کد خبر : 1613051 | 31 اردیبهشت 1398 ساعت 14:35 | 1.1K بازدید | 0 دیدگاه

تضمین آذربایجان به ستاره آرسنال برای سفر به باکو

هنریک مخیتاریان، ستاره ارمنستانی آرسنال، مشکلی برای سفر به باکو و همراهی تیمش در فینال لیگ اروپا نخواهد داشت.

تضمین آذربایجان به ستاره آرسنال برای سفر به باکو

به گزارش "ورزش سه"، بازی فینال لیگ اروپا روز 29 ماه می (8 خرداد) در شهر باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان بین دو تیم چلسی و آرسنال برگزار خواهد شد.

تنش سیاسی بین آذربایجان و ارمنستان باعث شده بود تا تردیدها در مورد سفر هنریک مخیتاریان به آذربایجان، قوت بگیرد؛ هرچند که در همین رابطه یوفا اطمینان داده بود، مخیتاریان می‌تواند به طور آزادانه وارد آذربایجان شود و هیچ مشکل امنیتی او را تهدید نخواهد کرد.

 

 

1407605

 

 

طاهر تقی زاده، سفیر جمهوری آذربایجان در لندن نیز این مساله را تایید کرد و در مصاحبه با اسکای اسپورتس، تضمین داد که هیچ مشکلی برای مخیتاریان ایجاد نخواهد شد:« بسیار خوشحال می شوم اگر فرصت گفت و گو با مخیتاریان را پیدا کنم و قطعا از این قضیه استقبال می کنم. فینال اروپا یک رویداد بزرگ و درجه یک در دنیای فوتبال است و نباید آن را با مسائل سیاسی خدشه دار کرد.

مخیتاریان یک فوتبالیست است و نه یک سیاستمدار و این پیام من به اوست؛ تو یک فوتبالیستی و بدون مشکل به باکو برو. تو آنجا صحیح و سلامت خواهی بود اما اگر قرار است خودت را درگیر بازی های سیاسی کنی، آن دیگر یک مساله متفاوت خواهد بود.

چیزی که من می توانم بگویم این است که دولت آذربایجان همه گونه تضمینی به بازیکنان، هواداران و اعضای دو باشگاه خواهد داد تا بدون مشکل به باکو سفر کرده و سپس به کشور خود برگردند.»

 

 

1366501

 

 

دیدگاه‌ها