کد خبر : 1601588 | 11 فروردين 1398 ساعت 11:53 | 17.3K بازدید | 0 دیدگاه

پس از جنگ منطقه‌ای در سه پایتخت؛

آتش بس موقت در خاورمیانه

24 ساعت داغ فوتبالی درغرب آسیا به پایان رسید و سه دربی حساس ایران، عربستان و قطر با جذابیت تمام برگزار شد.

آتش بس موقت در خاورمیانه

به گزارش ورزش سه، دربی‌های فوتبال آسیا در منطقه غرب در روزهای گذشته برگزار شدند و پرسپولیس، النصر و السد با موفقیت در صدر جدول جای گرفتند. نزدیکی تیم های بزرگ پایتخت کشورهای ایران، قطر و عربستان در جدول سبب شد تا جذابیت این بازی ها افزایش یابد اما حالا پس از ۲۴ ساعت پرهیجان، خاورمیانه در آتش بس موقت فرو رفته است. هرچند که خیلی زود بازی های حساس بعدی فرا خواهند رسید.


 
در ایران: پرسپولیس ۱ - استقلال ۰

 

 

اختلاف دو امتیازی استقلال و پرسپولیس این بار باعث تنزل کیفیت بازی نشد. شهرآورد هشتاد و نهم با پیروزی صدرنشین لیگ در یک بازی که نسبت به دیدارهای قبلی دو تیم جذاب و پر حادثه بود، به پایان رسید.سرخ های پایتخت با گلی که احمد نوراللهی هافبک میانی آن ها در اواسط نیمه اول به ثمر رساند ،توانست سه امتیاز مهم برای کسب سومین قهرمانی پیاپی خود کسب کند.  


در این بازی پرسپولیسی ها پس از به ثمر رساندن تنها گل بازی، به خوبی زیر فشار تیم حریف مقاومت کرده و بازی را به بهترین شکل اداره کردند.


 اگر چه اختلاف پنج امتیازی دو تیم حاشیه امنیت مناسبی برای قرمز ها به نظر می آید اما شاگردان شفر با تمام قوا در دیدارهای پیش رو ظاهر خواهند شد تا بار دیگر دل هواداران خود را شاد کنند.


 
در عربستان: النصر ۳ - الهلال ۲

 

1394091

 

دربی ریاض، شب گذشته برگزار شد و دیدار الهلال صدرنشین و النصر رده دومی که پس از بازی جای خود را در جدول رده بندی عوض کردند،شرایطی مشابه شهرآورد تهران داشتند که اختلاف صدرنشین و تیم دوم دو امتیاز بوده است.  


این دیدار جذاب که تا آخرین لحظات به تقسیم امتیازات نزدیک بود و هر تیم دو گل به ثمر رسانده بودند، با  گل مدافع پیش تاخته برزیلی النصر در دقیقه هفتم وقت های تلف شده، سه امتیاز بازی از آن النصر شد و این تیم را صدرنشین جدید لیگ عربستان کرد.


 گل دوم تیم الهلال توسط الدوسری به زیبایی هر چه تمام تر به ثمر رسید ،زنگ هشدار را برای آبی های پایتخت به صدا درآورد تا با تلاش بیشتر به کسب امتیاز از بازی پیش رو در مقابل این تیم متمول سعودی و جبران امتیاز های از دست رفته بیاندیشند.  


 
در قطر: الدحیل ۲ - السد ۲

 

1394092

 

الکلاسیکوی فوتبال قطر بین دو تیم پرستاره السد و الدحیل برگزار شد و السد، با اشتباه فاحش بازیکن الدحیل در لحظات پایانی به گل رسید و با یک امتیاز به خانه بازگشت تا با حفظ اختلاف چهار امتیازی، دو  هفته مانده به پایان لیگ ستارگان، فاصله‌ی بسیار کمی تا اضافه کردن قهرمانی این فصل به ویترین افتخارات خود داشته باشد.


دبل یوسف العربی تا دقیقه چهارم وقت های تلف شده، الدحیل را بسیار امیدوار به کاهش فاصله با صدر کرده بود اما اشتباه یار تعویضی در دفع توپ که برای حفظ نتیجه به جای برترین گلزن آسیا معز علی به میدان فرستاده شده بود، باعث شد همکاری زوج عفیف و بونجاح روی گل اول بی تاثیر نماند و السد برای قهرمانی فقط به یک پیروزی از دو بازی نیاز داشته باشد.


السد و الدحیل از حریفان سرخابی های پایتخت که هر دو در زمین خود توانستند نمایندگان ایران را مغلوب کنند.

 

عباس بهار مست

دیدگاه‌ها