کد خبر : 22027 | 27 اردیبهشت 1389 ساعت 15:19 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

تحلیلی بر رقابت های آخرین هفته لیگ برتر

هفته سی‌وچهارم و پایانی لیگ برتر فوتبال فردا با برگزاری 6 دیدار آغاز خواهد شد.

ليگ برتر به ايستگاه آخر خود رسيد و فردا (سه شنبه) و چهارشنبه با برگزاري مسابقات هفته سي‌وچهارم، نهمين دوره اين رقابت‌ها به پايان خواهد رسيد.

اگر چه تکليف قهرمان و دو تيم سقوط‌ کننده مشخص شده اما جنگ بر سر نايب قهرماني و همين طور ماندن در ليگ برتر همچنان ادامه دارد.
استقلال اهواز و ابومسلم پيش از اين به دسته اول سقوط کرده بودند و اين هفته از بين سه تيم راه‌آهن، پاس و مقاومت سپاسي شيراز يک تيم با ليگ برتر وداع خواهد کرد.

به گزارش فارس برنامه ديدارهاي روز اول هفته آخر به شرح زير است:

* راه‌آهن- مقاومت سپاسي شيراز

بدون شک يکي از حساس‌ترين ديدارهاي هفته آخر در ورزشگاه اکباتان تهران برگزار مي‌شود. جايي که راه‌آهن و مقاومت سپاسي رو در روي يکديگر قرار مي‌گيرند و براي بقا در ليگ برتر تنها 90 دقيقه فرصت دارند. مقاومت سپاسي که با حضور احمدزاده هم نتوانست روند نزولي خود را متوقف کند در اين مسابقه محکوم به پيروزي است اما راه‌آهن با يک مساوي هم در ليگ برتر مي‌ماند. روي کاغذ مقاومت نزديک‌ترين تيم به سقوط است اما ممکن است اتفاقات ديگري در زمين مسابقه رخ دهد.

* پاس همدان- تراکتورسازي تبريز

پاس که پس از حضور علي اصغر مديرروستا در مقطعي نتايج قابل قبولي کسب مي‌کرد، در هفته‌هاي پاياني دچار افت شد و هم اکنون با خطر سقوط مواجه است. اين تيم در صورت مساوي هم مي‌تواند در ليگ باقي بماند. در آن سوي ميدان تراکتورسازي براي اينکه ليگ نهم را به خوبي به پايان برساند، در صدد کسب 3 امتياز است.

* صباي قم- سايپا

صبا پس از حضور کربکندي متحول شد و به رتبه‌هاي بالاي جدول صعود کرد. اگرچه اين ديدار به واسطه اينکه دو تيم دغدغه قهرماني و سقوط ندارند حساس نيست اما اگر صبا و سايپا بتوانند با 3 امتياز زمين را ترک کنند در پايان ليگ در مکان مناسبي قرار خواهند گرفت.

* شاهين بوشهر- فولاد خوزستان

هر دو تيم نگران سقوط به دسته اول بودند اما هم ياوري و هم جلالي توانستند تيم‌شان را در ليگ برتر حفظ کنند. شاهين ميزبان اين مسابقه است و از حمايت هواداران پرشور خود سود مي‌برد. با اين حال مجيد جلالي که به تازگي قراردادش را با فولاد تمديد کرده در انديشه برتري است.

* استقلال اهواز-استيل‌آذين

تيم سقوط کرده استقلال اهواز حتي اگر اين بازي را هم ببرد از رتبه هجدهم تکان نخواهد خورد و با ايستادن در قعر جدول راهي ليگ دسته اول مي‌شود. آنها ميزبان تيمي هستند که کسب سهميه آسيايي را از جمله برنامه‌هاي خود عنوان مي‌کرد اما حضور افشين پيرواني نيز سبب نشد استيل‌آذين به رتبه سوم دست پيدا کند. آنها در بهترين حالت و در صورتي که پرسپوليس مقابل سپاهان نتيجه نگيرد، ‌در رتبه چهارم قرار مي‌گيرند و در صورت شکست حتي ممکن است رده پنجمي را نيز از دست دهند.

