کد خبر : 1610348 | 19 اردیبهشت 1398 ساعت 10:23 | 44.3K بازدید | 0 دیدگاه

آمار جالب الهلال در صعود از مرحله گروهی ACL

رقیب استقلال در آسیا ترک عادت نکرد

طی یک دهه حضور متوالی در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان نماینده سعودی ها، تنها یک بار الهلالی ها با شوک عدم صعود از مرحله گروهی روبرو شدند.

به گزارش "ورزش سه"، همیشه صعود از مراحل گروهی لیگ قهرمانان آسیا برای الهلال و طرفدارانش عادی بود چون این موفقیت به یک عادت برای آنها تبدیل شده بود. آبی های شهر ریاض به عنوان پرافتخارترین باشگاه عربستان تنها در فصل 2018 نتوانستند از مرحله گروهی صعود کنند که باعث و بانی این اتفاق هم استقلال تهران بود.


وینفرد شفر سرمربی آلمانی و سابق استقلال فصل گذشته کارنامه رویایی الهلالی ها در صعود از مرحله گروهی را خراب کرد چون با دو برد متوالی برابر قهرمان عربستان فصل تیره و تاری را برای آنها رقم زد. با این وجود الهلالی ها از سال 2009 همیشه یکی از تیم های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی یا پلی آف ACL بودند جز فصل گذشته.


این بار هم رقیب استقلالی ها بعد از برد شیرین برابر رقیب ایرانی موفق شد با از پیش رو برداشتن العین و توقف استقلال مقابل الدحیل صعود خود به مرحله بعد را قطعی کند. عادتی که آنها در فصل جاری هم ترک نکردند تا از زیر فشارهای انتقادات نجات پیدا کنند. در این بین الهلالی ها طعم دو بار صعود به فینال را هم چشیدند اما حسرت شان برای رسیدن به جام قهرمانی به نام لیگ قهرمانان همچنان پابرجا ماند.

 

1404617

دیدگاه‌ها