کد خبر : 36512 | 07 بهمن 1389 ساعت 23:24 | 897 بازدید | 0 دیدگاه

كفاشیان: از سال آینده تغییراتی در روند كمیته داوران بوجود می آید

رئیس فدراسیون فوتبال از ایجاد تغییراتی در روند کمیته داوران در فروردین سال 1390 خبر داد.

كفاشیان: از سال آینده تغییراتی در روند كمیته داوران بوجود می آید
علي کفاشيان با حضور در کلاس توجيهي داوران، ضمن خيرمقدم به پيشکسوتان گفت: بخش داوران يکي از بخش هايي است که بيشترين نگاه ها را به سمت خود کشيده و حملات به اين قسمت زياد است.
وي افزود: البته قضاوت کار سختي است، بخصوص اگر قرار باشد مقابل چشمان هزاران هزار تماشاگر و نگاه تيزبين کارشناسان داوري باشد. به همين دليل اين بازخورد ممکن است در هنگام بروز برخي از اشتباهات موجب آزرده خاطر شدن داوران شود.
رئيس فدراسيون فوتبال تصريح کرد: به نظر من اگر خانواده داوري متحد باشد و داوران از هم دفاع کنند چنين اتفاقاتي نخواهد افتاد و شاهد افت داوري نخواهيم بود.
کفاشيان ادامه داد: زماني که فيفا و اي.اف.سي اشتباهات داوري را جزيي از جريان بازي و هيجان و جذابيت بازي مي داند و حاضر نيستند مثل ورزشهاي کشتي و تکواندو به بازبيني بپردازند، نشان مي دهد که اشتباهات داوري از سوي فيفا پذيرفته شده است.
وي خاطرنشان کرد: داوران بايد دقت بالا و مثل يک ورزشکار خوب آمادگي بدني داشته باشند. ما در بخش آموزش، سرمايه هاي داوري خوبي داريم و براين اساس داوران اگر خوب آموزش ببينند کمتر با هجوم رسانه ها و مردم مواجه خواهند شد.
به گزارش سايت فدراسيون فوتبال، کفاشيان در ادامه به بخشنامه فيفا اشاره کرد و گفت: بخشنامه جديد به کميته داوران از سوي فيفا ابلاغ شده است که طي آن از فروردين 90 شاهد تغييراتي در روند کميته داوران خواهيم بود. کار کميته داوران تنها سياست گذاري است و امور اجرايي به دپارتمان داوران سپرده خواهد شد.
وي در پايان با اميدواري به اينکه در نيم فصل دوم قضاوت داوران خوب و بهتر شود تصريح کرد: از زحمات مسعود عنايت تشکر مي کنم، او در فدراسيون زحمات زيادي مي کشيد، اما به خاطر مشغله اش در امور بين المللي در دو سال اخير تقاضاي استعفا کرده بود که من با اين درخواستش مخالفت کردم.

دیدگاه‌ها