کد خبر : 1587110 | 07 بهمن 1397 ساعت 11:27 | 45.6K بازدید | 0 دیدگاه

داستان های جدید درباره مصدومیت فارس جمعه

مغز شوالیه شجاع سالم است (عکس)

کاپیتان تیم ملی امارات بعد از اتفاقاتی که در بازی مرحله یک چهارم نهایی این تیم برابر استرالیا رخ داد حالا به یک قهرمان برای کشورش بدل شده است.

مغز شوالیه شجاع سالم است (عکس)

به گزارش" ورزش سه" از نظر بسیاری از کارشناسان مصدومیت شدید فارس جمعه کاپیتان تیم ملی امارات و بازگشت او به زمین نقطه عطف بازی مرحله یک چهارم نهایی بوده است. در بازی امارات برابر استرالیا و در دقیقه نود بازی در حالی که زردپوشان برای رسیدن به گل توپ ها را روی دروازه می فرستادند فارس جمعه و  متئو لکی بازیکن استرالیا روی هوا پریده و با برخورد شدید سر دو بازیکن ، کاپیتان امارات با مصدومیت شدیدی مواجه شد به طوری که تصاویر تلویزیونی لحظه برخورد او با زمین و واکنش بازیکنان اماراتی نگران کننده بود. با این وجود فارس جمعه در حالی که از ناحیه سر مصدوم شده بود و پزشکان تیم به او اجازه بازی نمی دادند وارد زمین شد تا امارات که هیچ تعویض دیگری نداشت در برابر استرالیا ده نفره نشده و در نهایت به مرحله نیمه نهایی صعود کند. بعد از این اتفاق فارس جمعه تبدیل به قهرمان ورزش امارات شده و همه از او تعریف و تمجید می کنند.


ماسیمو مارنا پزشک تیم ملی امارات درباره آن لحظات و حرف هایی که با کاپیتان امارات در زمان مصدومیتش رد و بدل شده گفت:« فارس جمعه به حرف من گوش نکرد چرا که نمی خواست تیم ملی ده نفره شود.» او ادامه :« با وجود اینکه از نظر پزشکی نمی توانستم اجازه بدهم بازی کند اما وقتی به بازی رفت من از این کار او لذت بردم.»


پزشک تیم امارات با اشاره به حرف های رد و بدل شده اش با این بازیکن گفت:« او در پاسخ به من گفت هیچکس نمی تواند جلوی من را بگیرد تا برای وطنم نجنگم. او به حدی با تعصب و انگیزه این حرف ها را زد که نمی توانستیم مانعش شویم.» البته فارس جمعه دقایقی بعد دیگر نتوانست به بازی ادامه بدهد و با اصرار علی مبخوب و اسماعیل احمد دو همتیمی او بود که از زمین بیرون رفت.


اما رفتار کاپیتان تیم ملی امارات به شدت در رسانه های امارات و فضای مجازی بازتاب داشته و به نوعی باعث بالا رفتن روحیه اماراتی ها قبل از بازی مهمشان در مرحله نیمه نهایی برابر قطر شده است. بسیاری از کاربران صعود به نیمه نهایی را حاصل تعصب و انگیزه بازیکنان و به خصوص فارس جمعه می دانند.

 

1376763


تقدیر از فداکاری


فداکاری که فارس جمعه انجام داد باعث شد که بسیاری از هواداران اماراتی بعد از بازی به بیمارستان جیمی در العین بروند تا از کاپیتان تیمشان تشکر و عیادت کنند. فارس جمعه ، بعد از مسابقه به بیمارستان منتقل و در بخش مراقبت های ویژه بستری شد. او صبح اما از بیمارستان مرخص و به اردوی تیم ملی امارات در ابوظبی ملحق شد تا برای بازی حساس مرحله نیمه نهایی برابر قطر آماده شود. اماراتی ها در بازی های مرحله حذفی با ساختار دفاعی خوب و بازی پرحوصله توانستند از حریفانشان عبور کنند و حالا مصدومیت فارس جمعه و تردیدها درباره حضورش در بازی نیمه نهایی باعث نگرانی آن ها شده است.


ماسیمو مانار پزشک تیم ملی امارات اعلام کرده است که با توجه به تست های پزشکی انجام شده  مغز کاپیتان این تیم آسیب ندیده است. او با بیان اینکه وضعیت بهبودی فارس جمعه بسیار خوب پیش می رود گفت:« تا الان همه چیز خیلی خوب پیش رفته اما باید در دوروز آینده شرایط این بازیکن را بررسی کنیم و سپس درباره حضورش برابر قطر تصمیم گیری کنیم.»

 

1376764

 

دیدگاه‌ها