کد خبر : 1612979 | 31 اردیبهشت 1398 ساعت 10:26 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش اسپورت از خداحافظی ژاوی در تهران

روزنامه اسپانیایی اسپورت با انتشار گزارشی درباره بازی خداحافظی ژاوی که در تهران و مقابل پرسپولیس برگزار شد به کم و کیف این بازی و شرایط خداحافظی اسطوره فوتبال اسپانیا پرداخته.

گزارش اسپورت از خداحافظی ژاوی در تهران

به گزارش "ورزش سه"، ژاوی، مهندس بزرگ فوتبال و اسطوره بزرگ فوتبال اسپانیا و کاتالونیا بازی خداحافظی خود با فوتبال را با پیراهن باشگاه السد قطر و در استادیوم آزادی تهران در بازی مقابل پرسپولیس انجام داد. بازی‌ای که نگاه‌های زیادی را در گوشه و کنار دنیا به خود جلب کرده بود، تنها به یک دلیل: خداحافظی ژاوی، اسطوره بزرگ بارسا و لاروخا.

 

روزنامه اسپانیایی اسپورت که در کاتالونیا منتشر شده و متمایل به باشگاه بارسلونا است گزارشی درباره بازی خداحافظی اسطوره بارسا منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید:

 

1407517

 

استادیوم آزادی تهران که گنجایش 85هزار تماشاچی را دارد میزبان بازی خداحافظی ژاوی بود. در بازی با پرسپولیس، قهرمان لیگ امسال فوتبال ایران. سکوهای آزادی پر نشده بود ولی هر کس در مسیر حرکت به سمت استادیوم آزادی بود می‌دانست که ژاوی بعد از این بازی دیگر هرگز پا به توپ نخواهد شد و آنها شانس این را دارند که او را برای آخرین بار با لباس فوتبال ببینند.

 

از دو ساعت پیش از شروع مسابقه عده‌ای درحالیکه پیراهن بارسلونا پوشیده بودند نام ژاوی را صدا زده و او را تشویق می‌کردند. ژاوی آن شب بدون شک ستاره اصلی میدان السد و پرسپولیس بود. ژاوی در تهران برای آخرین بار به عنوان بازیکن السد به میدان می‌رفت تا بعد از آن تنها روی نیمکت نشسته و هدایت همبازی‌هایش در این تیم را به عهده بگیرد و شانس خود را برای فتح جام قهرمانی فوتبال باشگاهی آسیا بیازماید.

 

باشگاه پرسپولیس پیش از شروع بازی از ژاوی تقدیر کرد. پرسپولیسی‌ها پیراهن سرخ‌رنگ خود را با شماره شش که بر پشت آن حک شده بود به ژاوی هدیه دادند و آنچنانکه در ایران مرسوم است، فرش زیبایی نیز به یادگار به مهندس کاتالان اهدا کردند.

 

استادیوم یکصدا ژاوی را تشویق می‌کردند و هم‌تیمی‌هایش برای آقای ستاره دست می‌زدند. ژاوی نیز با لبخندی بر لب برای اطراف دست تکان می‌داد و تشکر خود را ابراز می‌کرد. در نهایت ژاوی بود که گفت مراسم و قدردانی دیگر بس است و به سمت مرکز میدان رفت تا بازی آغاز شود.

 

ژاوی با بازوبند کاپیتانی با بازیکنان حریف دست داد، با تیم خود عکس یادگاری گرفت و به مرکز زمین رفت و بازیکنان السد را دور خود جمع کرد تا برای آخرین بار از وسط زمین چمن، نکته‌های تاکتیکی مدنظرش را به آنها منتقل کند چرا که ژاوی از این به بعد نمی‌تواند از خط طولی کنار زمین عبور کرده و قدم به زمین چمن بگذارد.

 

 

 

دیدگاه‌ها