کد خبر : 2080234 | 07 آبان 1403 ساعت 17:20 | 7.7K بازدید | 24 دیدگاه

اسمم کنار فرشاد پیوس یه اتفاق رویایی بود

علی علیپور: فشاری روی مهاجمان پرسپولیس نیست

مهاجم پرسپولیس مدعی است دستیابی به رکورد تاریخی فرشاد پیوس سخت اما هدفی دلنشین و جذاب در ادامه مسیر است.

علی علیپور: فشاری روی مهاجمان پرسپولیس نیست

به گزارش "ورزش سه"، علی علیپور اکنون با 75 گل زده برترین گلزن تاریخ پرسپولیس است و در 28 سالگی شانس زیادی دارد تا رکوردهای جدید را به نام خود کند. رسیدن به 95 گلی که علی پروین زده و 155 گل فرشاد پیوس یکی از بزرگترین اهداف او علی‌رغم دور از دسترس و سختی آن می‌تواند باشد. مهاجم گلزن پرسپولیس در گفتگو با خبرنگار ما درباره اتفاقاتی که در پیش رو دارند و البته بازی در پست وینگر به صحبت پرداخت که در ادامه می‌خوانید.

از بازی با السد شروع کنیم. باختید اما با توجه به موقعیت‌هایی که داشتید حق‌تان از دست دادن امتیاز نبود.

در آن بازی واقعا خوب بودیم و خوب کار کردیم. روی یک اتفاق گل خوردیم و بعد از آن موقعیت‌های مسلم گلزنی داشتیم که توی گل نرفت. در این بازی قطعا بهتر از الاهلی موقعیت داشتیم که اگر تبدیل به گل می‌شد می‌توانستیم با اختلاف برنده باشیم اما نشد. الان باید آن بازی را فراموش کنیم و آماده ادامه مسیر شویم و انشاالله اتفاقات خوبی را شکل دهیم. برای اولین برد در آسیا تلاش می‌کنیم.

موقعیت‌ها تبدیل به گل نمی‌شود و مسلما در این قضیه مهاجمان تیم تحت فشار قرار می‌گیرند. در لیگ خوب بودی اما این فشار در آسیا چطور است؟
فشار وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد طبیعی است. هوادارانی که واقعا عاشق پرسپولیس هستند حق دارند و از دلسوزی این صحبت‌ها را می‌کنند. اما جدا از این موضوع بخشی از آن شیطنت دوستان است و در هر پست و مقامی هستند منتظر فرصت هستند تا حاشیه ایجاد کنند و به دنبال منافع خودشان از این قضیه باشند. این باعث نمی‌شود از تلاش خودمان دست برداریم. در آن بازی توپ‌های ما تبدیل به گل نشد اما سعی و تلاش بیشتری می‌کنیم تا روز به روز بهتر از گذشته باشیم و شرایط را بهتر کنیم و به ایده‌آلی که هواداران انتظار دارند برسیم و تیم را در جایگاه مناسبی قرار دهیم.

2098212

بحث دیگر مربوط به پست تو و وینگر بود. 
من در ژیل ویسنته و ماریتیمو در این پست بازی کرده بودم. ما بازیکن هستیم و بازیکن موظف است نسبت به دیدگاه و دلایلی که سرمربی دارد کار کند. سرمربی مسلما بهترین را برای تیم و بازیکن می‌خواهد و باید به آن احترام گذاشت و باید تلاش کنیم تا بهترین شرایط را دنبال کنیم. من دو فصل از چهار فصلی که در پرتغال بودم را در این پست کار کردم و مهم این است که خواسته و تفکر کادر فنی را به نحو احسن در زمین اجرا کنیم و موفقیت تیم را شکل دهیم. کادر فنی روی تک تک تصمیمات فکر کرده و بازیکن باید تحت تدابیر تفکرات کادر فنی کار را دنبال کند.

بازی در این پست (وینگر) در پرتغال برایت خوب پیش رفته بود؟
در پست وینگر هم پاس گل دادم و هم گل زده بودم. شاید دنبال نمی‌کنید ما را آمار ندارید! در ژیل ویسنته و ماریتیمو هم گل و پاس گل داده بودم و مشکلی نبود.

