کد خبر : 1619730 | 03 تیر 1398 ساعت 15:39 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

طرز فکر ویلموتس و کی‌روش متفاوت است

جهانبخش: امیدوارم در پازل سرمربی جدید برایتون باشم

علیرضا جهانبخش هافبک تیم ملی در دو دیدار تیم دوستانه مقابل سوریه و کره جنوبی به میدان رفت و حتی در دیدار برابر سوریه گلزنی هم کرد.

جهانبخش: امیدوارم در پازل سرمربی جدید برایتون باشم

به گزارش ورزش سه و به نقل از همشهری ورزشی، جهانبخش به سوالات پاسخ می‌دهد.

 

از بازی با کره جنوبی شروع کنیم آنها خیلی دنبال برد بودند اما در نهایت بازی با تساوی یک بریک به پایان رسید نظرخودت در این باره چیست؟


بله، واقعا بازی خوبی را شاهد بودیم.خدا را شکر بازنده نبودیم، محک جدی خوردیم با وجود اینکه آنها دنبال برد بودند اما بازی مساوی شد. واقعا فوتبال خوبی بازی کردیم و نتیجه عادلانه بود.  ان شاءالله از این بازی های دوستانه بیشتر داشته باشیم چراکه در این مسیری که از فیفادی بعدی شروع می شود کارمان سخت تر می شود. برای همین امیدوارم شرایط بهتری داشته باشیم.

 

ارزیابی کلی خودت از دو بازی دوستانه سوریه و کره جنوبی  آن هم با سرمربی جدید تیم ملی مثبت است؟


فکر می کنم خیلی خوب بود. حالا کادرفنی شناختی نداشتند ولی با این حال فکر می کنم آن تاثیر گذاری اولیه را از نظرکیفیت و تاثیر گذاری تاکتیکی و تکنیکی به طور مثبت داشتند. کادرفنی هم خیلی راضی بودند.هم از عملکرد بچه ها راضی بودند هم از شرایطی که وجود داشت.

 

پس شرایط تیم ملی با مربی جدید هم خوب پیش می رود درست است؟


بله بالاخره ما یک مدت طولانی با یک سبک و شرایط عادت کرده بودیم الان با یک سبک جدید و مربی جدید مواجه هستیم. امیدوارم بتوانیم این روند خوبمان را ادامه دهیم. ان شاءالله در اردوهای پیش رو شرایط بهتری داشته باشیم و بازی های دوستانه بهتری را فراهم کنیم.

 

8 سال با کی روش کار کردی و الان ویلموتس سرمربی تیم ملی است. نظرت در مورد این مربی چیست؟


قطعا آقای کی روش نیازی به تعریف ندارد. شرایطی که تا الان برای تیم ملی وجود داشته خیلی مثبت بوده و در همین راستا آقای ویلموتس آمدند که مربی بزرگی است . در همین اردو نشان دادند می تواند به تیم ملی کمک کند برای همین هم است که امیدوارم روندی را که در این چند سال داشتیم را ادامه دهیم. البته قطعا طرز فکر، تاکتیک و خواسته هایش نسبت به آقای کی روش متفاوت باشد. همانطورکه هر مربی طرز فکر خاص خودش را دارد. در کل اردوی که داشتیم خیلی مثبت بود امیدوارم اردوهای پیش رو بهتر هم شود.

 

خیلی‌ها کی‌روش و ویلموتس را با یکدیگر مقایسه می‌کنند و حاشیه‌هایی هم در این زمینه ایجاد شده است. نظرت در این خصوص چیست؟


این موضوع نمی تواند اتفاق مثبتی باشد. من می گویم در فوتبال هر آمدنی رفتنی دارد یک زمان آقای کی روش مربی تیم ملی بودند رفتند الان آقای ویلموتس آمدند چند سال بعدهم ایشان می رود و مربی جدید می آید. مخصوصا در تیم ملی که  جایگاه هیچ کس ثابت نیست و افراد بیشتر در رفت وآمد هستند. به خاطر همین من می گویم با آقای کی روش خیلی شرایط خوبی داشتیم الان هم با فوتبالی که ارائه دادیم  مشخص شد آقای ویلموتس خیلی می تواند به تیم ملی کمک کند تا همین روند خوب مان را ادامه دهیم.

 

به نظرت باید برنامه مان برای آینده تیم ملی چه باشد؟


برگزاری اردوها و بازی های دوستانه بهتر در اولویت است چراکه تیم های رقیب ما سال به سال دارند قوی تر می شوند.قطر، امارات، کره جنوبی، استرالیا ، عربستان و... همه دارند پیشرفت می کنند در این شرایط باید اردوها و بازی های تدارکاتی خوبی برگزار کنیم. الان ژاپن و قطر دارند در مسابقات کوپا آمریکا بازی می کنند تا به قدرت و کیفیت شان افزوده شوند. امیدوارم ما هم از این نوع برنامه ها بیشتر داشته باشیم.

 

هدف مان برای آینده تیم ملی چه می تواند باشد؟


اینکه راحت به جام جهانی صعود کنیم و بعداز آن اینکه در جام ملت های پیش رو با استفاده از تجربه جام ملت های قبلی بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم.

 

در مورد شرایط باشگاهی ات صحبت کن و اینکه فصل گذشته نتوانستی انتظارات را برآورده کنی. برنامه ات برای فصل بعد چیست؟


سال به سال شرایط سخت تر می شود. الان هم شرایط متفاوت است اما به طور یقین من تلاشم را می‌کنم. الان مربی جدیدی برای باشگاه آمده است امیدوارم شرایط جدید بهتر باشد و بتوانم در پازل تاکتیکی مربی جدید جای داشته باشم و شرایط بهتر از فصل قبل شود.

دیدگاه‌ها