کد خبر : 1532596 | 31 خرداد 1397 ساعت 20:40 | 23.8K بازدید | 0 دیدگاه

حذف تیم پر تلاش آمریکای جنوبی؛

فرانسه 1- پرو صفر؛ صعود پُر دردسر خروس‌ها

تیم ملی فرانسه در دیداری دشوار موفق به پیروزی برابر پرو شد تا صعودش از مرحله گروهی جام جهانی را قطعی کند و منجر به حذف حریفش شود.

فرانسه 1- پرو صفر؛ صعود پُر دردسر خروس‌ها

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فرانسه که در نخستین بازی جام جهانی به سختی و با کمک تکنولوژی‌های جدید داوری با نتیجه 2 بر یک مقابل استرالیا به پیروزی رسیده بود، امروز هم نمایش چندان برتری نسبت به پرو ارائه نکرد و حریفش که به سختی از منطقه آمریکای جنوبی به جام جهانی رسیده بود و در دیدار ابتدایی نیز عملکرد قابل توجهی برابر دانمارک داشت را توانست در دیداری دشوار با نتیجه یک بر صفر شکست دهد تا 6 امتیازی شود و به‌عنوان نخستین تیم صعود کننده از گروه C به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.
فرانسه با گلی که کیلیان امباپه در دقیقه 34 به ثمر رساند موفق به برتری برابر پرو شد تا حالا این شانس را داشته باشد با کسب تنها یک امتیاز از آخرین مسابقه گروهی برابر دانمارک، به‌عنوان صدرنشین راهی دور حذفی شود.

 

گزارش لحظه به لحظه دیدار تیم‌های ملی فرانسه و پرو را در همین صفحه از "ورزش سه" بخوانید:

 

جام جهانی 2018 روسیه؛ گروه C
پنج‌شنبه: 97/03/31 ؛ ساعت 19:30
استادیوم: یکاترینبورگ آرنا/ تماشاگر: 32789 نفر
داور: محمد محمد عبدالله(امارات)؛ کمک‌ها: محمد الحمادی، حسن المهری و جانی سیکازوی(زامبیا)/ کمک داور ویدئویی: دنیل اورساتو(ایتالیا).

 


تیم ملی فرانسه


هوگو لوریس، رافائل واران، ساموئل اومتیتی، بنجامین پاوارد، لوکاس هرناندز، پل پوگبا(89- استیون انزونزی) ، انگولو کانته، کیلیان امباپه(75- عثمان دمبله) ، بلیز ماتوئیدی، آنتوان گریزمان(80- نبیل فکیر)  و اولیویه ژیرو.


سرمربی: دیدیه دشان

 


تیم ملی پرو


پدرو گایسه، کریستین راموس، آلبرتو رودریگس(46- اندرسون سانتاماریا) ، لوئیس آدیونکولا، میگل ترائوکو، پدرو آکینو، یوشیمار یوتون(46- جفرسون فارفان) ، آندره کاریو، ادریسون فلورس، کریستین کوئوا(82- رائو ریودیاس)  و پائولو گوئررو.


سرمربی: ریکاردو گارکا

 

1312718

 

شرح گل


فرانسه 1 - پرو 0 (دقیقه 34: کیلیان امباپه): شوت پای چپ ژیرو از داخل محوطه جریمه را رودریگز، مدافع پرو که تکل زده بود، نتوانست دفع کند تا توپ بعد از برخورد به پای او مقابل دروازه خالی تیمش و جلوی پای امباپه بیافتد تا این بازیکن به راحتی گل اول بازی را برای فرانسه بزند.

 

1312706

 

 

اخطار


بلیز ماتوئیدی(16) از فرانسه

پائولو گوئررو(23) از پرو

پدرو آکینو(81) از پرو

پل پوگبا(86) از فرانسه

 

 


لحظات حساس


دقیقه 11: شوت گریزمان از داخل محوطه جریمه و در حالی که می‌توانست تبدیل به گل کند، بی‌دقت به اوت زده شد.
دقیقه 12: پوگبا شوت محکم و ناگهانی از فاصله 30 متری زد که گایسه با شیرجه زمینی توپ را به کرنر فرستاد.
دقیقه 14: ارسال گریزمان از روی کرنر سمت چپ زمین و ضربه سر واران از تیرک اول با اختلاف چند سانتی متری از دروازه پرو به اوت رفت.

