کد خبر : 29814 | 09 آبان 1389 ساعت 15:27 | 1.2K بازدید | 0 دیدگاه

عنایت: چرا وقتی مهاجم گل نمی‌زند كسی بازخواست نمی‌شود؟

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: چرا وقتی مهاجم گل نمی‌زند بازیکن، مربی و سرپرست توبیخ نمی‌شود اما همه به داور ایراد می‌گیرند؟

عنایت: چرا وقتی مهاجم گل نمی‌زند كسی بازخواست نمی‌شود؟

   مسعود عنايت درباره قضاوت داوران هفته سيزدهم اظهار داشت: به جز صحنه بازي صبا و مس که منجر به مردود شدن گل تيم صبا شد در ديگر بازي ها شاهد اشتباهات فاحش وتاثيرگذاري نبوديم. در بازي صبا و مس مرتضي کريمي متاسفانه با يک صحنه بسيار سخت آفسايد گيري، درست مثل بازي استقلال و پرسپوليس مواجه شد که مي توانست آن را آفسايد نگيرد که متاسفانه گرفت و اشتباه کرد و توپ هم به گل منجر شد.

وي گفت: در اين باره مي خواهم به يک نکته مهم اشاره کنم و آن باب شدن يک سري اظهارنظر از سوي سرپرستان و مديران تيم هاست که از کنار زمين درباره صحنه هاي آفسايد از روي نيمکت و در حالي که اصلا به صحنه تسلط ندارند مي کنند.
عنايت ادامه داد: اين اظهارنظر در حيطه کميته داوران نيست اما مهاجم صبا صحنه تک به تک را به گل تبديل نمي کند و امثال اين مهاجم و ديگر بازيکنان و کادر فني و سرپرست مورد بازخواست قرار نمي گيرند و اشتباهاتشان فراموش مي شود اما داور بايد هميشه و در هر حالتي چه اشتباه کند و چه اشتباه نکند مورد حمله و هجمه قرار بگيرد.

رئيس کميته داوران درباره احتمال قضاوت داور وسط ايراني در جام ملت هاي آسيا گفت: فکر کنم اوايل دسامبر سمينار داوران کنفدراسيون فوتبال آسيا برگزار خواهد شد و طي روزهاي 5 و6 دسامبر از داوران تست گرفته مي شود. در هفتم دسامبر هم براي داوران اليت سميناري برگزار خواهد شد. البته من براي هيچ داوري آرزو نمي کنم که در تست ها رد شود اما اگر چنين اتفاقي بيفتد محسن ترکي از ايران و محمد عبدالله بديده داور قطري که اتفاقا ايراني الاصل هم هست جايگزين رد شدگان احتمالي خواهند شد.

عنايت در پايان درباره نحوه چينش داوران در رقابت هاي جام ملت هاي آسيا گفت: کنفدراسيون فوتبال آسيا در رقابت هاي قطر درست مثل فيفا عمل کرده و 11 تيم داوري را به صورت تريو در نظر گرفته است که 10 تيم آن از آسيا و يک تيم آن از آفريقا است. تيم هاي داوري هم اکثرا هم وطن هستند و کشورهاي کره جنوبي، استراليا، ژاپن، سنگاپور، قطر تيم هاي داوري دارند. يک داور وسط عماني هم کمک هايي از عمان و بحرين دارد و خليل الغمدي عربستاني دو کمک ايراني با نام هاي کامراني فر و سخندان دارد. البته سخندان جايگزين يک کمک داور عراقي شد که در رقابت هاي جوانان آسيا در چين در تست ها رد شد.

 

دیدگاه‌ها