کد خبر : 1612300 | 28 اردیبهشت 1398 ساعت 12:35 | 2.1K بازدید | 0 دیدگاه

بی‌ثباتی بزرگ در راه است

یک اتوبوس جابه‌جایی در نیمکت‌های لیگ برتری

یک فصل پرالتهاب اما جذاب دیگر از لیگ برتر هم به پایان رسید، فصلی پر از مخاطره برای نیمکت های رهبری که بخشی از آنها دستخوش تغییر شد و بخشی دیگر نیز در آستانه تغییر است.

یک اتوبوس جابه‌جایی در نیمکت‌های لیگ برتری

 


به گزارش "ورزش سه"، هجدهمین فصل از رقابت های به اصطلاح حرفه ای فوتبال ایران به پایان رسید. پرسپولیس با برانکو ایوانکوویچ به سومین قهرمانی متوالی و پنجمین جام در این 18 دوره رسید تا در کنار سپاهان عنوان پرافتخارترین باشگاه های تاریخ لیگ را یدک بکشد. پروفسور در حالی توانست نامش را در تاریخ لیگ و همین طور باشگاه پرسپولیس جاودانه کند که طی چهارفصل به سه قهرمانی و یک نایب قهرمانی رسید.


در طول فصل سکان رهبری تیم های حاضر در لیگ برتر مثل تمام سال های گذشته دستخوش تغییراتی شد که گاها آمارهای تاسف برانگیزی از خود به جا گذاشت. تیمی مثل استقلال خوزستان در یک فصل فوتبالی از یک جین مربی روی نیمکت خود بهره برد، مردانی که در نهایت هیچ کدام نتوانستند یکی از قهرمان های سال های گذشته را به ساحل آرامش برسانند و در نهایت طعم تلخ سقوط را با قهرمان خوزستانی فوتبال ایران چشیدند.


در سایر تیم ها نیز شرایط چندان مساعد نبود تا جایی که به غیر از پنج تیم سایر تیم ها مربیان خود را تغییر دادند تا آماری عجیب در لیگ هجدهم به ثبت برسد. اما نکته کلیدی اینجاست که به محض به صدا در آمدن سوت پایان لیگ، گمانه زنی ها پیرامون مربیانی که در آستانه تغییر و جابه جایی هستند نیز آغاز شد تا نیمکت های رهبری با اتفاق عجیبی مواجه شود، اتفاقی که از یک اتوبوس جابه جایی مربیان در روزها و هفته های آتی حکایت دارد.

 

خارجی ها می روند؟


اوضاع و احوال پیرامون مسائل ارزی در داخل کشور اصلا مساعد نیست از همین رو مدیریت کلان در بیشتر باشگاه ها تمایل چندانی به سرمایه گذاری روی مربیان خارجی ندارد. با دلار 14 تا 15 هزار تومانی اگر بخواهی یک مربی خوب استخدام کنی حداقل باید 7 تا 8 میلیارد تومان پول مربی بدهی از همین رو کمتر باشگاهی ریسک این موضوع را به جان می خرد. در این بین شرایط برای مربیان خارجی شاغل در این فصل هم کمی با ابهام روبرو است چون به غیر از برانکو ایوانکوویچ که خود شرایط متفاوتی دارد بعید به نظر می رسد جورج لیکنز در تبریز و پائولو سرجیو در آبادان نیز عاقبت چندان خوشی برای ادامه همکاری با تراکتورسازی و صنعت نفت داشته باشند. وینفرد شفر هم دو هفته زودتر از پایان فصل برکنار شد تا استقلال هم در زمره باشگاه هایی قرار بگیرد که ممکن است فصل را با یک مربی داخلی استارت بزند گرچه بخش عمده از طرفداران این تیم تمایل به حضور یک مربی خارجی بزرگ دارند.

