کد خبر : 1420418 | 17 خرداد 1396 ساعت 09:17 | 117.8K بازدید | 1 دیدگاه

لیگ قهرمانان آسیا در حد لالیگا

از برانکو تا ویاش بواش؛ فوق ستاره‌های یک چهارم نهایی

عصر روز گذشته قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار شد و مربیان حاضر در این مرحله رقبای خود را شناختند. مربیان شناخته شده ای که پس از گذر از مراحل مقدماتی و یک هشتم نهایی اکنون باید خود را به نیمه نهایی برسانند.

از برانکو تا ویاش بواش؛ فوق ستاره‌های یک چهارم نهایی

به گزارش "ورزش سه"، هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 2017 رقبای خود را در این مرحله شناختند، مربیان حاضر در این هشت تیم نیز حدود دو ماه و نیم فرصت دارند تا مطالعه کافی روی رقیب خود داشته باشند، مربیانی که بسیاری از آنها در فوتبال دنیا افراد شناخته شده ای هستند. 

 

با بررسی چهار نبرد مربی حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا همراه "ورزش سه"، باشید:

 

لوئیز فیلیپه اسکولاری(برزیل)، گوانگژو چین – آندره ویلاش بواش(پرتغال)، شانگهای چین

 

این نبرد را می توان معتبرترین رقابت بین مربیان حاضر در مرحله یک چهارم نهایی دانست، این دو مربی نامدار برزیلی و پرتغالی که نقطه مشترکی به نام سرمربیگری چلسی را در کارنامه خود دارند، در سال های 2015 و 2016 در چین حضور یافتند و روی نیمکت تیم های فعلی خود نشستند، اسکولاری که پیش از این نیز سابقه حضور در تیم های آسیایی همچون القادسیه کویت، الاهلی امارات و بنیادکار ازبکستان را داشت سابقه قهرمانی جام جهانی 2002 را در کارنامه خود دارد، او در دو جام جهانی روی نیمکت تیم ملی برزیل و یک جام جهانی در تیم ملی پرتغال حضور داشت و در تیمی مانند چلسی نیز به مربیگری پرداخت. اسکولاری به همراه گوانگژو در مرحله گروه با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه هفتم به مرحله بعدی صعود کرد و در یک هشتم نهایی نیز با یک پیروزی یک بر صفر و یک شکست دو بر یک توانست از سد تیم کاشیمای ژاپن بگذرد.

 

1203612

 

آندره ویلاش بواش نیز یکی دیگر از مربیان نامداری است که در فوتبال آسیا به مربیگری می پردازد، این مربی جوان پرتغالی از سال 2016 روی نیمکت شانگهای نشست، پیش از این در تیم های پورتو، تاتنهام، چلسی و سن پترزبورگ روسیه به مربیگری پرداخته است، او به همراه شانگهای در گروه ششم لیگ قهرمانان حضور داشت و با 12 امتیاز موفق شد به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شود و در آن مرحله نیز در دو بازی رفت و برگشت با برتری دو بر یک و سه بر دو در برابر جیانگسوی کره جنوبی به جمع هشت تیم برتر آسیا وارد شود. 

 

برانکو ایوانکوویچ(کرواسی)، پرسپولیس ایران – رینالدو روئدا(کلمبیا)، الاهلی عربستان 

 

برانکوی 63 که دو فصل پیش روی نیمکت پرسپولیسی ها نشست توانست به دو عنوان نایب قهرمانی و قهرمانی لیگ ایران دست پیدا کند تا پس از قهرمانی در لیگ های برتر چین به همراه شاندونگ و کرواسی به همراه دیناموزاگرب قهرمانی در سه لیگ مختلف را تجربه کند. برانکو که توانست به عنوان سومی جام جهانی دست پیدا کند، پس از حضور روی نیمکت تیم ملی ایران موفق شد عنوان قهرمانی بازی های آسیایی، سومی جام ملت های آسیا و صعود به جام جهانی و جام بین قاره ای را به دست بیاورد. برانکو علاوه بر تیم های ملی ایران و پرسپولیس، در تیم های الاتفاق عربستان، الوحده امارات، شاندونگ چین و دینامو زاگرب کرواسی به مربیگری پرداخت. برانکو به همراه پرسپولیسی ها موفق شد با 9 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه چهارم به مرحله بعدی صعود کند و در یک هشتم نهایی نیز با برتری یک بر صفر و تساوی صفر- صفر در برابر لخویا موفق شد به جمع هشت تیم برتر راه پیدا کند. 

