کد خبر : 1517321 | 25 فروردين 1397 ساعت 09:46 | 26.1K بازدید | 0 دیدگاه

سامی جابر رییس شد

توفان تغییرات بعد از قهرمانی الهلال

بعد از استعفای غیرمترقبه رئیس باشگاه الهلال رئیس اداره کل ورزش عربستان سامی الجابر ستاره سابق فوتبال عربستان را به عنوان مدیرعامل جدید الهلال انتخاب کرد.

توفان تغییرات بعد از قهرمانی الهلال

به گزارش " ورزش سه" شب گذشته نواف بن سعد مدیر باشگاه الهلال عربستان در اقدامی ناگهانی از سمت خود استعفا کرد و این استعفا خیلی زود مورد قبول رئیس اداره کل ورزش عربستان قرار گرفت. 

 


زلزله بعد از قهرمانی


الهلال عربستان برای دومین سال متوالی و برای پانزدهمین بار عنوان قهرمانی در رقابت های لیگ عربستان را به دست آورد اما بعد از به دست آمدن این عنوان به نظر می رسد این باشگاه در آستانه تغییر و تحولاتی جدی و ساختاری قرار دارد. این تغییرات از شکست این تیم در لیگ قهرمانان آسیا برابر استقلال آغاز شد که رامون دیاز سرمربی آرژانتینی این تیم برکنار شد. حالا اما بعد از حذف کامل این تیم از رقابت های لیگ قهرمانان آسیا تغییر و تحولات شکل جدی تری به خود گرفته اند.  در همین راستا شب قبل نواف بن سعد مدیر این باشگاه در اقدامی غیرمنتظره از سمت خود کناره گیری کرد. اما با وجود آنکه این استعفا مورد تایید اعضای افتخاری هیات رئیسه این باشگاه قرار نگرفت اما ترکی آل شیخ رئیس اداره کل ورزش عربستان با پذیرفتن استعفا حکم به پایان کار نواف بن سعد داد.

 

1295766

 


سامی جابر از نیمکت تا میز ریاست


ترکی ال شیخ رئیس اداره کل ورزش عربستان تنها یک ساعت بعد از قبول استعفای نواف بن سعد، در اقدامی جالب سامی الجابر، مرد محبوب این باشگاه را به عنوان رئیس جدید الهلال انتخاب کرد. نکته جالب اینجا است که بعد از برکناری رامون دیاز و به دست آمدن نتایج ضعیف در لیگ قهرمانان آسیا این خبر منتشر شد که سامی جابر قرار است سرمربی الهلال شود اما او حالا رئیس این باشگاه پرطرفدار در عربستان است. سامی الجابر 45 ساله یکی از اسطوره های باشگاه الهلال است.  او 376 بار پیراهن الهلال را پوشیده و 173 گل برای این تیم زده است. او با زدن 46 گل با لباس تیم ملی عربستان بیشترین تعداد گل ملی در این کشور را نیز به نام خودش ثبت کرده است. سامی جابر تمام دوران فوتبال خود را از رده سنی جوانان در تیم الهلال بازی کرده و تنها در یک دوره کوتاه در سال 2000 و برای چند ماه به طور قرضی به تیم ولوورهامپتون انگلستان پیوست. این بازیکن سرشناس با 4 دوره حضور در جام جهانی یکی از پرافتخارترین مردان فوتبال آسیا از این منظر هم حساب می شود ضمن اینکه او تنها مهاجم آسیایی است که موفق شده در یک دوره جام جهانی بیش از یک گل به ثمربرساند.

 

1295769

 


اتفاقات غیرمنتظره 


انتخاب سامی الجابر خیلی ها را در عربستان متعجب کرده است ضمن این که این اتفاقات در الهلال سوالات زیادی را به وجود آورده است.  بعد از جدایی اوسامه هوساوی و خداحافظی یاسر القحطانی  حالا ریاست باشگاه الهلال نیز تغییر کرده است. نکته ای که باید به آن اشاره کرد این است که بندر بن محمد رئیس افتخاری باشگاه الهلال نیز بعد از این تغییر و تحولات از سمت خود استعفا داد.

 

1295767

 


انقلاب به سبک جابر


اما حرف های سامی الجابر رئیس جدید باشگاه الهلال بعد از انتخاب به این عنوان نشان از تغییر و تحولاتی جدی در تیم الهلال هم  دارد. او اعلام کرده است که الهلال به 5 بازیکن خارجی با کیفیت بالا نیاز دارد که اکنون فقط دوتا از آن ها را در اختیار دارد که از لحاظ کیفیت در سطح خوبی هستند. این دو بازیکن مدنظر سامی الجابر، کارلوس ادواردو و عمرخریبین هستند و این نشان می دهد که علاوه بر ریواس و میلیسی دو بازیکن خارجی الهلال که در آستانه جدایی بودند به نظر می رسد علی الحبسی، بن شرقی و دیگر خارجی های این تیم مورد تایید رئیس جدید نبوده و حضورشان در فصل آینده نامحتمل به نظر می رسد.

 

1295768

 


شوک رسانه های عربستان


رفتار رسانه های عربستانی حکایت از غیرمنتظره بودن اتفاقات اخیر باشگاه الهلال دارد چرا که الهلال به تازگی برای دومین سال متوالی به مقام قهرمانی در عربستان رسیده است اما به نظر می رسد نتایج ضعیف این تیم در لیگ قهرمانان دلیل اصلی این تغییرات گسترده و احتمالا ادامه دار باشد.

دیدگاه‌ها