دقیقه 16: پاس پشت پای عالی ژیرو به امباپه رسید ولی مدافع پرو اجازه شوت‌زنی به او نداد و این بازیکن فرانسه را سرنگون کرد که داور اماراتی در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت.
دقیقه 16: شوت خطرناک و زمینی گریزمان را گایسه با واکنش به موقع برگشت داد.

دقیقه 33: پاس بلند پوگبا به پشت مدافعان پرو را امباپه نتوانست استفاده کند تا توپ بدون برخورد به پای او در اختیار گایسه قرار بگیرد.

دقیقه 43: شوت هرناندس از زاویه بسته را گایسه برگشت داد و در ریباند هم شوت او به شکل خطرناکی از کنار دروازه پرو عبور کرد.

دقیقه 50: شوت تماشایی آکینو از پشت محوطه جریمه به کنج تیرک دروازه فرانسه برخورد کرد و با بدشانسی او تبدیل به گل نشد.
دقیقه 56: ارسال خطرناک امباپه از روی کرنر را گایسه بالاتر از مهاجمان فرانسه دفع کرد.

دقیقه 62: شوت پشت محوطه کاریو خطرساز نشد و از روی دروازه فرانسه عبور کرد.

دقیقه 68: آدیونکولا بعد از یک سر توپ خوب و حرکت در عرض، از پشت محوطه شوت‌زنی کرد ولی ضربه پای چپ او با اختلاف کمی از روی دروازه پرو به بیرون رفت.

دقیقه 78: پاس در عمق عالی کوئوا به سمت راست محوطه جریمه را کاریو به بعد از تیرک دوم فرستاد که در ادامه ضربه فلورس راه به جایی نبرد و به تور کنار دروازه برخورد کرد.

دقیقه 82: نزدیک بود دمبله بلافاصله بعد از ورودش به زمین گلزنی کند که شوت او بعد از سر توپ و روی پاس ژیرو با ضربه سر، با فاصله خیلی کم از کنار دروازه پرو راهی اوت شد.

دقیقه 88: شوت گوئررو از روی ضربه ایستگاهی فاصله 30 متری از روی دیوار دفاعی بازیکنان پرو عبور کرد ولی به راحتی در اختیار لوریس قرار گرفت.

دقیقه 2+90: شوت روی پای محکم ماتوئیدی از پشت محوطه جریمه کم‌دقت بود و به اوت رفت.

 

1312717


در حاشیه


* کورنتین تولیسو و عثمان دمبله که در بازی گذشته فرانسه برابر استرالیا جزو 11 بازیکن اصلی بودند، امروز نیمکت‌نشین هستند و جای خود را به ماتوئیدی و ژیرو داده‌اند.
* حضور رناتو تاپیا و جفرسون فارفون جزو نفرات ذخیره پرو در بازی امروز نسبت به مسابقه قبل، دو تغییری است که در ترکیب این تیم ایجاد شده و آکینو و گوئررو جای آنها را گرفته‌اند.
* تیم پرو در ابتدای نیمه دوم با دو تغییر بازی را از سر گرفت تا امیدوار به جبران نتیجه باشد.

 

1312719

 

بهترین بازیکن


کیلیان امباپه، ستاره جوان تیم ملی فرانسه بهترین بازیکن دیدار امروزشان برابر پرو بود؛ او علاوه بر تکنیک بالا و بازی نمایشی خود، نفوذهای خطرناکی از سمت راست زمین داشت و ارسال‌های خوبی انجام داد که مهاجمان تیمش نتوانستند از آن استفاده کنند؛ امباپه با گلی که به ثمر رساند، بازی خوب خود را تکمیل کرد تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد.


اتفاق ویژه


پرو مثل مراکش، در عین شایستگی در دومین بازی با جام جهانی وداع کرد؛ شاگردان گارکا مثل دیدار با دانمارک، امروز هم عملکرد خوبی برابر فرانسه ارائه کردند ولی با قبول دومین باخت و با توجه به 6 امتیازی بودن فرانسه و 4 امتیازی بودن دانمارک، چهارمین تیم کنار رفته از جام جهانی بعد از عربستان، مصر و مراکش شدند.

دیدگاه‌ها