروپا بخصوص از حق پخش تلویزیونی داشته باشید خواهید دید که هرسال این درآمد افزایش پیدا کرده است اما در اینجا فدراسیونی که به جای اتحادیه فوتبال نشسته ، نه می رود حق ما را بگیرد بلکه دائم توی سرما هم می زند و لقمه ای را که می خوریم را از دهانمان بیرون می کشند.»


او در ادامه گفت:« ما یک ریال هم درآمد نداشته ایم و نمی دانیم باید از کجا پول بگیریم. مثل بعضی از تیم ها نمی توانیم برویم وزارت ورزش و 500 هزار یورو بگیریم.»


رضاییان در پاسخ به این حرف که وزارت ورزش صاحب دو باشگاه استقلال و پرسپولیس است هم گفت:« من قبول دارم اما می گویم اگر یک وزارتخانه از خط قرمزها عبور کرده خب وزارت نفت هم برای ما این کار را بکند. بله درست است که در ایتالیا یوونتوس و میلان یا در انگلستان منچستر سیتی و منچستر یونایتد درآمد بیشتری دارند اما اینگونه نیست که بقیه تیم ها از کلیه امکانات محروم باشند.»


او همچنین درباره اینکه گفته می شود وضعیت مالی تیم های صنعتی از پرسپولیس و استقلال بهتر است گفت:« من ده سال در فولاد بودم، درست است که باشگاه خوبی است و پرداخت هایش به موقع است اما بودجه محدودی دارد و بیشتر از آکادمی خودش استفاده می کند. ما هیچوقت در فولاد 5 بازیکن آنچنانی نگرفتیم. در فوتبال ایران تیم ها چند دسته هستند، برخی کلا دولتی ، برخی نیمه خصوصی –دولتی و برخی دیگر خصوصی هستند. تیم های خصوصی اوضاع خوبی ندارند.»


او اضافه کرد:« مسجد سلیمان سرمایه مملکت را تامین می کند اما ببینید باشگاهش چه دارد؟ در آبادان هم منطقه آزاد به ما کمک می کند در حالی به آن ها (سرخابی ها) وزارت ورزش...»


معاون ورزشی تیم صنعت نفت آبادان در ادامه گفت:« زمانی که فدراسیون گفت که اجازه ورود دوربین ها را به استادیوم نمی دهد و ما هم گفتیم تا آخر با شما هستیم. آیا این کار را کردند. فدراسیون باید پای منافعش بایستد اما دیدید که این اتفاق نیفتاد.»


رضاییان در بخش پایانی صحبت هایش با اشاره به توافق با دراگان اسکوچیچ گفت:« مذاکرات طولانی داشتیم و در نهایت توانستیم به توافق برسیم. جالب است زمانی که من مدیرعامل فولاد بودم و از آن جا به ملوان رفتم اسکوچیچ از ملوان به فولاد آمد. به او هم گفتم که دو بار سایه همدیگر را زدیم و او گفت مهم این است که بالاخره با هم کار می کنیم.»

دیدگاه‌ها