درباره بازی با شمس آذر هم حرف بزنیم که گل زدی. دوست داری گل سخت بزنی و موقعیت اول نزدیک بود از دست برود.
خدا لطف و عنایت خودش را مثل همیشه شامل حالم کرد تا گل بزنم. در همچین زمینی که کیفیت آن بارها اعلام شده سخت است. سرعت توپ هم که سمت من می‌آمد زیاد بود و کیفیت زمین هم کار را بدتر کرد. لحظه آخر قبل از ضربه زدن توپ به زمین خورد و کار را سخت کرد اما خوشبختانه به قول شما سخت‌تر گل زدم اما به لطف خدا گل زدم و مهم خوشحالی هواداران بود. خودم هم در این صحنه‌ها شاید از پشت تلویزیون راحت به نظر بیاید اما واقعا با این شرایط سخت است. این توپ‌ها شرایط سخت‌تری برای گل زدن دارند.

این هفته با استقلال خوزستان بازی دارید که برای هواداران پرسپولیس تیمی خاطره انگیز به واسطه اتفاقات فصل گذشته است. شرایط تیم برای این بازی به چه شکل است؟
همه بازی‌ها سخت است و شما هیچ بازی آسانی در لیگ ندارید. همین تیم شمس آذر هم علی‌رغم تغییراتی که داشت نمایش خوبی داشت و موقعیت‌های خوبی هم ایجاد کرد. همه تیم‌ها قابل احترام هستند و زحمت می‌کشند. استقلال خوزستان هم تیم خوبی دارد و عملکرد خوبی تا به اینجا در طول فصل به نمایش گذاشته است. فصل گذشته هم این را ثابت کرد و در این فصل البته قطعا شرایط بهتری دارند و خوب کار کرده‌اند. این را بگذارید کنار این موضوع که تیم‌ها مقابل پرسپولیس عملکرد و انگیزه بیشتری هم دارند. اما ما سخت تلاش می‌کنیم تا در یک کار تیمی انتظاراتی که هواداران و کادر فنی دارند را برآورده کنیم. در تک تک دقایق احساس مسئولیت می‌کنیم و به دنبال جمع کردن امتیازات هستیم و به هدف اصلی خودمان که قهرمانی است نزدیک‌تر شویم.

پرسپولیس طی سه بازی یک گل در لیگ نخبگان زده که زننده آن خودت بودی. قول گل بعدی را چه زمانی می‌دهی؟
تمام اتفاقات خوب لطف خداست. در کنار آن زحمت بچه‌ها در زمین است که به من ختم شد و سعی می‌کنم این موضوع ادامه داشته باشد. برای این موضوع تلاش می‌کنم و هم برای بازی استقلال خوزستان و هم الغرافه بالاترین تلاش را خواهم داشت و امیدوارم بتوانم این روند را ادامه دهم.

الان سومین گلزن برتر تاریخ پرسپولیس هستی. اگر چهار سالی که لژیونر بودی هم در ترکیب پرسپولیس بودی به نظر می‌رسد می‌توانستی رکورد پروین را بزنی و برای پیوس هم دردسر شکل دهی و نزدیک رکورد او شوی.
باعث افتخار است. اینکه نامت در کنار اسامی بزرگی مثل علی آقا پروین و آقای پیوس باشد. چهار سال دوری از پرسپولیس همانطور که گفتید این فاصله را بیشتر کرد اما مسیر زندگی به شکلی است که باید با چالش‌های جدیدی مواجه شوی. مهم این است که الان اینجا هستم و در خدمت هواداران پرسپولیس هستم و به این قضیه افتخار می‌کنم که نامم در کنار بزرگان پرسپولیس است و باعث غرورم است. این راه ادامه دارد و تا روزی که این پیراهن بر تن من است تلاش خواهم داشت تا باعث خوشحالی هواداران شوم.

