کد خبر : 1623572 | 22 تیر 1398 ساعت 17:11 | 1.4K بازدید | 0 دیدگاه

مرد آرژانتینی با تیم برانکو چه خواهد کرد؟

انتظار بزرگ برای دیدن پرسپولیسِ کالدرون

پرسپولیس بعد از روزهای پرخبر و پر سروصدایی که در تهران داشت حالا چند روزی است که زیرنظر کالدرون در سکوت استانبول برنامه آماده سازی اش را پیش می برد.

انتظار بزرگ برای دیدن پرسپولیسِ کالدرون

به گزارش" ورزش سه" همه در انتظار آغاز فصل هستند تا قهرمان سه دوره متوالی لیگ برتر را با سرمربی و تفکرات جدیدش ببینند. گابریل کالدرون از زمانی که با پرسپولیسی ها قرارداد بست خیلی زود کار را در تیم در دست گرفت و تمرینات جدی را آغاز کرد. او با دو دستیار خارجی و دستیاران ایرانی اش از لحظه امضای قرارداد ساعتی را هم هدر نداده و تمام وقت در حال برنامه ریزی و یا آماده سازی تیمش بوده است.


پرسپولیس در این فصل از رقابت های لیگ برتر و در نقل و انتقالات مثل فصل های قبل عمل کرد. این تیم تا الان به غیر از کنعانی زادگان هیچ بازیکن جدیدی به خدمت نگرفته چرا که فرشاد احمدزاده و وحید امیری پیش از این نیز بازیکنان پرسپولیس بوده اند با این وجود کالدرون تیمی را در اختیار دارد که سه بار قهرمان لیگ برتر، یک بار جام حذفی و یک بار هم نایب قهرمان لیگ شده است و به گمان بسیاری از کارشناسان امسال هم شانس اول قهرمانی است.


اما واقعا پرسپولیس کالدرون چگونه خواهد بود؟ پرسپولیس همان تیمی است که برانکو بسته بود و در نهایت یک مهاجم نوک با نظر کالدرون به تیم اضافه می شود اما آیا این تغییرات کم به این معنا است که پرسپولیس در این فصل شبیه به پرسپولیس سال های پیش است که زیر نظر برانکو کار می کرد. کالدرون در مصاحبه هایش قبل و بعد از حضور در پرسپولیس همواره خودش را شیفته فوتبال تهاجمی معرفی کرده است هرچند تفکرات خاص خودش را دارد. او می گوید تیمش با 6 بازیکن حمله و با 11 بازیکن دفاع خواهد کرد.

 

1419135


همچنین او خودش را وام دار دو سبک مربیگری متفاوت در فوتبال آرژانتین می داند. از طرفی شیفته فوتبال تهاجمی سزارمنوتی است و از طرف دیگر طرفدار فوتبال تدافعی کارلوس بیلاردو؛ او هم گواردیولا را می پسندد و هم سیمئونه و خودش می گوید که تیم هایش تلفیقی از این دو سبک را بازی می کنند. با این وجود او برای رسیدن به اهداف فنی اش همان ابزار برانکو را در اختیار دارد هرچند اخباری که از اردوی ترکیه می رسد این است که سبک و سیاق پیش فصل مرد آرژانتینی تفاوت های آشکاری نسبت به مرد کروات دارد.


برانکو به بدنسازی سفت و سخت در دوران پیش فصل اعتقاد داشت اما کالدرون به کار با وزنه و حضور در سالن های بدنسازی اعتقادی ندارد و بدنسازی را در همان زمین و با روش های فوتبالی انجام می دهد. بازیکنان پرسپولیس که در چهار فصل حضور برانکو بشدت از دشواری های فصل بدنسازی می نالیدند حالا از این تفاوت سبک کاری شگفت زده هستند.


کالدرون با سبک و سیاق کاملا متفاوت از برانکو تیمی را در دست گرفته که چهار سال با استیل مد نظر مرد کروات کار کرده است و همین موضوع همه را در انتظار آغاز لیگ و تماشای مسابقه این تیم گذاشته است. کالدرون یک مربی بسیار باتجربه در فوتبال است و از روزی که به فوتبال ایران آمده شور و انرژی ویژه ای را برای تیمش گذاشته است و باید دید آیا تا آغاز لیگ می تواند تفکرات و ایده هایش را به تیم تحمیل کند.

دیدگاه‌ها