کد خبر : 1537127 | 18 تیر 1397 ساعت 13:54 | 138.7K بازدید | 0 دیدگاه

سایه‌ی دوپینگ دست از سر میزبان برنمی‌دارد

یک رسانه‌ی آلمانی: روسها آمونیاک بو می‌کردند

روزنامه‌ی بیلد آلمان گزارش داده که بازیکنان تیم ملی روسیه در بازی‌هایشان مقابل اسپانیا و کرواسی آمونیاک استنشاق کرده‌اند تا به بهبود عملکردشان کمک کند.

یک رسانه‌ی آلمانی: روسها آمونیاک بو می‌کردند

ه گزارش "ورزش سه"، یکی از سخنگوهای فدراسیون فوتبال روسیه در گفتگو با روزنامه‌ی زوددویچه زایتونگ اعلام کرده که یکی از بازیکنان تعویضی روسیه در بازی مقابل اسپانیا، پیش از ورود به زمین این کار را انجام داده.


این در حالی است که سایه‌ی دوپینگ مدتی است بر ورزش روسیه سایه افکنده. جدیدترین اتهام را آلمانی‌ها وارد کرده‌ و تیم میزبان جام جهانی 2018 را به اتهام دوپینگ مورد حمله قرار داده‌اند. روزنامه‌ی مونیخی زوددویچه زایتگونگ که یکی از روزنامه‌های مهم آلمان به حساب می‌آید در شماره‌ی آخر هفته‌ی خود برای اولین بار این ادعا را مطرح کرده و می‌گوید بازیکنان روسیه در جام جهانی برای اینکه از نظر جسمی عملکرد بهتری داشته باشند آمونیاک استنشاق می‌کرده‌اند، ماده‌ای که رسماً ممنوع نیست و به عنوان ماده‌ی نیروزای ممنوعه دسته‌بندی نشده است.


فدارسیون فوتبال روسیه در گفتگو با روزنامه‌ی آلمانی اقرار می‌کند که یکی از بازیکنان تعویضی چرچسوف قبل از ورود به زمین، در بازی با اسپانیا، یک تکه پنبه‌ی آغشته به آمونیاک را بو کرده است.


در قوانین بین‌المللی ضددوپینگ، آمونیاک به عنوان ماده‌ی نیروزای ممنوعه دسته‌بندی نشده ولی این ماده از نظر جسمی به بازیکنان کمک می‌کند. استنشاق آمونیاک جریان اکسیژن در خون را بهبود می‌بخشد. روزنامه‌ی آلمانی می‌نویسد " فدراسیون روسیه طوری برخورد کرد که انگار بو کردن آمونیاک مثل استفاده از شامپو در حمام طبیعی است ".


روزنامه‌ی جنجالی بیلد می‌گوید در بازی روسیه و کرواسی، حرکات بازیکنان روس را به دقت زیر نظر داشته. به گفته‌ی بیلد در پخش تلویزیونی بازی مشخص بود که چند نفر از بازیکنان روسیه مدام بینی خود را می‌مالند. بیلد معتقد است این تصاویر نشان می‌داده که استفاده از آمونیاک در تیم روسیه، همگانی و رایج است.

دیدگاه‌ها