 

 

وداع در روز پایانی


در این بین برخی مربیان داخلی نیز جایگاه شان روی نیمکت های رهبری تیم ها چندان امن نبود تا آنها نیز در مسیر وداعی تلخ قرار داشته باشند. مجید جلالی به خاطر اختلافات عمده با کادر مدیریتی باشگاه نساجی بسیار بعید است در شهر خسته بماند تا ماجراجویی او بعد از پیکان بیش از نیم فصل دوام نداشته باشد. در جم مهدی تارتار از مدت ها قبل عزم خود را برای جدایی و ترک پارس جنوبی جزم کرده بود و حالا این امر در حال تحقق است. رضا مهاجری هم با نتایجی که در هفته های پایانی با ماشین سازی کسب کرد با وجود ادعایی که نصیرزاده مدیرعامل باشگاه در قبال تمدید قرارداد او به زبان آورده بود، چندان وضعیت مناسبی برای ماندن ندارد و او نیز در زمره کسانی است که فصل آتی باید دنبال تیم جدیدی باشد.

 

1406719

 

ژنرال و امپراطور در صدر شایعات


برخی شنیده ها از این امر حکایت دارد که وضعیت امیر قلعه نویی و افشین قطبی دو مربی سابق تیم ملی ایران به هم گره خورده است. امیر با سپاهان درصدد قهرمانی در جام حذفی و تکمیل فصل رویایی خود است اما در این بین شایعات و اخبار پنهانی از نزدیک بودن او به نیمکت رهبری استقلال حکایت دارد. این شایعات اما از سوی او تکذیب شد ولی برخی مصرانه ادعای خود برای بازگشت امیر به قلعه استقلال را تکرار می کنند. پیرو این گمانه زنی ها شنیده می شود اگر قلعه نویی اصفهان را به مقصد تهران ترک کند گزینه اول سپاهانی ها برای جانشینی امیر کسی نیست جز افشین قطبی که شرایط چندان مطمئنی برای ماندن در فولادآرنا ندارد. قطبی که فولاد را به جایگاه هشتمی لیگ برتر رساند در صحبت های اخیر خود مدعی شده اگر در این تیم ماندنی شود، تیمی مدعی قهرمانی خواهد ساخت و به نوعی شایعات جدایی اش را قوت بخشید و حضور او در سپاهان به جای قلعه نویی می تواند جابه جایی جذابی باشد.

 

1401522

 

پدیده لیگ با یحیی می ماند؟!


یحیی گل محمدی را می توان بهترین مربی لیگ هجدهم لقب داد. مردی که با تیمی کم ستاره مدرن ترین نمایش ممکن را در بین 16 تیم لیگ ارائه داد و با رساندن پدیده به سهمیه آسیایی کلکسیون موفقیت هایش را تکمیل کرد. در شرایطی که همه انتظار داشتند برای تکمیل ماجراجویی های خود سال دوم را نیز در مشهد بگذراند، به یکباره مورد توجه روسای فدراسیون فوتبال قرار گرفت تا جانشین کرانچار کروات در تیم امید شود. تاج از او به عنوان سرمربی آتی امیدهای ایران نام برد اما خود یحیی با اشاره به این که تصمیم نهایی را اتخاذ نکرده طرفداران پدیده لیگ را با تردیدهای زیادی روبرو کرد.

 

1406743

 

نیمکت های تثبیت شده لیگ نوزدهم


از برانکو و پرسپولیس که شنیده می شود با شرایطی خاص همچنان به همکاری خود ادامه می دهند. انگشت شمار نیمکت هایی مشاهده می شود که رهبر خود را برای فصل آتی شناختند. در پیکان حسین فرکی همچنان باقی خواهد ماند بلکه بتواند تیمی در حد و اندازه های خودروسازان بسازد. در اصفهان نیمکت ذوب آهن نیز با علیرضا منصوریان یکی دیگر از تثبیت شده های فصل آتی خواهد بود. گل گهر سیرجان قهرمان دسته اول هم با بگوویچ وارد اولین تجربه لیگ برتری خود خواهد شد ضمن این که شنیده می شود شاهین شهرداری بوشهر هم با عبدا.. ویسی همچنان ادامه خواهد داد تا پروازی بلند به آسمان فوتبال ایران داشته باشد. ابراهیم صادقی جوان هم با رای اعتماد از سوی باشگاه سایپا فصل آتی جایگاهی تثبیت شده روی نیمکت این تیم خواهد داشت بلکه بتواند در عرصه مربیگری نیز با تیمی که دو دهه فوتبالی را در آن گذراند، روزهای درخشانی داشته باشد.

 

1406554

دیدگاه‌ها