 

1203610

 

در طرف مقابل الاهلی عربستان که تا پس از بازی های مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا با کریستین گروس سوئیسی در رقابت ها حضور داشت در روزهای پیش رو اقدام به تغییر سرمربی خود خواهد کرد، مسئولان تیم عربستانی ها که پیش از این نیز زمزمه هایی مبنی بر تغییر سرمربی خود به زبان آورده بودند، در حالی که مربیانی مانند لادروپ و کوزمین اولاریو را در لیست خود وارد کرده بودند عنوان کردند رینالدو روئدا کلمبیایی را روی نیمکت خود خواهند نشاند. کوئدا پیش از این سرمربیگیری تیم های ملی کلمبیا، اکوادور، هندوراس و تیم باشگاهی اینترناسیونال کلمبیا را برعهده داشت.الاهلی عربستان پیش از این به همراه گروس در مرحله گروهی نیز با تیم ذوب آهن روبرو شده بود و یکی از عوامل حذف ذوبی ها لقب داشت. سبزپوشان در این مرحله موفق شدند با 11 امتیاز به عنوان تیم دوم گروه سوم به یک هشتم نهایی برسند و پس از آن نیز با یک تساوی یک بر یک و یک پیروزی سه بر یک در برابر الاهلی امارات توانست به مرحله بعدی صعود کند. 

 

رامون دیاز(آرژانتین)، الهلال عربستان – زوران مامیچ(کرواسی)، العین امارات

 

رامون دیاز یکی دیگر از مربیان نامدار حاضر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیاست، او که پیش از این با مربیگری تیم ملی اروگوئه موفق شده بود به فینال کوپا آمریکا راه پیدا کند، از سال 2016 هدایت تیم الهلال عربستان را برعهده گرفت و در اولین سال حضور در این تیم موفق شد با اقتدار به عنوان قهرمانی لیگ برتر و جام حذفی این کشور دست پیدا کند. دیاز که در آمریکای جنوبی مربی معروفی به حساب می آید، سه دوره روی نیمکت ریورپلات آرژانتین نشست. الهلالی ها به همراه این مربی در دور مقدماتی با 12 امتیاز در صدر گروه چهارم ایستادند و پس از آن نیز در مرحله یک هشتم نهایی با دو پیروزی مشابه دو بر یک برابر استقلال خوزستان خود را به جمع هشت تیم برتر آسیا رساندند. 

 

1203613

 

مامیچ که از سال 2013 به مربیگری رو آورده است تاکنون در سه تیم دیناموزاگرب کرواسی، النصر و العین امارات به مربیگری پرداخته است، وی در دوران بازیگری خود برای تیم ملی کرواسی نیز به میدان رفت. العینی ها به همراه مامیچ در گروه سوم رقابت های گروهی لیگ قهرمانان حضور داشتند و موفق شدند با 12 امتیاز به عنوان تیم اول صعود کنند، اماراتی ها در مرحله یک هشتم نهایی نیز با یک شکست یک بر صفر و پیروزی شش بر یک مقابل استقلال ایران توانستند به یک چهارم نهایی راه پیدا کنند. 

 

میهایلو پتروویچ(یوگسلاوی)، اوراواردز ژاپن – تورو اونیکی(ژاپن)، کاواساکی ژاپن

 

پتروویچ یوگسلاو سال هاست در فوتبال ژاپن حضور دارد، او از سال 2011 وارد جی لیگ شد و پس از یک سال حضور در تیم هیروشیما، روی نیمکت اوراواردز نشست و تاکنون به هدایت این تیم پرداخته است، مطرح ترین تیمی که پتروویچ در آن به مربیگری پرداخته است تیم اشتروم گراتس اتریش بود. این مربی به همراه تیم ژاپنی در رقابت های لیگ قهرمانان آسیا 2017 با 12 امتیاز در صدر گروه ششم قرار گرفت و در مرحله بعدی نیز در برابر ججو یونایتد کره قرار گرفت و با شکست دو بر صفر و پیروزی سه بر صفر توانست به یک چهارم نهایی برسد. 

 

1203614

 

اما آخرین مربی مورد بحث از یک لحاظ متمایز از سایر مربیانی است که در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به رقابت می پردازند، تورو اونیکی تنها مربی آسیایی است که در این مرحله از رقابت ها حضور دارد، این مربی که به تازگی مربیگری خود را آغاز کرده است، به طور حرفه ای تنها در تیم کاواساکی فرونته به مربیگری پرداخته است. او به همراه ژاپنی ها در مرحله گروهی توانست با 10 امتیاز به عنوان تیم اول گروه هفتم به مرحله بعد صعود کند و پس از آن نیز با دو برتری سه بر یک و چهار بر یک برابر موانتونگ تایلند به مرحله یک چهارم نهایی برسد.

دیدگاه‌ها