کد خبر : 2080295 | 07 آبان 1403 ساعت 22:41 | 43K بازدید | 117 دیدگاه

اعتراض برزیلی‌ها

وینیسیوس به خاطر نژادپرستی توپ طلا نمی‌برد!

در برزیل دلیل انتخاب نشدن وینیسیوس جونیور به عنوان برنده توپ طلا را «نژادپرستی» می‌دانند.

وینیسیوس به خاطر نژادپرستی توپ طلا نمی‌برد!

به گزارش "ورزش سه"، پس از اعلام خبر لغو سفر کل کاروان رئال مادرید به پاریس برای مراسم توپ طلا، از جمله وینیسیوس، این‌گونه برداشت شد که این بازیکن برزیلی برنده این جایزه نشده است. در پی این خبر، چندین شخصیت از برزیل در شبکه‌های اجتماعی با ابراز نگرانی، به نوعی اشاره کرده‌اند که شاید دلیلی نژادپرستانه پشت این تصمیم باشد.

تردیدهایی مطرح شده که آیا دلیل عدم کسب توپ طلا توسط وینیسیوس صرفاً ورزشی است یا نه. یکی از افرادی که چنین ابهامی را مطرح کرده، لودمیلا سیلوا، بازیکن سابق تیم ملی برزیل و بازیکن پیشین اتلتیکو مادرید است که اکنون در تیم شیکاگو رد استارز در لیگ حرفه‌ای فوتبال زنان آمریکا بازی می‌کند. این مهاجم در شبکه اجتماعی ایکس، بخشی از شعر «زندگی یک چالش است» را نوشته که در آن آمده: «پسر، چون سیاه‌پوست هستی، باید دو برابر بهتر باشی.»

2101976

از سوی دیگر، مک منیرینیو، خواننده برزیلی و دوست نزدیک وینیسیوس جونیور، تصویری در حمایت از این بازیکن رئال مادرید منتشر کرده و در توضیح آن نوشته: «اینکه این جایزه به دستان تو نمی‌رسد، تنها نشان‌دهنده طرز فکر کسانی است که از حضور ما می‌ترسند.» او ادامه داده: «خانواده‌ات، دوستانت اینجا و همه دنیا، تو را به عنوان بهترین جهان انتخاب کرده‌اند. نیازی به پست و عنوان نیست و می‌دانم که این موضوع تو را تحت تأثیر قرار نخواهد داد؛ تو بزرگ‌ترین نماد پشتکار و موفقیت هستی و به داشتن دوستی مثل تو افتخار می‌کنم.»

دیدگاه‌ها