2092934

با 75 گل زده شاید بتوانی رکورد پروین را که 95 گل زده را بشکنی اما رکورد 155 گل پیوس واقعا سخت به نظر می‌رسد. 
واقعیت این است که تا به اینجا که خدا لطف داشته هرگز به این موضوع فکر نکردم. از این بعد هم همین خواهد بود و به موضوعاتی که بخواهد ذهن و تمرکزم را برهم بزند فکر نمی‌کنم. قطعا افتخار و اتفاق بزرگی است اما مهم این است که روند تیمی را دنبال کنم. من تلاش می‌کنم عضو مفیدی برای تیم باشم. از صمیم قلب می‌گویم که هیچ وقت از زمانی که وارد پرسپولیس شدم به اینکه می‌خواهم تاریخ را عوض کنم و بهترین تاریخ باشم فکر نکردم و نمی‌خواهم تمرکزم برهم بخورد. در کنار این تلاش‌ها اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد و همه چیز را به خدا می‌سپارم که خودش قطعا بهترین‌ها را در سرنوشت همه می‌نویسد.

75 گل زدی؛ کدامیک برای تو لذتبخش و خاطره‌انگیز و متفاوت است؟
سخت است که بخواهی یکی را جدا کنی و اسم ببری. تک تک گل‌ها و پاس گل‌ها و حتی پنالتی‌هایی که گرفتم برایم خاطره انگیز و دلچسب است. گل‌هایی بوده که دوستش داشته باشم اما انتخاب یکی از آنها سخت است. یکی از خاطره‌انگیز و شاید دلچسب‌ خیلی از آنها می‌تواند باشد. اولین گلی که در شروعم با پرسپولیس زدم و پاس گلی که هادی خدا بیامرز به من داد و اولین گل دربی‌ام شد و گل دیگری که به بازی السد و بازی نیمه نهایی زدم و برد یک گله ما را به همراه داشت تا در نهایت با توجه به بازی آزادی صعود به فینال آسیا را تجربه کنیم. خیلی سخت است که یک گل را انتخاب کنم.

اولین گلی که زدی فکر کنم بازی با نفت مسجدسلیمان بود؟
آره اولین گلم با پاس امید عالیشاه بود و در مسجدسلیمان بود. اولین گلم در آزادی هم در دربی و با پاس گل مرحوم هادی نوروزی مقابل استقلال بود. هر کدام از آنها خاطره انگیز و انتخاب آنها سخت است. گل‌هایی که در دربی و بازی‌های آسیایی و تراکتور و سپاهان همه آنها شیرینی خاصی دارند و تاثیر و اهمیت خاص خودش را دارد. اینکه یکی از آنها را انتخاب کنم بی‌لطفی به بقیه آنهاست که در آن لحظه حال خوبی شکل داده بودند.

الان برای بازی با الغرافه قول گلزنی می‌دهی؟ بازی با السد که نشد و برخلاف پیش‌بینی‌ات شکست خوردید.
آن بازی که برخلاف موقعیت‌ها و برتری‌مان شکست خوردیم و کاملا سوار بازی بودیم. موقعیت‌های دقایق پایانی حریف هم روی ضدحملات بود و اینکه تیم ما کاملا بالا بازی می‌کرد و دنبال گل تساوی بود. الان تمرکز ما البته ابتدا روی بازی با استقلال خوزستان خواهد بود و امیدوارم دست پر از زمین خارج شویم و بعد از آن الغرافه و در جستجوی سه امتیاز اول در لیگ نخبگان تا مقتدرانه جلو برویم و به دنبال اتفاقات شیرین و خوب باشیم. از شما و تمامی رسانه‌ها هم تشکر می‌کنم. حمایت‌های آنها باعث پیشرفت فوتبال و کمک به تیم‌ها می‌شود. شاید برخی دیدگاه شخصی داشته باشند اما از تمامی دوستان اصحاب رسانه تشکر می‌کنم که کنار ما بودند و به هر نحوی کمک و حمایت کردند و قدردان آنها هم هستیم. 

گفت‌و‌گو: ابراهیم حمیدی

دیدگاه‌ها