کد خبر : 2080196 | 07 آبان 1403 ساعت 14:08 | 12.9K بازدید | 18 دیدگاه

60 میلیون یورو برایش کم بود

فقط در سه ماه: مورد شگفت‌انگیز رافینیا

رافینیا تا اینجای فصل به همان رکورد تعداد گل‌هایی که در دو فصل گذشته به ثمر رسانده بود رسیده است. موردی شگفت‌انگیز.

فقط در سه ماه: مورد شگفت‌انگیز رافینیا

به گزارش "ورزش سه"، رافینیا با گلش به رئال مادرید که چهارمین گل بارسلونا در سانتیاگو برنابئو بود، اکنون در این فصل 10 گل به ثمر رسانده است. با احتساب گل‌های زده شده در لیگ قهرمانان و لالیگا، او به رکورد گلزنی خود در دو فصل گذشته رسید.

بازیکن برزیلی در بهترین فرم خود از زمان پیوستنش به بارسلونا قرار دارد و این موضوع در آمارش که از زمان ورودش به بارسا به طور مداوم در حال بهبود است، مشهود است. به طوری که در اولین فصلش (23-2022)، او موفق شد 10 گل بزند که شامل گل‌ها در لالیگا، کوپا دل ری و لیگ اروپا می‌شود (او در مرحله گروهی لیگ قهرمانان موفق به گلزنی نشد).

2101752

پس از اینکه بارسلونا نزدیک به 60 میلیون یورو برای او خرید پرداخت کرد، سازگاری با لیگ اسپانیا برای او که سابقه بازی در لیدز را داشت، دشوار بود. در واقع، در 17 بازی ابتدایی‌اش تنها یک گل زد که همزمان با اولین و تنها بازی کاملش تا آن زمان بود. او در ادامه فصل توانست در برخی از بازی‌ها مثل اوساسونا، والنسیا و اتلتیک بیلبائو تأثیرگذار باشد و بارسا را به قهرمانی برساند.

سال گذشته با اخراجش مقابل ختافه آغاز بدی داشت و عملکردش مشابه بود و تنها دو گل در 16 بازی اول به ثمر رساند. اما او توانست آمارش را بهبود بخشد و حتی در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان مقابل پی اس جی با سه گل، تیم را به جلو ببرد. اما این بازیکن برزیلی در نهایت با حذف تیم و همان 10 گل، به کار خود پایان داد.

2101750

اکنون وضعیت کاملاً متفاوت است و او با بستن بازوبند کاپیتانی، پی در پی گل می‌زند. رافینیا با عملکردهایی خاطره‌انگیز، شامل دو هت‌تریک (در برابر والادولید و بایرن مونیخ) توانسته آن 10 گل را تکرار کند.

با این حال، تأثیر رافینیا بر تیم فراتر از گل‌هایش است، همانطور که هانسی فلیک پس از بازی مقابل بایرن تأکید کرد: «رافینیا نمونه واضحی از چگونگی عملکرد تیم است.»

2101751

ارتباط عالی او با لواندوفسکی و لامین یامال، بهترین مثلث هجومی‌ اروپا را تشکیل داده است. اما این مهاجم همچنین با پاس‌هایش نیز به تیم کمک می‌کند و تاکنون ۷ پاس گل داده که تنها چهار پاس گل با آمار دو فصل گذشته فاصله دارد. همچنین نمی‌توان از نقش او در فشار و پرس بالا به مدافعان حریف نیز غافل شد. همه این‌ها فقط در سه ماه، عجیب و البته تحسین برانگیز.

دیدگاه‌ها