کد خبر : 1617800 | 25 خرداد 1398 ساعت 14:48 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

خانواده منحصربه فرد بسکتبال دنیا

افسانه دو برادر اسپانیایی؛ گاسول های تاریخ ساز

داستان مارک و پائو یک داستان جذاب است. داستان دو برادری که یکی خیلی زود به اوج شهرت رسید و دیگری پس از سال ها تلاش توانست خود را از زیر سایه برادر بزرگتر خارج کند.

افسانه دو برادر اسپانیایی؛ گاسول های تاریخ ساز

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، با قهرمانی تورنتو رپترز در رقابتهای NBA، دو برادر اسپانیایی، مارک گاسول و برادرش پائو، به اولین دو برادری تبدیل شدند که موفق شده‌اند جام قهرمانی NBA را بالای سر ببرند.

مارک گاسول ستاره اسپانیایی تورنتو رپترز بالاخره به آرزویش رسید و عنوان قهرمانی NBA را بدست آورد. مارک به این ترتیب به برادرش پائو پیوست که در سالهای 2009 و 2010 با لس‌آنجلس لیکرز موفق به فتح NBA شده بود. به این ترتیب برادران گاسول به اولین برادرانی تبدیل شدند که در تاریخ NBA موفق به فتح این رقابتها شده‌اند.

 

 

1413129

 

 

تونی پارکر(بسکتبالیست مشهور سابق سن آنتونیو اسپرز) در روز اعلام بازنشستگی خود و برای توجیه تصمیم خود گفت:« دیگر نمی توانم تونی پارکر باشم پس بهتر است بسکتبال را کنار بگذارم.»

سال 2001 و زمانی که پائو(برادر بزرگتر) به ممفیس گریزیلی پیوست، می توانستید به دیدار او بروید و یک جوان 16 ساله به نام مارک را نیز در خانه او ملاقات کنید. مارک به عنوان یک عاشق بسکتبال، چهره ای ناشناخته حتی در اسپانیا بود اما برادرش توانسته بود در 21 سالگی خود را به بالاترین سطح بسکتبال دنیا برساند.

او تلاش داشت تا به انستیتو لوزان سوئیس برود اما استعداد بالای او متناسب با فیزیک بدنی او نبود. دورانی بود که مارک گاسول نمی خواست مارک گاسول باشد و سپس همه چیز تغییر کرد.

 

 

1413132

 

 

قطعا پیوستن او به بارسا در سال 2003 علی رغم پیشنهاد از تیم های دانشگاهی آمریکا، اشتباه بزرگ او بود ولی گاهی زندگی به گونه ای تغییر می کند که کسی انتظارش را ندارد. سال 2006 مارک از لیگ سوئیس پیشنهاد داشت که به تیم ملی بسکتبال اسپانیا دعوت شد و فرصت حضور در جام جهانی سایتاما را پیدا کرد و آنجا همه چیز برای مارک از نو شروع شد و یک مارک گاسول جدید متولد شد.

او سپس به آکاسوایو جیرونا پیوست و همان جا با همسرش کریستینا آشنا شد. زنی که زندگی مارک را برای همیشه تغییر داد. پس از ثبات در زندگی شخصی و زندگی کنار زنی باوقار و متشخص، مارک خود را وقف بسکتبال کرد و کاملا روی این ورزش متمرکز شد. او برای جیرونا بازی می کرد در حالی که استعدادیاب های NBA او را به دقت زیر نظر داشتند. سال 2008 و پس از اینکه برادرش پائو، ممفیس را به مقصد لیکرز ترک کرد، ممفیسی ها تصمیم به جذب مارک به جای پائو گرفتند.

 

 

1413126

 

 

در شهر زادگاه الویس پریسلی، همه چیز برای ظهور یک گاسول دیگر مهیا بود. او به سرعت تبدیل به یک بت برای هواداران شد و حتی زمانی گفته می شد پیراهن مارک را در باشگاه بازنشسته خواهند کرد. مردی که تمام رکوردها را در ممفیس شکست، اولین کسی بود که از ممفیس در تیم آل استارز فیکس شد و در یک مقطع به عنوان بهترین دفاع NBA نیز برگزیده شد.

وقتی ممفیس به فینال کنفرانس غرب رسید، مارک به درجه ای از قدرت و اعتماد به نفس رسیده بود که می توانست هتل محل اقامت تیمش را به درخواست هم تیمی هایش تغییر دهد. او شایستگی هایش را به طرز خارق العاده ای نشان داده بود و به درجه ای رسیده بود که تقریبا می توانستیم بگوییم که از زیر سایه برادرش خارج شده است.

 

 

1413133

 

 

مارک در ممفیس یک الگو بود اما گاهی در NBA با یک تصمیم بزرگ، سرنوشت نیز شما را همراهی می کند. دوران مارک در ممفیس به اتمام رسیده بود و تابستان گذشته تصمیم به جدایی گرفت. تیم خوب بازی نمی کرد و دورنمای روشنی را نمی شد برایش تصور کرد. دیگر جایی برای مارک بین خرس های گریزلی نبود و دوران یازده ساله حضور او در این باشگاه به اتمام رسید و راهی تورنتو رپترز شد.

سال 2008، انتقال پائو از ممفیس به لیکرز باعث شد تا او با تیم مطرح لوس آنجلسی فاتح NBA شود و یازده سال بعد، انتقال مارک از ممفیس به تورنتو رپترز نیز در عین شگفتی باعث شد تا برادر کوچکتر هم قهرمانی NBA را تجربه کند. واقعا چه کسی باور می کرد تورنتو قهرمان شود؟

مارک حالا مثل پائو قهرمان NBA شده است و به همان اندازه برادرش حالا یک بازیکن مهم و تاثیر گذار است. اگر پائو پس از کوبی برایانت نفر دوم لیکرز بود، مارک هم حالا پس از کاوی لئونارد نفر دوم تیمش است. خانواده تقدیس شده گاسول، اکنون جمعا سه قهرمانی NBA را در خانه دارد. اتفاقی خارق العاده و شاید تکرار نشدنی.

 

 

1413127

 

دیدگاه‌ها