* پرسپوليس- سپاهان

اين ديدار يادآور بازي آخر ليگ هفتم است با اين تفاوت که در آن ديدار پرسپوليس و سپاهان بر سر قهرماني مي‌جنگيدند اما فردا اين شرايط وجود ندارد. سپاهان قهرماني خود را مسجل کرده و پرسپوليس هم مي‌داند حتي در صورت برد از جايگاه چهارم فراتر نخواهد رفت.

اتفاق ويژه اين مسابقه رويارويي علي دايي و امير قلعه‌نويي است. اين دو اگر در موارد مختلف با يکديگر اختلاف داشته باشند در يک مورد تشابه دارند و آن هم اختلاف با محمد مايلي‌کهن است. اين موضوع زماني اهميت بيشتري پيدا مي‌کند که بدانيم هم قلعه‌نويي و هم دايي در اين فصل با مايلي‌کهن آشتي کردند و به همين دليل خيلي‌ها منتظرند تا اين بار شاهد آشتي سرمربيان پرسپوليس و سپاهان باشند.

نکته ديگر اينکه جشن قهرماني سپاهان مقابل چشمان هواداران پرسپوليس برگزار خواهد شد. اگر دو سال پيش سپاهان در دقيقه 96 قهرماني را از دست داد و پرسپوليس در حضور 100 هزار تماشاگر جشن قهرماني گرفت اين بار عکس اين موضوع وجود دارد و سپاهان در مقابل هواداران ميزبان جشن قهرماني خواهد گرفت.

به گزارش فارس 3 مسابقه ديگر اين هفته بين مس کرمان- ابومسلم، ذوب‌آهن- ملوان و پيکان- استقلال تهران چهارشنبه برگزار مي‌شود تا پرونده ليگ نهم بسته شود.

*برنامه هفته سي‌وچهارم:

سه شنبه 28 ارديبهشت
راه آهن – مقاومت سپاسي شيراز ساعت 17:15 اکباتان-تهران
محسن ترکي – عليرضا يزداني – محمدرضا ابوالفضلي – پيروز سيف اله

پاس – تراکتورسازي تبريز ساعت 17:15 قدس-همدان
سعيد مظفري زاده – مسعود فرح نيا – مجيد صيدگر ويشگاهي – پيمان فرخي مهر

پرسپوليس – سپاهان ساعت 19:30 آزادي-تهران
عليرضا فغاني – جواد تقي پور – سعيد زارع – بيژن حيدري

شاهين بوشهر – فولاد خوزستان ساعت 19:30 شهيد بهشتي-بوشهر
سعيد بخشي زاده – بابک عباسقلي زاده – سخاوت سليمانژاد – مهدي پاکزاد

صباي قم – سايپا ساعت 17:15 يادگار امام-قم
رسول رهبر فام – بهروز برون – سجاد طوسي – محمد دوستي

استقلال اهواز – استيل آذين ساعت 19:30 تختي-اهواز
محمد ملکي – مصطفي فراهاني – مهدي عاليقدر – روح اله ارشادي

چهارشنبه 29 ارديبهشت

مس کرمان – ابومسلم مشهد ساعت 18 شهيد باهنر-کرمان
جمشيد محمدي – حسن يوسفي – عليرضا کناري – اميد سعيدفر

ذوب آهن – ملوان بندرانزلي ساعت 18 فولاد شهر اصفهان
مسعود مرادي – عليرضا کهوري – علي موغلي – عليرضا اکمري

پيکان – استقلال تهران ساعت 18 شهيد رجايي-قزوين
محسن قهرماني – حسن کامراني فر – بهرام نقوي – منصور نوري

* جدول رده‌بندي
1- سپاهان 66 امتياز

2- استقلال 58 امتياز

3- ذوب‌آهن 58 امتياز

4- پرسپوليس 52 امتياز

5- استيل‌آذين 51 امتياز

6- صبا 47 امتياز

7- تراکتورسازي 46 امتياز

8- سايپا 45 امتياز

9- ملوان 41 امتياز

10- پيکان 40 امتياز

11- شاهين بوشهر 39 امتياز

12- مس کرمان 39 امتياز

13- فولاد 39 امتياز

14- راه‌آهن 37 امتياز

15- پاس 37 امتياز

16- مقاومت سپاسي 36 امتياز

17- ابومسلم 32 امتياز

18- استقلال اهواز 29 امتياز

دیدگاه‌ها